BAB 24 (UNEDITED)

4.6K 190 2
                                    

Tengku Harry semakin lama semakin mendekat dengannya...

               Irine menelan liur.

              Entah apa yang merasuk diri Irine, satu tumbukkan dilayangkan ke wajah Tengku Harry.

              Bukk!!

               Perbuatan Tengku Harry terus terhenti.Semua yang berada di situ terlopong besar terutamanya Eric dan Rizky. The hot badboy kena tampar dengan budaj nerd?!.

                  Irine memandang tangannya yang menumbuk wajah Tengku Harry sebentar tadi dengan terketar-ketar.Apa yang aku dah buat ni?!!.

                Wajah putih Tengku Harry yang bertukar merah itu dipandang dengan takut.Someone help me please!!.Tengku Harry memandang Irine dengan pandangan yang membunuh.Tanpa membuang masa, Irine terus berlari keluar daripada kelas tanpa menoleh lagi.

             Aku memang tinggal nyawa-nyawa ikan sekarang. Habislah hidup aku lepas ni.Sampai bila aku boleh larikan diri daripada dia. Satu kelas kut!!.

         ❄❄❄❄❄❄❄❄❄❄❄❄❄❄❄
Irine mengambil tempat dihadapan Mak Yam yang sibuk memotong sayur-sayuran untuk dimasak nanti.Kepalanya disembankan ke atas meja. Bimbang memikirkan nasib dirirnya yang selalu dilanda 'taufan'.

          "Kenapa ni, Irine?. Ada masalah ke? ".Tanya Mak Yam prihatin.

            Irine mendongak memandang Mak Yam sebelum mengangguk lemah."Irine rasa macam nyawa Irine dah tak lama".Luah Irine perlahan.

             "Hish!. Apa cakap macam tu?. Tak baiklah. Ni mesti sebab Irine lapar kan? ".

            Irine tersengih.

             "Haah lapar".Jawap Irine.Kemudian,jam dinding dipandang."Hannah dengan aunty Heliza mana? ".Soalnya hairan.Baru teringat yang dia tidak melihat sesiapa pun sejak tadi.

          "Tengku Harry tak balik lagi. Tengku Hannah dan Engku Heliza tak balik hari ni. Pergi rumah saudara dia. Katanya ada yang sakit".

               "Apa?".Terkejut Irine apabila mendengar balasan daripada Mak Yam. Habis tu?. Takkanlah dia berdua aje dengan Tengku Harry?.

             Mak Yam tersenyum melihat wajah kalut Irine."Jangan risau. Malam ni Mak Yam tidur sini. Tengku Hannah dah pesan awal-awal".Terang Mak Yam jujur.

              Irine menarik nafas lega. Aku rasa aku boleh mati kalau tinggal berdua aje dengan Tengku Harry yang bangang tu.Nasib baiklah Tengku Hannah masih ingatkan dia yang ada dekat sini.

          ❄❄❄❄❄❄❄❄❄❄❄❄❄❄❄❄
Irine terjaga daripada lenanya apabila jam menunjukkan pukul satu pagi.Dahaga!.Handphone yang berada di atas meja bersebelahan dengan katil dicapai.

               Senyuman lebar terukir dibibir Irine apabila membaca mesej yang dikirimkan daripada Tengku Hannah. Sempat lagi mengingatkannya tentang permintaannya hari tu.Tak sabar betul!.

           Mesti Tengku Hannah terkejut kalau dapat tahu yang dia dah berjaya tumbuk wajah handsome Tengku Harry. Muahhahahahahahah... 

           Handphone dicampak ke katil lalu Irine turun daripada katil dengan malas. Mahu ke dapur.

              Pintu bilik dibuka dan Irine tersentak apabila seorang lelaki yang tidak dikenali tercegat dihadapannya.

               Lelaki itu tersenyum sinis memandangnya. Irine mula merasa tidak selesa apabila dirinya diperhatikan daripada atas dan bawah.Tanpa membuang masa, Irine segera menutup pintu tapi sempat dihalang oleh lelaki itu.

EMRYS HARRYOnde histórias criam vida. Descubra agora