Bab 68

2.7K 172 43
                                    

Happy Birthday Suga!

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Happy Birthday Suga!

........

" Aria. "

" Nak apa? "

" Kalau aku tanya ni, kau boleh tak bagi tahu aku? " Soal Efzan. Nadanya seperti serba salah saja. Aria memandang ke arah suaminya.

" Tanyalah. Kau kan husband galah aku ecewah! " Aria menolak perlahan bahu Efzan dengan hujung jarinya. Cuba mengada-ngada dengan suami sendiri tak salahkan?

" Aku...aku.. "

" Hey hey. Tanya jelah. " Aria menekup pipi Efzan dengan ke dua belah tangannya. Dia merenung mata Efzan yang bersinar pada malam itu.

" Jangan pandang lama-lama. Nanti aku terterkam pula." Aria mencebik. Sempat pula otak suaminya kesitu. Dasar otak pelangi.

" Apa ni! "

" Aku sebenarnya nak tahu. Kenapa along cakap kau fobia pasal benda mistik ni. "

Oh soalan ni. Soalan yang membuatkan Aria teringat akan kejadian sewaktu dia berada di tingkatan 1. Masa terburuknya. Masa yang membuatkan Aria berubah. Kemurungan, ketakutan, fobia, dan menyeramkan. Tapi alhamdulillah semua itu sudah berlalu. Tapi masih segar dalam ingatan nya.

" Oh yang tu. Hm nak tahu juga ke? "

Efzan mengganguk. Aria mengambil nafas dalam-dalam dan mula bercerita. Semoga apa yang dia cerita ni takkan teringat sampai ke mimpi.

Flashback.

Aria termenung seorang diri di bangku asrama. Entah apa yang menganggu fikirannya. Mungkin dia masih lagi homesick? Maklumlah, dia baru saja masuk ke tingkatan 1. Freshman kata orang putih.

" Effa! " Aria menoleh. Dia seperti tersedar daripada sesuatu. Seorang senior mendekatinya.

" Eh kak Fai. Kenapa? " Soal Aria polos. Dia mendonggakkan sedikit wajahnya agar dapat melihat wajah Kak Fai.

" Malam ni ada projek. Nak join? " Ajak Kak Fai teruja.

" Projek apa kak? "

" Shh tak boleh cakap kuat kuat. Kalau Effa nak join, datang dorm 4B okey? " Aria mengangguk. Alang-alang malam ini dia tidak buat apa-apa jadi apa salahnya jika dia mahu menghabiskan masa di dorm Kak Fai.

........

Aria datang awal ke dorm Kak Fai. Dalam pukul 10 malam. Sepatutnya 10:30 malam. Tapi kerja semuanya siap awal. Jadi untuk menghilangkan bosan, dia datang jelah awal.

" Assalamualaikum. "

" Walaikummussalam. Eh Effa, awalnya datang. Meh lah masuk. "

" Effa datang awal ni takpa ke kak? "

Musuh Jadi Partner In Crime?  [ ✔ ]Where stories live. Discover now