Subahat

2.2K 226 21
                                    

" Saya dah mempertahankan cinta kami , apakan daya saya ditindas keluarga kandung sendiri " Hyemin menjelaskan tentang perkahwinannya dengan lebih terperinci. Dokyeom yang mendengar hanya mampu mengetap bibirnya , tidak dia menyangka Hyemin boleh melangsungkan perkahwinan secepat ini.

" Kenapa tak call saya ? " Soal Dokyeom. Wajah Hyemin dipandang tajam.

" Saya terlampau serabut dengan semua hal. Awak tahu ? bila saya jejaki kaki saya dalam rumah saya , orang pertama yang saya nampak , Jungkook " Adu Hyemin lalu mengeluh panjang. Bercerita dengan seseorang adalah jalan penyelesaiannya untuk menghilangkan tekanan yang dilalui .

Dia melihat Lee Dokyeom sebagai seorang yang dipercayai dan boleh dibuat sahabat untuk meluahkan isi hati.

Sebenarnya apa yang difikirkan olehnya , sama sekali tidak benar. Dokyeom bukanlah seorang lelaki yang peramah dan sering membantu orang.

Sifatnya dengan Taehyung , tidak jauh beza. Sombongnya , lagaknya sama seperti Taehyung.

" Dan awak terus setuju untuk kahwin dengan dia? Awak tak fikirkan perasaan Taehyung ke huh ? " Suara Dokyeom mula meninggi .

" Saya mimpi Taehyung bunuh Jungkook "

" Huh ? "

" Saya taknak Taehyung disumbat dalam penjara disebabkan kebodohannya " Hyemin menunduk , jari - jemarinya menjadi tempat permainannya sementara Dokyeom masih mendiamkan diri.

" Jadi , bila nak balik ke Seoul balik ? " Soal Dokyeom dengan serius. Hyemin yang memandangnya hanya mampu meneguk perit liurnya.

" Kalau hak penjagaan Puan Muda dah jatuh ke tangan Jungkook . Tiada apa lagi yang saya boleh lakukan melainkan melepaskan awak pergi jika awak perlu pergi " Dokyeom meraup kedua wajahnya . Dia merasa amat bersalah kerana mengkhianati majikannya.

Selama ini , Taehyung yang menjaganya. Memberi gaji yang cukup kepadanya untuk menyara ibu dan kakaknya yang menyambung pelajaran ke menara gading. Namun , inikah balasan yang harus dia beri kepada Kim Taehyung ?

" Jangan sesekali risau tentang Taehyung , saya janji saya sendiri akan terangkan semuanya "

Adakah dengan mengkhianati Kim Taehyung akan membuatkan dia sedar akan kesalahannya yang sering ditutup dengan kebaikannya ? Atau pun taat dengan segala arahannya akan membuatkan dia bahagia ?

●●●

" Jungkook , baliklah . Kau dah mabuk teruk ni " Pujuk Jung Hoseok . Kawan perniagaan Jeon Jungkook atau lebih senang dipanggil sahabat niaganya sejak dulu.

Yoongi yang berada di sebelah Jungkook turut termangu . Memikirkan adiknya yang baru sahaja lari meninggalkan suaminya dan keluarga kandungnya sendiri.

" Aku sedih . Aku ingatkan kahwin dengan dia akan buat dia sentiasa ada di samping aku. Tapi semuanya hancur musnah , huh " Jungkook meneguk kembali Wain anggur yang sedia tertuang ke dalam gelas kaca lutsinar miliknya.

" Ubat apa yang Kim Taehyung beri kepada adik aku huh ? " Yoongi memotong percakapan Jeon Jungkook . Wain anggur yang juga menjadi pilihannya diteguk perlahan. Fikirannya melayang ke langit.

" Siapa yang kau dengan Yoongi cakapkan dan apa yang dia buat semua tu bukan masalah aku dan aku tak perlu tahu pun . Yang aku tahu , sekejap lagi pemandu peribadi aku sampai dan hantar korang berdua ke Villa " Hoseok meloloskan dirinya dari terus berdiri di hadapan dua manusia yang sedang mabuk di hadapannya .

" Gila , cinta mereka buatkan aku jadi gila " Yoongi menghentak gelas yang sudah pun kosong di atas meja , lalu lantas dia meninggalkan Jungkook keseorangan.

[2017]ObsessionWhere stories live. Discover now