8: Jealousy Hunts

487 26 5
                                    

"Jadi awak nak buat apa malam ni? Kalau tak ada apa apa saya nak ajak awak date" dia bertanya kepadaku. Aku cepat cepat mengeluarkan telefon ku dan melihat Calendar.

"Um..im sorry tapi malam ni tak boleh ada hal" aku mengerutkan dahi risau akan reactionnya. Ala dia ni. Kat office boleh date kan hehe.

"Esok?"

Aku menggeleng tegas. "Tak boleh jugak. Esok kita kena prepare untuk cafe tu pulak"

"Ohh..kenapa malam ni tak boleh pula?"

"Ah tak ada apa apalah"

"Hish dah macam kudak kudak sikit sikit nak berahsia."

"Ha? Kudak kudak? Budak budaklah..HAHAHAHAHAAH"  kami berdua kemudiannya tergelak bersama-sama. Sepanjang perjalanan tak pernah aku rasa sehappy ni asyik nak ketawa je dia diam pun aku nak ketawa. Agaknya apa penyakit eh?

Sampai sahaja di kawasan syarikat, "stop." Aku menjerit perlahan meminta dia memberhentikan kereta. "Aik kenapa pula ni? Jauh lagi ni,"
Dia memandang hairan.

"Uhm.. Tak ke cepat sangat kita nak turun dari kereta ni sama sama. Selama ni sama ada awak pandh sorang sorang atau saya yang pandukan kereta untuk awak. Top top hari ni dah duduk sebelah awak."

Dia mengeluh perlahan. "Jadi awak nak suruh saya berpura pura dahulu lah kan ni?" Aku mengangguk perlahan. Maklum aku tak nak hal kecoh.

"Sampai bila?" Dia menyambung. "Saya janji selepas habis je pembukaan cafe Weonnie awak boleh lah bagitahu siapa siapa pun." Aku menepuk bahunya dan keluar dari kereta.

'Annyeonggg~' aku membuat mimik mulut berkata selamat tinggal hek elleh nanti jumpa balik.

Sampai sahaja di ruangan kerja ku," eh Chaeri ah! Buat apa kat sini?" Aku bertanya dengan nada gembira sambil sedang minum air. "Ani. Ada hal sikit ni dengan Mi Hae Unnie. Keundae..berseri seri unnie hari ni macam pergi kerja dengan boyfriend ke apa ni?"

SPLASH! "Aigoo..apa pulak awak merepek ni. Dahlah pergi kerja!" Aku melangkah melarikan diri dari tempat kejadian. "Unnie! Sekejap!"

"Bw..bwo.. Apa lagi?" Aku berpusing dan menanya resah.

"CANTIK RANTAI UNNIE. TAK PERNAH NAMPAK

OKAYLAH BYE SEMUA"

Dia berbisik tentang rantai dan terus meninggalkan aku. Huak huak huak tak guna betul dah agak dah rantai ni memang masalah. Aku terus ke tandas untuk membetulkan makeup dan berniat untuk mencabut rantai.

Aku duduk di meja ku sambil membuat kerja. Aku lihat dia juga sedang sibuk bekerja. And for the first time in a very long time aku tersenyum memandang dia dan merasa dia sungguh kacak bergaya hehe.

Bip

"Ye tuan?" Aku dipanggil oleh si dia ke bilik pejabatnya. Langkah ku menjadi ringan daripada langkah ku sebelum sebelum ini. Senyuman terukir di wajah ku sampai ke telinga. Dan aku membuka pintu yang besar dan masuk.

"Ye tuan?" Aku bertanya ke dia.

"Duduk sini" dia menepuk nepuk sofa dia sebelah nya dan menggapai alat kawalan jauh untuk menutup tingkap.

"Nae? Kenapa pulak ni tuan?"

"Rembat kang!" Aik? Terkejut aku! Dah kenapa nak pukul aku pulak ni. Marah pasai pa? "Nae tuan?"

Its Love ; Jeon JungkookWhere stories live. Discover now