Bab 4 (Ex-boyfriend - 1)

828 78 5
                                    


Bila (n/a) meninggalkan tempat itu, Thorn mengejarnya. Dia tak nak (n/a) balik sendiri pada waktu seperti ini. (n/a) senyum dan fikir,'Heh, aku rasa Thorn risau kalau aku pulang ke rumah sendiri. Lagi pun, aku dengar banyak budak telah diculik di lorong (n/j). Nasib la aku tak tinggal dekat dengan lorong itu. Hanya aku melepasi tempat itu saja... Tapi, aku masih tak sepatutnya balik lewat pada masa seperti ini.. Aku takut tapi, aku bernasib yang Thorn di sini menemani aku untuk pulan ke rumah.'

Sambil mereka berdua sedang berjalan, Thorn memandang (n/a). 'Hmm.. Fikir tentang sesuatu la tu..' Fikir Thorn. 'Nak bilang dia ke tak nak?' Thorn tak pasti kalau dia nak bilang (n/a) tentang perasaan Ais dan Hali untuk dia. Tapi, kalau dia bilang, mungkin (n/a) tak akan berbual lagi bersama dia dan adik-beradik lain. Jadi, untuk sekarang Thorn akan simpan sebagai rahsia dulu.

Fikir tentang dua abang dia, ia mengganggu perasaannya. "Kita sudah sampai, Thorn." Kata (n/a) dan membuat Thorn kembali ke realiti. "Oh. Kita jumpa esok?" Soal Thorn. (n/a) mengangguk kepalanya untuk menjawab soalan Thorn.

Thorn senyum dan lambai tangannya ke (n/a). Masa untuk dia pulang ke rumahnya. (n/a) masuk ke dalam rumahnya. Tiba-tiba, ada suara yang dia sudah lama kenal bertanya,"So, siapa lelaki yang teman kau balik ke sini tadi?"

(n/a) terkejut bila mendengar suara itu dan memandang ke orang itu. Seorang lelaki yang berumur sama dengannya, bersandar di dinding. "(n/l)!?" Bergumam (n/a) dan perasaannya mula menjadi takut. Lelaki yang bernama (n/l), mula mendekati dia dan tanya soalan yang sama. (n/a) bergerak ke belakang sampai belakangnya melanda di dinding. Lelaki itu masih tanya soalan yang sama tapi, kali ini dengan suara tinggi.

Thorn terdengar suara lelaki itu dan dia pasti suara itu datang dari rumah (n/a). Dia lari dan masuk ke dalam rumah (n/a). Dia nampak posisi (n/l) seperti ingin mengancam (n/a). Mereka berdua lihat ke arah Thorn. Lelaki itu bertanya,"Siapa kau!?"

Tanpa menjawab soalan (n/l), Thorn nampak tumbuhan pasu tak jauh dari (n/l). Dia guna kuasa dia dan mengawal tumbuhan itu. Tumbuhan itu mengikat (n/l) dan bawa keluar dia guna dengan akarnya untuk berjalan. Hebat la, Thorn. (n/a) kata,"Terima kasih. Kau masih guna kuasa kau?" Thorn mengangguk kepalanya untuk membalas dia. Sebelum Thorn keluar dari rumah (n/a), dia memberikan (n/a) surat kecil. Ia menulis nombornya. Thorn kata,"Kalau ada apa-apa, hubungi aku." (n/a) kata,"Ok." Lepas itu, Thorn keluar dari rumah (n/a) dan pulang ke rumahnya.

Satu PilihanWhere stories live. Discover now