BAB 12 (UNEDITED)

6.6K 281 2
                                    

Aku melabuhkan punggung di atas buaian.Tubuh aku peluk erat bagi menahan kesejukkan yang mulai menggila memandangkan dan tengah malam.Aku benci perasaan ni.Rasa sedih dan sunyi sangat-sangat.Kenapa perlu aku yang lalui semua ni?.Mana aku nak pergi?.Aku tak ada duit..handphone apatah lagi.

             Bunyi sesuatu yang tidak aku ketahui menyebabkan aku menoleh ke arah itu perlahan-lahan.Terbangun aku daripada buaian apabila melihat seramai sepuluh orang lelaki yang tidak aku kenali berjalan ditahan menghampiriku.Masalah apa lagi kali ni?.Tak boleh ke biar aku tenang sekejap?!.

           Langkah aku atur pergi dari situ tetapi pantas oleh oleh salah seorang daripada mereka.Dengan bengang aku memijak kakinya kuat sehingga pegangan tangannya terlepas.Jangan cari pasal dengan aku bila aku tengah marah.Memang tak lah aku nak biarkan.

            "Berani kau pijak kaki aku?!".Jerkah lelaki berkepala botak dihadapanku.

             Aku mencebik.

             Bukan setakat kaki kau aku pijak.Kepala kau pun aku rasa nak pijak-pijak sekarang.Tanpa menghiraukan jerkahan lelaki itu,aku segera berjalan melepasi kumpulan lelaki itu.Namun,aku menjerit kesakitan apabila rambutku ditarik kuat.Kemudian,tubuh aku ditolak kasar sehingga jatuh ke tanah.

              "Sakitlah bodoh!".Marah aku geram.Habis berdarah siku aku akibat perbuatan kasarnya.Aku mengetap bibir menahan kesakitan.

                 Lelaki itu menghadiahkan senyuman sinis lalu duduk bercangkung di sebelahku manakala rakan-rakannya hanya diam memerhati."Kau tak payah nak jual mahal sangat lah.Kalau kau perempuan baik-baik kau takkan ada dekat sini dengan pakai baju yang boleh menggoda seorang lelaki.Ke kau ni memang tengah tunggu jantan?".Katanya sinis.

               Aku memandangnya tajam."Kalau aku tengah tunggu jantan pun apa salahnya?.Yang pasti dia lebih better dari kau".Balas aku tanpa gentar sengaja mahu menguji kesabarannya.

             Wajah lelaki itu berubah tegang apabila mendengar balasan dariku.Tangannya yang mahu menyentuh aku terhenti apabila kedengaran satu suara.

          "You touch her,i'll make sure you dead".

           Aku mengetap bibir melihat kelibat Tengku Harry yang tiba-tiba muncul.Lelaki di sebelahku segera berdiri.

          "So..ni lah jantan yang kau tunggu-tunggu tu?".Tutur lelaki disebelahku.

           "Tak..aku langsung tak kenal dia dan takkan pernah kenal pun".Jawap aku yakin sambil berdiri semula.Pandangan Tengku Harry,aku balas dengan renungan tajam.

           "Bro,kau dengar apa perempuan ni cakap?.Dia tak kenal kau.So..apa kata kau blah?.Jangan masuk campur hal kitaorang".Ucap lelaki yang tidak aku kenali sambil membuat isyarat pada Tengku Harry.

            Tengku Harry tersenyum mengejek sambil menapak ke arah kami."For your information,aku langsung tak perlukan pendapat perempuan tu.You like or not that girl will follow me".Tengku Harry menunjuk ke arahku.

             Aku hanya mendiamkan diri sambil memandangnya dengan penuh kebencian.Hanya tiga perkara yang aku tahu saat ini.Pertama..aku benci dia.Kedua..aku sangat bencikan dia dan ketiga..aku memang bencikan dia!!!!.

             Aku berasa cuak buat seketika apabila melihat lelaki di sebelahku memberi isyarat kepada rakan-rakannya supaya mendekati Tengku Harry.Semakin lama..semakin dekat.Mata aku liarkan kesekeliling.Kut..kut Tengku Harry membawa bodyguardsnya tetapi hampa.Mustahil Tengku Harry seorang boleh kalahkan mereka bersepuluh.

            Lantaklah kalau diorang nak belasah pun.Bukkannya urusan aku.Lelaki macam Tengku Harry tak layak dikasihani.

           Tapi....

          Arghhh!.Aku benci bila perasaan ni hadir.Aku benci bila aku risaukan dia.Tanpa sempat lelaki-lelaki itu mendekati Tengku Harry,Aku dengan pantas berlari ke arah Tengku Harry dan menarik tangannya.Kemudian,melarikan diri dari situ.

             "Jangan tanya..jangan soal sebab saya bencikan awak,Harry".Sampuk aku pantas apabila melihat Tengku Harry ingin berkata sesuatu.

            Aku melajukan larian apabila mendengar laungan daripada kumpulan lelaki tadi.Lorong sempit yang berada berhampiran aku tuju.Pantas sahaja kami berdua bersembunyi di lorong itu.Sumpah!.Lepas ni aku takkan keluar rumah dah.

            Aku menarik nafas lega apabila kumpulan lelaki itu berlari melepasi kami tanpa sebarang curiga.

           Terkedu aku sebaik sahaja aku mendongak.Pandangan aku dan Tengku Harry bertaut.Dalam keadaan kelam-kabut tadi tanpa sedar aku menolak tubuh Tengku Harry ke dinding sambil sebelah tanganku memeluk tubuhnya manakala kepala aku senbamkan pada dada Tengku Harry.

           Aku pantas menjauhkan diri darinya.Mesti dia fikir yang aku ni perempuan murahan.Macam apa yang dia cakap tadi.Kenapa semua benda bodoh terjadi pada aku dalam satu hari?!.

              "Nampaknya kau dah buktikan yang aku memang tak silap.You're slut".Ucap Tengku Harry menyentap tangkai hatiku.

              Aku memandangnya tidak percaya.Aku selamatkan dia tapi ini yang dia balas pada aku?.Gosh!.I want to kill this hot badboy now!.Someone tolong beri aku pisau sekarang.

          "I hate you badly,Tengku Emrys Harry".Balasku sambil menentang pandangan tajamnya.

           

EMRYS HARRYOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz