10: Selfish

357 32 12
                                    

< MESTI RINDU KAN! SORRY!! I GOT A LOT OF THINGS GOING ON. DAH SAMBUNG NI JGN MARAH!>

Hari demi hari berlalu, aku masih tidak berjumpa mahupun melakukan panggilan telefon denga Jungkook. Maybe sebab dia yang sibuk atau..aku yang mengelak daripada dia.
Unnie masih lagi menggertak aku untuk memberi dia duit. Tak sangka duit yang aku bagi sebelum ni dia bazirkan begitu sahaja.

Aku bukanlah orang senang. Nak bayar bil hospital eomma lagi. Takkan nak harapkan Jungkook. Thats not my style. Thats not my principle. Aku suka cara sekarang.

Jungkook terlalu sibuk di negara orang, mungkin kerana projeknya sudah melayang sekali disebabkan oleh aku. Aku tidak boleh berlaku selfish dan menginginkan dates dengsn dia. Sebagai manusia, aku sedar perkara itu.

Aku duduk di meja kerja mengelamun ke arab ofis Jungkook. Aku rindu dia.

Tiba tiba. "Ji Yeon!" Mi Hee Unnie rupanya gerangan yang menggertak dari belakang. Aku fikir siapalah.

"Terkejut aku! Kenapa ni Mi hee Unnie?" Dia kelihatan risau berbanding gembira. Jarang tengok muka dia murung. "Kenapa Jiyeon tanya? Jiyeon dah tengok news ke belum?"

News? News apa pulak ni! Aku segera menekan butang telefon dan pergi ke bahagian trending. Aku mencari cari dan terjumpa satu artikel.

-Jeon Jungkook telah memberi keterangan berkaitan hubungannya dengan secretary lamanya; "sudah berakhir"

Adakah aku yang buta atau memang artikel ni betul? WTF!

"Jiyeon kenapa tak bagitahu Unnie korang dah break up. Unnie boleh dengan curhat Jiyeon" Mihee unnie berkata. Aku hanya senyum mendengar kata katanya.

Sedangkan aku tak tahu yang kitorang dah break up dan dia akan kahwin macam mana pulak berita ni boleh tersebar. Aku kena call Jungkook.

Panggilanku diblock. Apa semua ni Jungkook. Please tell me!

Aku pergi berlari keluar dari syarikat dan pergi menuju ke rumah Jungkook menggunakan teksi. Setelah sampai, aku bergegas cuba untuk masuk tapi password rumahnya telah ditukar.

"Sebelum ni birthday aku."

Aku berjalan ke Lif condo Jungkook dengan kecewa dan keliru. Apakah yang terjadi ni sekarang?? Lif tiba dan aku terlihat wajah familliar. Its him.

Jungkook.

Dia bergegas melarikan diri dari aku. Tapi aku sempat menahannya."Awak!"

"AWAK!" Dia berhenti. "Apa Jiyeon apa lagi?!" Dia meninggikan suaranya. Membuat aku rasa tersinggung. Pandangan matanya juga telah berubah. Dia telah berubah.

"Apa jadi sebenarnya ni? Sejak bila kita putus?!" Aku tarik tangan Jungkook dan tatap matanya dengan pandangan tajam.

Dia tolak aku ke dinding. " Kita putus sejak kakak awak datang jumpa saya. Now let me go peacefully!" Dia pergi meninggalkan aku.

Aku langsung menelefon unnie.

"Ya! Jumpa dekat cafe Dongnama! Right now!" aku bergegas mencari cafe tersebut. Terlalu banyak soalanku yang tak terjawab. Aku harap semua ni adalah mimpi semata mata. Mimpi buruk.

Cafe Dongnama

"Kau cakap apa ha kat dia?!" Aku tidak lagi kisah tentang kelantangan suara ku di cafe yang kelihatan menganggu orang lain juga. Aku nak tahu sekarang kenapa dia jumpa Jungkook. Apa lagi yang dihancurkannya?

"Ohhh...the drama already start eh?? Hahahaha cliche. Aku cuma bagi dia gambar gambar kau dengan Chan. You know that boy..Chan."

Aku terdiam. Chan? Chan yang aku kenal? Chan yang hampir membunuh aku???
Chan ialah lelaki berumur 2 tahun lebih muda dari aku. Dia terlalu suka dengan aku sehingga sanggup melakukan jenayah untuk memuaskan hati aku. Dia sanggup bunuh aku dan diri sendiri kalau dia tak dengan aku akhirnya.

Gambar gambar yang dimaksudkan ialah gambar sewaktu aku dibawa ke hotel oleh Chan. Dia tangkap gambar aku dibaringkan di sebelahnya. Well, now dia dalam lokap. Tapi aku tak sangka unnie gunakan dia untuk hancurkan aku dengan Jungkook. Tapi takkanlah kepercayaan Jungkook serapuh itu??

"Kau gila! Sampai hati kau guna gambar gambar tu!" aku menahan diri untuk tidak melempar air ke mukanya.

"Kau yang gila..aku dah cakap aku nak duit..kau yang buat hal. HAHA lagipun kerja kau senang minta jelah dengan Jungkook tu. Pabo" Aku berasa cukup geram dengan unnie. Mungkin bagi dia mudah untuk lakukan sebegitu. Tapi aku tak. Aku tak nak susahkan Jungkook thats why aku tak bagitahu dia. Semua aku lakukan ada sebab. Bukan kerana malu atau tidak percaya. Tetapi sebab sayang..

Aku keluar dari cafe dan memutuskan untuk berjumpa dengan Jungkook esok hari sahaja. "Aku yakin kalau explain elok elok mesti dia faham."

Keesokan harinya

"Jadi awak nak cakap semua ni tak sengaja? Tapi kenapa tak pernah bagitau dekat saya pasal ni? Saya tahu ni masa silam awak tapi semua ni matters to me. I already told you." Jungkook berasa lebih marah selepas explaination yang aku sampaikan.

Dia berubah tapi aku tak sangka sebegini. Takkan dia tidak boleh percaya aku?

"Jungkook..saya tak nak awak susah hati. Saya tak nak awak serabut dengan hal hal macam ni lagipun dia dah dalam jail. Theres nothing to worry about. Keputusan mendadak yang awak buat ni tanpa pengetahuan saya, lebih menyakitkan awak tahu tak?" Aku cuba sedaya upaya untuk pujuk hati Jungkook. Aku tahu dia boleh faham aku. Tapi kenapa susah sangat kali ni?

Dia minta diri keluar. Aku tarik tangan Jungkook dengan berharap dia buka luas luas pintu hatinya untuk memahami situasi ini.
"Maafkan saya. Saya jadi boyfriend awak bukan untuk berasa resah dengan masalah awak. Saya sebagai seorang lelaki dekat sini untuk protect awak. Maafkan saya"

Dan tangan kami berlepasan.

It was one of the most hurtful things ever happened to me. Aku cuba menahan air mata dari jatuh. Separuh dari diri ku mahu mengejar dirinya dan separuh diriku hanya mahu melepaskan semua perkara ini.

Siapa tahu ini yang terbaik buat dia? Buat syarikat tersebut.

KRINGKRING

"Hello? Yes saya, APA?" Aku berlari keluar dari tempat tersebut menuju ke hospital.

'Aku tak boleh lambat. Aku tak boleh lambat sesaat pun!'

Hospital

"Mana eomma saya?!" Aku tercungap cungap setelah sampai ke wad eomma. Aku lihat nurse yang selalu menjaga eomma menangis. "Kenapa? Tolong jangan cakap...eomma.."

"Minta maaf cik. Dia dah tak kuat." Katanya teresak esak. Eomma meninggal dunia. Aku berlari ke penjuru katil eomma dan menyentuh tangan, kepala dan mukanya. "Eomma, kalau eomma pergi sekarang, tak membazir semua tenaga dan duit Ji Yeon? EOMMA!! BANGUNLAH!! EOMMA"

Hari tersebut merupakan hari tersakit dalam hidupku. Aku tidak tahu harus berfikir macam mana lagi. Aku sebagai wakil utama sewaktu majlis peringatan eomma hanya terlihat murung di penjuru bilik cuba menahan air mata.

"Jiyeon.." Suara yang sangat biasa aku dengar. Suara Jungkook..Aku tak boleh rasa gembira melihat dia. Aku cuma berterima kasih dia datang. Dia memandang aku dengan pandangan berat.

"Jiyeon pasal hari tu..." aku menghentikan lontaran kata katanya. "Tak payah Jungkook. Its over. We're done. I understand. Apakah saya layak nak urus hal cinta sedangkan mak saya sendiri saya tak sempat ucapkan kata kata terakhir? Awak tak perlu rasa bersalah. Ini semua salah saya." Aku beredar pergi dengan cepat kerana takut air mata ku jatuh di hadapannya.

Walaupun sukar, aku telah putuskan untuk setuju dengan keputusan Jungkook. Mungkin bukan kerana dia pentingkan diri sendiri tetapi mungkin ini adalah yang terbaik buat aku juga.

  TO BE CONTINUED

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Aug 09, 2019 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Its Love ; Jeon JungkookWhere stories live. Discover now