24

2.5K 187 3
                                    

" Haikal told me that you blocked his number. One question, for what ? " Hana menggeleng kecil. Entah kenapa dia buat begitu. Bila dia katakan yang dia sukakan Haikal, dia ingatkan dia just main-main sebab dia memang macam tu.

But

this is serious matter dah. This is serious. Bukan main-main. Dia dah jatuh cinta. " Do you like him ? " Dia mengangkat bahu tanda tak tahu. Dia fokus pada televisyen yang sedang menyiarkan rancangan apa tah.

" Hana suka Haikal in serious way ke ? " Dia hanya membalas soalannya dengan mengangkat bahunya sekali lagu. " Maybe– " Abangnya bersandar disofa itu sambil memandangnya dengan wajah yang tidak percaya. " I should start contact the wedding planner. "

Hana memijak kaki abangnya itu. Melebih lelaki itu. Wedding planner bagai. " Bukan ke Hana suka terus terang je kalau suka seseorang ? Butnow why not ? " Dia meneliti wajah abangnya iitu buat seketika. Kalau lelaki di hadapannya itu bukan abang kandungnya, dah lama dia kahwin dengan lelaki itu.

" Sebab Haikal tu– " Belum sempat Hana menghabiskan ayatnya, kehadiran seseorang disitu mengejutkan mereka. " Sebab saya apa ? " Haikal berdiri dihadapan mereka dengan riak wajah yang masih sama. Kosong. Seperti tiada apa yang berlaku antara mereka. Sebenarnya memang tiada apa-apa yang berlaku antara mereka, mereka hanya pekerja dan bos.

Dia berdiri menyebabkan abangnya juga berdiri. " Lepas ni Haikal akan urusan percutian ni. Hana balik rumah dulu. Apa-apa jangan update dekat Hana. " Abangnya hanya memberi laluan padanya. Lelaki itu tahu dia perlukan ruang dan masa untuk menenangkan diri.

" Jadi puan betul-betul nak balik ? Puan jealous Tila dekat dengan saya ke ? " Hana memalingkan kepalanya ke arah lelaki itu. Tengok jantan tu, sedap mulut je kata kita jealous.  Anak siapa ni ? " What ? Awak fikir awak siapa untuk saya jealous ? Harry Styles ke ? Bukankan ? "

Lelaki itu tergelak sinis padanya. Haikal sedang pandang rendah pada dirinya ke tu ? Pekerjanya sedang pandang rendah pada dirinya ini ? " Jadi kenapa mood puan tiba-tiba tunggang terbalik bila Tila panggil saya 'sayang' ? Tu bukan dipanggil cemburu ke ? "

" I'M. NOT. JEALOUS. "

Sepatah-sepatah dia sebutkan ayat itu pada lelaki itu. Kalau tak faham juga, tak tahulah. " Okay. Kalau puan betul-betul tak jealous, show me. Datang jumpa saya dekat kolam dalam 30 minit lagi. Datanglah kalau puan betul-betul tak cemburu. "

Haikal berjalan masuk ke dalam bilik dengan selambanya. Lelaki itu ugut dia ke ? Wah makin naik lemak lelaki ni. Haikal tiba-tiba berhenti dan memusingkan badan ke arahnya. " Saya pasti 80% yang puan takkan datang. "

Hana membuat muka tak percaya pada lelaki itu sambil memandang ke arah abangnya supaya lelaki itu menyokongnya. Abangnya pun hanya mampu berdiri tanpa berkata apa-apa. " Siaplah cepat– " Haris menolak dia keluar dari bilik itu.

Abangnya itu dekat side siapa sebenarnya ni ? " Haikal betul-betul dah brainwash abang aku. "

🌻

Haikal menantikan kehadiran wanita itu dengan sabarnya dikolam renang seperti yang dijanjikan. Dia pasti wanita itu datang. Wanita seperti itu takkan bagi lelaki macam dia ni menang, wanita itu tak akan tunjukkan yang wanita itu cemburu walaupun memang ada rasa cemburu itu.

Hana dah lewat 10 minit dari masa yang sepatutnya mereka jumpa buatkan dia jadi ragu-ragu. " Haikal.. " Dia memalingkan kepalanya ke arah belakang iaitu dari mana arah suara yang memanggil namanya itu datang. " Puan Hana– "

Dia memandang wanita itu dari atas ke bawah. Cantik. Memang tak dapat dinafikan lagi. " Saya dah buktikan yang saya tak cemburu, jadi apa yang saya dapat ? " Jelas kelihatan wanita itu menantikan jawapan darinya.

Matanya betul-betul tak dapat dialihkan dari wajah cantik wanita dihadapannya itu. Dia dah jatuh cinta. " Haikal Syamil ? " Dia memusingkan badannya selepas mendengar seseorang memanggil namanya.

" Min ? "

Haikal terus memeluk wanita yang dia panggil Min itu. Sudah lama betul tak jumpa adik perempuannya yang seorang ni. " Siapa tu ? " Adiknya memuncungkan bibir ke arah Hana. " Girlfriend baru ? " Dia laju menggeleng lalu berbisik pada Min. " Boleh dikira bakal girlfriendlah. " Min hanya mengangguk-angguk tanda faham. " Haikal, saya gerak dululah. Bye.. "

Ah sudah, wanita itu cemburu. Dia tak tahu kenapa tapi sejak wanita itu cemburu dia dengan Tila tu, dia rasa gembira. Pelikkan ? Bukan apa. Kenapa orang cemburu ? Sebab mereka sayang. Maknanya Hana sayang dia. The end.

MS: Crush Sekeras Batu ✔Where stories live. Discover now