5: Kalau bukan LeeJiYeon

433 31 1
                                    

"huaaaa" aku menguap dengan mulut yang terbuka luas. Maybe sebab dah lama tak minum malam malam. Apatah lagi mabuk.

"Aigoo sakitnya kaki." Aku mengurut sedikit kaki yang terasa lenguh. "Eh? Asal kaki aku hitam ni?"
Aku melihat kaki yang sedikit gelap akibat kotoran beberapa kali. Sukar dipercayai.

"Apa pulak aku buat semalam ha? Ah lantaklah tekak macam boleh keluar minum air paip dah ni nk airr.." aku segera ke fridge untuk minum air. Glup glup glup. Tiba tiba

Kadoosh!

Itu adalah bunyi botol air jatuh. "Ahhhhhhhh" aku begini kerana aku teringat tentang kejadian semalam. Aku lihat heels dan beg yang bersepah lagilah sakit hati aku ni! "Tuannnn Jeon tak marah ke? Wait! Aku...aku dahlah peluk dia aaaaa" aku memukul kepala beberapa kali.

Semakin teringat semakin menyesal, aku pun menghentak kepala ke papan kenyataan di mana terletak nota notaku itu. Tiba tiba- "AHHHHHH!"

"Hingggggg..hiikkk..hiiikkk" aku akhirnya mengeluarkan air mata. Ini semua kerana aku ternampak nota yang sedikit cerah dan bersih berbanding yang lain terletak di hujung papan.

'Tak sangka Lee Ji Yeon secretary saya suka peluk orang tiba tiba'

Apa niiii! Dia memang nak aku menangis ke macam mana. Huh. "Aku takkan jejak kaki kat syarikat tu lagi! Dahlah aku nak mandi. Busuk!" Aku masih lagi teresak esak memikirkan kejadian itu. Apa nak jadi dengan kau ni Ji Yeon!

//2 minggu kemudian//

"Ah penatnya!" Aku meletakkan semua barang barang yang baru sahaja aku beli di HarberMall sebentar tadi. Barang apa? Bajulah. Aku telah membelanjakan sejumlah wang untuk membeli baju baju baru sempena minggu kedua aku menganggur. Lagipun aku masih lagi mendapat panggilan tidak mesra dari Yein selepas dia direject oleh Tuan so stress ni hanya shopping dapat hilangkan.Aigoo.

Tiba tiba aku mendapat panggilan dari Chaeri.

"Hello? Kenapa ni Chaeri?"

"Unnie! Saya dengar unnie masih lagi menganggur!"

"Ahahaha yela apa kamu expect unnie terus dapat kerja ke macam mana?"

"Unnie mianhaee.."

"Kwenchana. Memang unnie nak rehat pun kan?"

"Tapi unnie! Unnie nak kerja tak?"

"Ke...kerja?"

////

"Okay unnie! Nanti saya bagitahu mereka"

"Mmm okay"

Tutt

Huh.."Manager? Berbaloi ke aku kerja jadi manager ni? Ada beza ke manager dengan secretary? Ah lantaklah kali ni kita kasi go je"

Beberapa hari kemudian.

"Chaeri! Pergilah kerja sana. Nanti lambat kena marah tuan pulak. Unnie okay je nanti unnie pepandai lah sesuaikan diri" Dia mengangguk dan pergi meninggalkan aku. Sebenarnya jauh di lubuk hati ini tidak sedikit pun ingin aku menghantar dia pergi. Awkward sangat lah dekat sini.

"Lee Ji Yeon ssi?"

"Nae!" Aku berpusing dan melihat seorang lelaki tinggi dan berbahu lebar. Mukanya yang sungguh handsome. Memang betullah dia selebriti terkenal, Chan WooSung.

"Nampaknya awaklah manager baru saya. Chaeri kan yang kenalkan awak pada syarikat saya?" Aku mengangguk sambil tersenyum. Masih tidak boleh move on dari kenyataan bahawa dia sungguh kacak. Aigoooooo~ untungnya aku.

Its Love ; Jeon JungkookWhere stories live. Discover now