3: How bout me?

422 37 0
                                    


Dari kepala sampai kaki berpeluh. Mulut rasa nak tak nak cakap benda ni. Rasa nak mati pun ada. Tapi aku rasa ini mungkin yang terbaik.

Aku mengetuk pintu dengan perlahan. Dengan hati yang resah,

"Masuk"

"Tuan.."

"Ya? kenapa ada mesyuarat penting ke?"

"Tak. Saya.."

"Oh. Awak?"

"Saya..saya nak berhenti kerja!"

"berhenti kerjaaa? ke kenapa pula?"

"atas urusan peribadi. Jadi saya rasa saya habis dalam masa beberapa hari lagi. Saya pergi dahulu jadual tuan belum saya update"

ahh apa aku buat ni..tapi

aku tak rasa ini akan jadi pilihan yang buruk sebab selama 7 tahun aku tak pernah rasa rehat yang cukup dari muda sampailah tua. Sedangkan sekarang umur aku sudah boleh berkahwin. Huh.

-FLASHBACK-

Semalam-

Apa aku patut buat ni? Takkan aku nak minta dengan tuan? Cukuplah dengan menyusahkan dia dekat tempat kerja. Dengan pembukaan library Weon tu lagi takkan lah aku nak sibukkan diri dia lagi. Tapi takkanlah aku nak biarkan kejadian 2 tahun lepas berulang.

"Omma pun masih sakit. Takkan nak biar dia bunuh omma baru aku nak bertindak?" fikiran ku yang bercelaru bertambah bercelaru. Ji Eun pun terpaksa tidak datang ke rumah kerana aku suruh supaya tak datang. SEMUA SEBAB EONNI! Ahakxlfoxkfaleixg

TOK TOK TOK!

"siapa pulak tu?" aku melihat jam yang terletak di dinding. "aik? aduh time time pening ni."

TOK TOK TOK!

"ye sekejap!" aku berlari mendapatkan si dia yang berada di luar pintu. Siapa pula gerangan yang mengetuk pintu.

"siapa tu--Jung Yein ssi? Ada apa--" kata kata ku terhenti kerana di tolak masuk oleh Jung Yein,anak perempuan CEO Syarikat WonSang dan juga si gedik yang menginginkan cinta TUAN JEON. Ahh apa pulak diinginkannya.

"Tutup pintu tu cepat dan duduk sini" tangan nya menepuk nepuk sofa menyuruh aku duduk di atas SOFA KU SENDIRI.

"uhhh maafkan saya tapi saya rasa Jung Yein ssi tak ada masa untuk berada dekat rumah saya lagi lagi bila Tuan Jeon kat pejabat" aku berkata tegas dan bertindak menunjukkan pintu yang masih terbuka menyuruh dia keluar dari rumah aku.

"ini pasal eonni awak"

-////

"nae?!"

"ye eonni awak ada datang dekat office jungkook oppa dan yeah terserempak dengan aku. Katanya dia nak jumpa awak" aku tidak terkata kata. apa lagi yang telah dilakukan oleh si gila itu sehingga perempuan gedik ni datang ke rumah aku!

"jadi apa masalahnya di sini?" aku menanya dengan pandangan tajam. "masalahnya di sini--

di berdiri dan berpusing memandang aku. "eonni awak kata dia nak duit dari awak. 100000 ribu katanya. Dan i bet you dont have the money. And i bet kau takkan minta dekat oppa. So what you gonna do? So yeah i came to offer you a deal"

aku dah agak dalam banyak banyak benda boleh jadi dalam time time ni huhh..kenapa dia tak minta je duit dekat perempuan gedik ni terus alang alang hmmp. "deal apa lagi ni Yein ssi?"

"I'll give you the money"

"nae?! jjinjayo?"

"tapi dengan satu syarat"

"syarat apa?"

"berhenti kerja dari syarikat tu dan sebagai secretary oppa."

aku..aku tak tahu nak cakap apa. Berhenti kerja? aduh.

"atau awak nak minta dekat oppa? dan jadi orang paling tak malu dalam dunia ni? tengok lah semua hadiah hadiah ni. Setiap hadiah dari lawatan kerja, hadiah hari jadi awak untuk 6 tahun, dan kereta kat luar tu. Nak lebih lagi? Tak tahu malu ke?"

sambungnya, "awak fikir fikirkan lah ye saya akan bagi duit itu malam ini juga"

"tapi..siapa nak jadi secretary tuan?"

"HAHAHAHA OF COURSE LAH AKU. Awak pun tahu selama 7 tahun awak bekerja tiada siapa pun dapat sentuh oppa melainkan awak. Dan bila peluang ni dah tiba hahahaha aku ambil lah"

-END OF FLASHBACK-

apa patut aku buat? of course lah aku tak nak menyusahkan tuan. aku pun ada rasa malu dan ini mungkin peluang untuk berehat.

-----------

hati aku rasa tak tenang. aku rasa marah,sedih,stress tapi perasaan tenang dan happy sikit pun aku tak dapat rasa lepas dia bagitahu dia nak berhenti. Apa salah aku?

bip

"s.Lee? Panggil Si Cemerkap ke sini"

"baik tuan"

///

"apa? serious la? apa jadi?" Kawan rapat ku yang ku panggil Si Cemerkap bertanya rancak kepada aku. Hmm. Memang tak boleh harap. Aku panggil dia sebab aku oun tak tahula.

"aku tak tahu"

"macam mana pula kau tak tahu?!"

"yang kau nak menjerit kenapa?! aku boss kau!"

"nae."

"kau ada idea kenapa? haaaa?"

///

"puahahahahahahahahaha" aku ketawa lepas mendengar kata katanya. "kau gila ke? s.Lee bukan orang macam tu."

"mana tahulah kan.."

"kau nak kata dia marah aku lah takpun dia tengah bercinta lah macam tu?

*dia mengangguk*

eiiii takkan lah! dahlah keluar lah kau!" aku menolak dia keluar dari bilik pejabat ku. Rimas dengan cadangannya. hmp takkan lah s.Lee benci aku..and takkan lah s.Lee bercinta. Aku kenal dia lebih dari orang lain.

7  tahun kot...tapi 7 tahun tu dah cukup untuk dia berhenti and bercinta...

AHHHHHH AKU TAK TAHU!

bip! bip! bip!

"ye tuan kenapa ni?"

"MASUK PEJABAT SEKARANG JUGAAAA"

"baik tuan."

////////

"Awak ada masalah dengan saya ke s.Lee?" dia senyum dan menjawab "tidak tuan" aku mengecilkan mata dan bertanya lagi. "jadi kenapa?"

"atas hal peribadi tuan."

"hal apa lagi penting dari saya?"

"uhh..masalah peribadi" dia menjawab perlahan. "uhhh apa kata saya naikkan gaji awak? singkatkan masa bekerja? atau kurangkan kerja awak ke?"

"tuan. Saya tak inginkan semua itu. Saya cuma ada masalah tersendiri dan saya tak rasa tuan perlu tahu dan saya rasa inilah masa untuk saya mula berfikir tentang diri saya"

"JADI MACAM MANA DENGAN SAYA S.LEE? Selama 7 Tahun! Awak seorang je saya benarkan menyentuh saya! macam mana dengan saya!"

.bersambung.

Its Love ; Jeon JungkookWhere stories live. Discover now