9: perseverance

498 24 5
                                    

Sudah hampir 4 bulan aku dengan Jungkook bersama. Walaupun kadang kadang kitaorang suka bergaduh tentang hal hal remeh dan lama lama memperbesarkannya, we're still going good.

Until lah sekarang ni---haih

"Ye Yeinssi?" Aku menatap wajahnya yang bengkak mungkin kerana banyak menangis. Dan aku 100% yakin ini adalah kerana dia dimarahi oleh Jungkook tiga hari lepas.

"Sa...saya nak jumpa oppa"

"Hm..yein ssi. Yein ssi tahu kan tanpa appointment you cant easily meet him. But because of what happened, ill let you off this time."

Dia mengangguk perlahan. Sejujurnya aku percaya dengan Jungkook bahawa dia tidak akan mudah terperdaya dengan kerenah Yein. Dan disebabkan itu juga aku jarang rasa cemburu dengan sesiapa yang dekat dengan jungkook. This is what we call Trust.

Aku segera ke ruangan rehat untuk membuat kopi buat Yein dan Jungkook.

-----------

"Yein, apa lagi awak nak?" Aku menatap matanya dengan pandangan mendalam. Kali ini aku serious dengannya tentang tidak ingin dia mendekati aku lagi.

"Oppa..oppa tahukan yein dah lama suka oppa?" Dia mendekati aku dan meletakkan tangannya pada dada ku.

"Yein." Tatkala aku cuba meleraikan pelukan yein, Ji Yeon pun masuk.

"Tuan,ini dia kopi dan sedikit biskut untuk tuan dan yein ssi"

Aku mengangguk lalu menelan air liur tanda sebersalah. Namun jauh di lubuk hati aku, aku terfikir bagaimana dia boleh tidak cemburu langsung dengan sesiapa yang menggedik dengan ku. Haih.

"Yein. Dengar sini. Op..oppa sayang yein sebagai adik. Jujur"

Dia menaikkan kepalanya yang kelihatan sedih dan murung. "Tapi?"

"Okaylah. Oppa dah ada pilihan oppa. And i love her so much would you let me go this one time?" Dia membesarkan mata tanda terkejut.

"Si..siapa?"

Ketika itu. Ji yeon masuk dengan tergesa gesa. "Tuan..maafkan saya. Saya lupa letak gula dalam kopi tuan. Sini saya buatkan semula."

"Hm..yein?"

"Ya oppa?"

"Tu orangnya"

Yein yang sedang menahan air mata akhirnya menjatuhkannya semula.

"Ha? Apa ni tuan?" 

---------

"Eeeee...awak memang tak waras kan? Kang buatnya dia pergi bagitahu semua orang pasal kita?" Aku duduk di sebelah Jungkook dan kelihatan sedikit risau tentang masa akan datang. Yelah dia tu orang ternama.

"Ji yeon" dia mencapai tanganku lembut. "Saya tak menyesal pun buat benda ni jadi jangan lah awak pulak over haha"

Aku menjeling dia dan kemudian tertawa. Time time macam ni boleh bergurau.

Hmm..first. Kita go with the flow.

Aku balik dengan menaiki kereta Jungkook. I mean bersama dia hahaha. "Jungkook..sampai sini jelah dulu lagipun saya nak singgah mart kat depan tu. Ok?" Dia dengan perlahan memberhentikan kereta dan aku langsung turun dari keretanya.

Its Love ; Jeon JungkookWhere stories live. Discover now