Pilihan - Halilintar

519 60 1
                                    


(n/a) mula berlari nak ke Kokotiam Tok Aba sebelum pukul 12 petang. Bila dia sampai sana, dia nampak Taufan, Solar dan Blaze sedang bekerja. "Eh? Belum pukul 12 petang lagi. Mana empat adik-beradik kau?" Soal (n/a) kepada Solar. "Oh, mereka sudah balik." Solar menjawab soalannya. (n/a) menghela nafas. 'Aku rasa aku bilang Hali di rumah dia saja la...' Bisik hati (n/a).

Bila (n/a) pusing, dia nampak Hali sedang berdiri di belakangnya. "(n/a)? Kau buat apa di sini?" Soal Hali. Tanpa menjawab soalan Hali, (n/a) memeluk dia. Muka Hali menjadi merah. "Aww~" Tiga adik-beradik Hali tersentuh lihat Hali dan (n/a). (n/a) lepas pelukkan dia dan berkata,"Maaf." Dia menggaru pipinya yang tak gatal. "Tak apa." Kata Hali, menggosok leher belakangnya. "Kau ingatkan masa kau dan Ais mengaku pada sama hari? Antara kau, Ais dan Thorn--" Belum sempat dia habiskan ayatnya, Hali memotong. "T-Thorn!?" Dia terkejut. "Erm.. Ha'ah. Dia mempunyai perasaan untuk aku juga dan dia mengaku sebelum kau dan Ais mengaku." Kata (n/a). "Aku memilih kau. Alasan aku adalah kau baik hati, peramah dan suka membantu. Kau juga seorang yang aku boleh percaya dan aku pasti hubungan kami tak akan putus." Lepas mendengar alasan (n/a) kerana memilih Hali, dia memeluk (n/a) dengan ketat.

Solar mengambil gambar mereka dua dan menunjuk kepada Taufan dan Blaze. "Terbaik la Solar." Mereka menunjuk jari ibu dan ketawa kecil. "(n/a).. Terima kasih kerana memilih aku." Hali lepaskan pelukannya dan cium di dahi (n/a). "Jadi.... Kita pergi rumah kau dan beritahu kepada Ais dan Thorn tentang ini?" Soal (n/a). "Oh, itu biar Solar settle kan." Blaze membalasnya. Telefon bijak Hali dan (n/a) bunyi berkali-kali. Mereka mengeluarkan telefon bijaknya dan nampak perbualan kawan-kawan mereka di dalam sembang kumpulannya.

Fang my Kembar telah menambah Kaizo my Abang

(n/a) simpan nama Kaizo dan Fang seperti itu kerana mereka adalah sebahagian daripada keluarganya.

Solar Swag
*Gambar Hali dan (n/a) yang sedang memeluk*

Ying
(n/a) pilih Hali??

Polar Bear Ais
:')

My Innocent Thorn <3
:')

(n/a)
Erm.. Ha'ah, Ying. Maaf Ais, Thorn

Polar Bear Ais
Tak apa, (n/a). At least kau akan bahagia dengan Hali

My Innocent Thorn <3
Aku setuju kata Polar Bear!!

Kaizo my Abang
Hali!!!

Hali
Y-Ye, Kapten

Kaizo my Abang
Kau jaga dia baik-baik. Kalau apa-apa yang buruk berlaku kepada dia kerana kau, aku tak akan maafkan kau!

Hali
B-Baik kapten!

Hali akan menjaga (n/a) dengan baik mulai sekarang. Ais dan Thorn pula, mereka akan perlahan-lahan akan teruskan hidup mereka bersama (n/a) sebagai kawan saja.

Satu PilihanDär berättelser lever. Upptäck nu