4: Finally, Farewell

408 33 4
                                    


aku terkelu. Tak tahu nak cakap apa lepas dia cakap macam tu. Rasa yakin nak tinggalkan dia dah hilang. Apa patut aku buat. Huh.

"Nae? Tuan cakap apa ni?" Aku berharap dia tidak memaksudkan apa yang dikatakannya. Kalau tidak, matilah aku hilanglah semangat tu.

"S.Lee, awak tahu saya macam mana. Saya rasa tujuh tahun cukup untuk awak kenal saya betul betul. Tiada siapa dapat sentuh saya kalau bukan awak. Tiada orang dapat masuk rumah saya selain awak. Tiada orang saya beri hadiah melainkan awak.

Dan tiada orang saya berikan peluang yang banyak kalau bukan AWAK,"

Aku lemah. Huh. Apa patut aku buat. Takkan aku nak cakap 'fine saya tak jadi berhenti' or cakap 'ala bagilah saya duit 100000 ribu kalau macam tu' huh..

TING TING

aduh. Time time macam nilah ada orang message. "Maafkan saya tuan tapi sebentar-"

Lee Jae Seon:

Did you prepare the moneyy?? Eonni nak bagi warn ni nah gambar eonni yang paling caaaaantikk

Omg! Eonni hantar gambar selfie nya dengan ibu dengan sebilah pisau! Omo! Huh. Apa patut aku buat. Perempuan ni pun satu.

Baiklah! Aku dah buat keputusan.

"Maafkan saya tuan. Tapi saya yakin tuan boleh cari yang lebih baik dari saya. Lagipun Yeinssi mesti berminat untuk menggantikan tempat saya. Saya rasa saya dah selesai. Saya pergi dahulu."

Aku mengorak langkah berat. Lagi berat apabila terdengar hembusan nafas yang dalam dan kuat oleh Tuan. Tapi dia nak aku buat apa? Minta kat dia? Memang tak lah!

Aku duduk di meja ku dan melihat ke arah nota nota yang aku simpan sebagai peringatan dalam bekerja dengan tuan. 'Takpe Ji Yeon. Kau boleh!'

Sebaik sahaja aku menghela nafas panjang,

Bip

"Ye tuan"

"Sediakan list untuk secretary baru saya. Saya cuma akan terima yang terbaik dan pastikan lebih baik dari awak"

"Baik tuan"

Aku rasa dia dah marah. Huh. Tapi aku pun tak boleh lakukan apa apa.
Ah tiba tiba aku teringat sesuatu.

Aku mendail nombor Jung Yein.

"Hello?"

"Haiii.. Jarang jarang call aku. Ada sebarang kemajuan?"

"Hm..saya dah berhenti kerja. Sila bank in duit tu ke account kakak saya."

Tutt

Aku menghentikan panggilan dengan segera. Tidak larat lagi hendak mendengar celoteh si gedik tu. Aku memandang tingkap pejabat Tuan. Dan aku perasan bahawa dia sedang memandangku tetapi dialihkan pandangannya ke arah tempat lain.

"Aku akan cari yang terbaik untuk dia. Jangan risau tuan,"

////

Seminggu selepasnya-pukul 8 malam

"Annyeong eonni! Jinjja kamsahaeyo selama ni banyak tolong saya." Lee Haru, intern yang selalu melakukan kesilapan mengucapkan kata kata terakhir kepadaku pada majlis farewell yang juga merangkap makan malam bagi team kami yang diadakan untuk aku di restoran kecil kecilan berdekatan pejabat.

Its Love ; Jeon JungkookWhere stories live. Discover now