12

2.6K 193 4
                                    

Dengan cerianya Hana berjalan ke dalam pejabatnya. Masa pertama kali ayah suruh kerja, dia kata dia tak sukakan ? Dia tak mahu bekerja dahulu. Tapi sekarang dia suka sangggatttt. Fall in love sudah dengan kerja ni. Ye je fall in love dengan kerja tu.

Kelihatan Haikal sudah membatu– I mean sudah duduk dikerusinya. Awal betul datang. Semangat nampak nak kerja. Dia nak tanya lelaki itu sebenarnya. Apa yang lelaki itu sibuk sangat tulis dari semalam. Fokus semacam.

Sebelum memulakan kerja, dia memasang earphonenya lalu membuka playlist lagu kegemarannya. Full of Harry Styles and Ed Sheeran's songs. Come on, everyone knows they're the best. Aplikasi whatsapp dibuka bagi memeriksa sebarang mesej yang masuk.

'Haikal buat status ? Pagi-pagi dah buat status ek ?' Segera dia tekan status itu bagi melihat post lelaki itu.

; me while waiting for my crush to love me back 💛🐤

Hoppla! Dieses Bild entspricht nicht unseren inhaltlichen Richtlinien. Um mit dem Veröffentlichen fortfahren zu können, entferne es bitte oder lade ein anderes Bild hoch.

; me while waiting for my crush to love me back 💛🐤

Comel-comel aje Haikal ni. Lelaki itu macam tahu je yang dia suka itik. Sengaja nak gaji lebihlah ni. Dia menyimpan telefonnya lalu menyalakan komputernya. Kalau main phone tu je, sampai bila-bila kerja tak siap.

Kesimpulannya, jangan bermain dengan api. Eh– takda kena-mengena sorry.

"Haikal pergi kalau Hana pujuk dia–"

Hana perlahan-lahan mengangkat kepalanya lalu memandang ke arah Haikal tetapi lelaki itu sudah terlebih dahulu memandang ke arahnya dengan riak wajah yang kosong itu. Lelaki itu nak bagitahu yang lelaki itu sukakan dia ke apa ni ? Sengaja main tarik tali, kalau suka cakap suka.

" Haikal– "

Lelaki itu mengangkat kening ke arahnya tanda menyuruhnya meneruskan bicaranya. Entah kenapa dia jadi hanyut apabila melihat wajah lelaki itu. Mata coklat yang menarik, kening yang sempurna, hidung yang terbentuk cantik serta bibik bersinar itu. Dia sentiasa perhatikan bibir itu ! Tak tak, dia tak fikirkan benda bukan-bukan. Dia cuma rasa bibir lelaki itu menarik dan cantik.

" Puan ? " Dia memberi isyarat mata pada Haikal supaya duduk dikerusi dihadapannya itu. Lelaki itu yang seperti faham apa yang dia mahukan segera duduk dikerusi itu. " About the trip, are you okay with that ? " Lelaki itu mengangguk perlahan. Okay.

" Okay je– cuma saya tak nak pergi. Kira dosa besar ke ? " Tak dosa pun awak tak pergi cuma awak dah lukakan hati seorang wanita kalau awak tak pergi. " No– Saya tak nak dengar any excuses, yang saya tahu hari kejadian tu awak ada untuk pergi trip ni. Understand ? "

Lelaki itu fokus mendengar dia berbicara. Lelaki itu saja acah serius kerana lelaki itu tak berani nak melawan atau lelaki itu TAK NAK melawan. " But– " Sebelum lelaki itu sempat memulakan bicara, dia terlebih dahulu menghentikannya.

" No buts. Understand ? "

Lelaki itu mengangguk kecil dengan muka pasrah. Lelaki itu buatkan dia jadi rasa bersalah, seperti dia memaksa lelaki itu pula walaupun dia memang memaksa. " Faham, puan. Saya akan ada dekat situ untuk puan. " Ayat itu bukan sahaja sampai ke telinganya malah sampai ke hati. Kalau nak ada untuk saya biar sampai jinjang pelaminlah ye.


MS: Crush Sekeras Batu ✔Wo Geschichten leben. Entdecke jetzt