Bab 11 (Kuasa dari bahagian hatiku)

493 52 0
                                    


Hali, Ais, Gempa dan Thorn masuk ke dalam rumah itu. Mereka berpecah dua. Gempa bersama Thorn akan buat sesuatu untuk mengganggu seorang lelaki iatu (n/l) dan Hali bersama Ais mencari (n/a) dengan gadis iatu Aqilah di dalam satu bilik ini.

Hali memanggil Ais kerana salah satu bilik telah dikunci. Ais membeku pintu itu dan Hali memecahkan pintu itu. Mereka jumpa (n/a) yang masih belum sedar. Aqilah tanya,"S-Siapa kau!?" Tanpa mereka menjawab soalan dia, Ais membeku rantai itu yang diikat oleh gadis itu dan (n/a). Hali cuba mengejutkan (n/a) tapi, dia masih tak sedar lagi. Hali dan Ais memanggil namanya, memohonnya untuk bangun dari pengsan.

Mata (n/a) perlahan-lahan buka. Dia lihat di sekeliling dan tak pasti di mana dia berada sekarang. "Aku berada di mana?" Soal (n/a). Hali dan Ais memeluk dia kerana gembira yang (n/a) baik-baik saja. Ais berkata,"Kita akan berbual tentang ini lepas kami keluar dari tempat ini."

Ais memandang Hali dan menyuruh dia bawa (n/a) keluar dari situ secepat mungkin. Hali angkat (n/a) dan berkata,"Pegang aku kuat-kuat." (n/a) memegang dia dengan ketat. Hali mula bergerak dengan laju tapi, ada sesuatu buat dia berhenti di satu tempat. Ais memandang Aqilah itu dan berkata,"Ikut aku."

Mereka berdua keluar dari bilik itu tapi, mereka berhenti di satu tempat juga di mana Hali dan (n/a) berada. Mereka nampak seorang lelaki yang mereka kenal sedang mengancam Gempa dan Thorn dengan kuasanya. "L-Lari! D-Dia mempunyai kuasa d-darah!" Thorn memberi amaran kepada mereka. Aqilah tanya,"K-Kuasa darah?? Apa itu!?" Tak ada sesiapa jawab soalannya.

(n/a) melihat Gempa dan Thorn. Mereka akan cedera. Dia pasti. (n/a) menyuruh (n/l) melepaskan mereka tapi, dia tak nak. (n/l) kata,"Heh, kalau kau nak mereka selamat dan juga hidup, kau (n/a) saja mesti tinggal bersama aku. Kalau tak, aku akan menamatkan nyawa mereka." (n/a) jerit,"Jangan harap!"

(n/l) senyum jahat dan berkata,"Pilihan yang salah!" Dia mula mengawal darah di dalam Gempa dan Thorn. Gempa dan Thorn tak boleh bergerak tapi, menderita kesakitan di dalam badannya. Melihat keadaan seperti ini membuat (n/a) menjadi geram. Hatinya menjadi sakit pula bila melihat seperti ini.

(n/a) menolak Hali ke tepi dan membuat dia melepaskannya. (n/a) jatuh di atas lantai dan matanya menjadi seperti haiwan liar. Dia mengawal (n/l) dan ia membuat (n/l) melepaskan Gempa bersama Thorn. Mata (n/a) menjadi biasa balik dan dia hampir jatuh di atas lantai kerana Hali menangkap dia sebelum jatuh. (n/a) kata,"Kita mesti lari dari sini. Cepat!"

Hali mengangkat (n/a). Mereka semua keluar dari rumah lama itu untuk melarikan diri mereka. 'You can run but you can't hide, (n/a).' (n/l) berkata kepada (n/a) guna kuasa telepati. Mana datang kuasa itu? (n/a) hanya diam saja dan memegang Hali dengan ketat kerana takut. 'Hmm... Dia rasa takut..' Fikir Hali bila (n/a) mengetatkan dia.

Mereka sampai ke Kokotiam Tok Aba. Taufan, Blaze dan Solar tak tahu apa yang berlaku. "Apa yang berlaku?" Soal Solar. Gempa bercerita kepada mereka apa yang berlaku. Lepas bercerita, Ais tanya apa dia sudah buat kepada (n/l) tadi. "Oh, itu... Sebenarnya, aku baru saja mempunyai kuasa pertama aku." Kata (n/a). "Aku mempunyai kuasa yang sama seperti (n/l). Kuasa darah dan telepati." Dia menambah ayatnya. Hali tanya,"Kenapa sekarang kau baru mempunyai kuasa?"

(n/a) meletak salah satu tangannya dia dagu dia dan mula berfikir. "Oh, aku akan berumur setahun lebih esok. Jadi, aku dapat kuasa awal dulu. Abang aku yang beritahu kepada aku." (n/a) menjelaskan kepada mereka. "Kau ada abang?" Soal Thorn. (n/a) mengangguk kepalanya untuk membalas soalannya. "Tapi, aku tinggal sendiri sekarang kerana dia mengalami kemalangan 8 tahun yang lalu." (n/a) berkata.

Aqilah yang dari tadi diam mula bersuara. Dia berkata,"Erm.. Kau semua siapa? Aku masih tak dapat tahu nama kau semua..." (n/a) kata,"Oh, aku (n/a) dan aku pasti nama kau Aqilah. Tapi, aku tak tahu kalau kau ingat aku." Aqilah mula mengingat sesuatu. Dia tanya,"Hmm... Kejap, kau seorang gadis yang aku nampak masa aku bersama (n/l) di karnival kan?" (n/a) hanya mengangguk kepalanya untuk membalas. Adik-beradik elementals fikir,'Jadi, dia Aqilah yang Hali dan Ais ceritakan hari itu? Meh, not my type..' (n/a) kata,"(n/l) adalah ex-boyfriend aku dan aku yang berpisah dengan dia..."

*krik krik*

Semua mula senyap. Mereka tak ada apa-apa nak berbual. Gempa mula bersuara,"Erm... Ok, sejak semua selamat, kita balik. Gerai Atok kami akan tutup awal hari ini. Jadi, kau berdua balik ye?" (n/a) dan Aqilah berkata,"Oh, erm.. Ok." Aqilah saja terus meninggalkan tempat itu untuk pulang ke rumahnya dan lupa tanya nama yang lain. Hanya nama (n/a) saja dia dapat tahu.

(n/a) masih berdiri di situ. Blaze sedar dan bertanya,"Ada masalah ke (n/a)?" (n/a) jawab,"Erm.. Aku perlu orang menjaga aku untuk satu hari.. Aku takut.. Aku fikir Yaya dan Ying menjaga aku tapi, mereka pergi ke luar negara untuk meluangkan masa bersama keluarga mereka. Jadi, aku tanya sekarang.."

Mereka tujuh adik-beradik lihat satu sama lain. Gempa berkata,"Mari ikut kami ke rumah kami. Kita perlu beritahu kepada Tok Aba tentang ini juga dan kita mesti minta izin dari dia dulu. Yang lain, mula mengemas tempat ini sebelum pulang." Adik-beradik elemental ikut kata abangnya. Lepas mengemas, mereka semua pulang ke rumah.

Satu PilihanWhere stories live. Discover now