๐“๐‡๐€๐“ ๐‹๐ˆ๐“๐“๐‹๐„ ๐Œ๐€๐…๏ฟฝ...

Od utieyab

1.1M 50.5K 1.7K

( ๐“’๐“ธ๐“ถ๐“น๐“ต๐“ฎ๐“ฝ๐“ฎ ๐“ข๐“ฝ๐“ธ๐“ป๐”‚ ) ( ๐“‘๐“ธ๐“ธ๐“ด 1 ) ๐Ÿ…RANKING NO 1 MAFIA ( 20/8/2020 ) ๐Ÿ…RANKING NO 2 MAFIA ( 28/0... Vรญce

Bab 2 ๐Ÿ’›
BAB 3 ๐Ÿ’›
BAB 4 ๐Ÿ’›
BAB 5 ๐Ÿ’›
BAB 6 ๐Ÿ’›
BAB 7 ๐Ÿ’›
BAB 8๐Ÿ’›
BAB 9 ๐Ÿ’›
BAB 10 ๐Ÿ’›
BAB 11 ๐Ÿ’›
BAB 12 ๐Ÿ’›
BAB 13 ๐Ÿ’›
BAB 14 ๐Ÿ’›
BAB 15 ๐Ÿ’›
BAB 16 ๐Ÿ’›
BAB 17 ๐Ÿ’›
BAB 18 ๐Ÿ’›
BAB 19 ๐Ÿ’›
BAB 20 ๐Ÿ’›
BAB 21 ๐Ÿ’›
BAB 22 ๐Ÿ’›
BAB 23 ๐Ÿ’›
BAB 24 ๐Ÿ’›
BAB 25 ๐Ÿ’›
BAB 26 ๐Ÿ’›
BAB 27 ๐Ÿ’›
BAB 28 ๐Ÿ’›
BAB 29 ๐Ÿ’›
BAB 30 ๐Ÿ’›
BAB 31 ๐Ÿ’›
BAB 32 ๐Ÿ’›
BAB 33 ๐Ÿ’›
BAB 34 ๐Ÿ’›
BAB 35 ๐Ÿ’›
BAB 36 ๐Ÿ’›
BAB 37 ๐Ÿ’›
BAB 38 ๐Ÿ’›
BAB 39 ๐Ÿ’›
BAB 40 ๐Ÿ’›
BAB 41 ๐Ÿ’›
BAB 42 ๐Ÿ’›
BAB 43 ๐Ÿ’›
BAB 44 ๐Ÿ’›
BAB 45 ๐Ÿ’›
BAB 46 ๐Ÿ’›
BAB 47 ๐Ÿ’›
BAB 48 ๐Ÿ’›
BAB 49 ๐Ÿ’›
BAB 50 ๐Ÿ’›
BAB 51 ๐Ÿ’›
BAB 52 ๐Ÿ’›
BAB 53 ๐Ÿ’›
BAB 54 ๐Ÿ’›
BAB 55 ๐Ÿ’›
BAB 56 ๐Ÿ’›
BAB 57 ๐Ÿ’›
BAB 58 ๐Ÿ’›
BAB 59 ๐Ÿ’›
BAB 60 ๐Ÿ’›
BAB 61 ๐Ÿ’›
BAB 62๐Ÿ’›
BAB 63๐Ÿ’›
BAB 64 ๐Ÿ’›
BAB 65 ๐Ÿ’›
BAB 66 ๐Ÿ’›
BAB 67 ๐Ÿ’›
BAB 68 ๐Ÿ’›
TAMAT ๐Ÿ’›
NEW STORYโค
SPECIAL CHAPTERโค
SPECIAL CHAPTER 2โค
PERHATIAN
SPECIAL CHAPTER 3 โค
SPECIAL CHAPTER 4 ( PUASA ) โค๏ธ
SPECIAL CHPTER 5 โค๏ธ ( PUASA )
SAMBUNGAN ๐ŸŒธโค๏ธ

BAB 1 ๐Ÿ’›

57.5K 1.4K 80
Od utieyab

Alarm di telefon bimbitku berbunyi, menunjukkan sudah pukul 6:30 pagi. Aku menggosokkan mataku sambil menguap sebelum bergegas ke bilik air.

Semasa hendak masuk ke dalam bilik air, terdengar pintu bilikku berbunyi dan terbuka menunjukkan ada seseorang yang masuk ke dalam bilikku.

Aku segera menoleh ke arah pintu untuk melihat gerangan siapa yang memasuki bilikku. Ternyata, ibuku tercinta CEH! Yang masuk ke dalam bilikku.

"Eh, Putri dah bangun? Umi ingat my little princess umi yang cantik ni masih tidur." kata ibu Putri Qhaisara sambil melemparkan senyuman yang manis kepadanya.

Alahai mi, asal cantik sangat ni HAHAHA, walau sudah berumur tetap cantik sih.

"Mestilah kena bangun awal umi, kan Putri ni budak baik. Budak baik tak boleh bangun lewat tau sebab kata abang Is kalau Putri bangun lewat nanti muka Putri jadi nenek tua. Putri taknak jadi macam tu," jawab Putri Qhaisara dengan semangat kepada ibunya.

Puan Nurhuda ketawa kecil apabila mendengar jawapan yang terkeluar dari mulut anak kesayangannya itu. Ibunya hanya menggelengkan kepalanya kerana sikap anak terunanya itu iaitu Muhammad Adam Iskandar yang suka mengajar adiknya yang bukan-bukan. Sabarlah putri dapat abang macam tu.

"Kalau Putri jadi nenek tua sekalipun, umi tetap sayangkan kamu dan kamu tetap cantik di mata umi sayang." kata Puan Nurhuda sambil berjalan kearah anaknya dan membelai rambut Putri dengan penuh kasihsayang.

"Wah, betul ke umi? Kalau macam tu Putri nak jadi nenek tua lah. Sebab umi kata kalau Putri jadi nenek tua tetap cantik, mesti semua orang pun nampak Putri cantik kan umi?" balas Putri Qhaisara dengan terujanya kepada ibunya .

"HAHAHA, iya sayang. Sudah pergi mandi, lepastu turun bawah sarapan ya sayang," jawab Puan Nurhuda kepada anak gadisnya sebelum beredar dari biliknya.

"Tak sabarlah nak jadi nenek tua, kena beritahu abang Is yang nenek tua tu sebenarnya cantik hehe." gumam Putri dengan perlahan lalu berjalan ke bilik air untuk membersihkan diri.

Selepas 10 minit membersihkan diri, Putri menuju ke almari pakaiannya dan memilih sehelai baju blouse dan seluar palazo bewarna hitam.

Selepas memilih pakaian tersebut, dia menyarungkannya ke tubuhnya. Dirinya tampak comel dan cantik. Sememangnya, Putri sangat suka memakai pakaian sebegitu, kerana dirinya telah diajar oleh ibunya untuk berpakaian sebegitu.

Sebelum bergegas turun kebawah, Putri mengambil sehelai tudung dan disarungkan di kepalanya serta patung kesayangannya diambil dan dia turun ke bawah untuk sarapan.

Semasa menuruni anaktangga, sambil itu juga Putri bernyanyi dengan riangnya. Semangat betul budak ni hohoho.

"Wu wu wu, Putri dah mandi, wu wu wu berbau wangi. Putri dah mandi, putri dah mandi, berbau wangi, tidak busuk lagi." Putri bernyanyi dengan riangnya dan kaki menuju kearah meja makan.

Iskandar yang mendengar nyanyian dari adiknya itu hanya menggelengkan kepalanya. Semasa adiknya mengambil tempat disebelahnya dengan senyuman yang tidak lekang dari bibirnya. Timbul satu idea nakal untuk membuli adiknya. Kita tengok samada masih senyum ke atau tidak HAHAHA.

"Eh, adik kenapa duduk disebelah abang, adik tahu tak yang adik ni berbau, macam bau ikan dekat pasar tau. Shuh! Pergi cari tempat lain, bau tahu tak, abang Is nak pengsan dah ni." Is berkata kepada adiknya dan menolak lembut tubuh adiknya.

Putri yang mendengar kata-kata abangnya itu, hatinya sedikit terguris. Iyalah kot, kau sudah pakai sabun yang wangi, akhirnya kau dicakap busuk, sakithati tahu tak!

Lalu dia pun menghidu badannya. Tetapi, tubuh badannya tidaklah berbau seperti apa yang telah dikatakan oleh abangnya.

Busuk kepala otak hang. Aku wangi kot, entah celah manalah dia dapat hidu bau tu. Ini yang tidak suka ni, suka sangat buli putri huarghhh, nak nangis.

Dirinya berdiri kaku disebelah kerusi bekas tempat duduknya sebentar tadi. Airmata mula bertakung hanya tinggal untuk pecah sahaja.

Sememangnya, dia tidak boleh diajak bergurau kerana dirinya sangat sensitif dan mudah menangis.

Iskandar dan kedua ibubapanya yang melihat keadaan Putri begitu, mereka sudah tahu apa yang terjadi pada gadis tersebut.

Puan Nurhuda segera memberi isyarat mata kepada anak terunanya itu untuk memujuk adiknya. Suka sangat membuli adiknya, ada juga yang dihempuk guna kuali nanti.

Iskandar yang melihat isyarat mata dari ibunya hanya tersengih sambil melihat tubuh adiknya yang berdiri kaku dan kepala ditundukkan menghadap lantai.

Kaki ditujukan kearah adiknya sambil tersenyum kecil. Suka sangat dia membuli adik kesayangannya itu, baginya adiknya kelihatan COMEL.

Wajah Putri Qhaisara didonggakkan untuk memandang wajahnya yang tampan.

Tapi memanglah benarlah, is mempunyai wajah yang tampan, biasalah kacukan arab-malay lah katakan.

Iskandar melihat wajah adiknya yang lecun habis dek kerana airmata, HAHAHA kesian Putri. Hidung merah, muka merah, mata pula sudah berkaca-kaca kerana menahan dirinya daripada menangis. Itu lucu dan comel sahaja dipandang olehnya. Alahai adik, kenapa comel sangat ni huh!

"Hey, janganlah sedih. Alololo sayang kita ni, abang gurau jelah tadi. Adik tak bau pun, tapi adik wangi tau sampai abang pun cemburu." Tubuh adiknya ditarik dan dibawa kedalam pelukannya.

Airmata yang ditahan akhirnya pecah jua didalam pelukan abangnya. Dirinya menangis teresak-esak.

Baru je nak kongsi cerita tentang nenek tua, tuptup dia dibuli oleh abangnya. Haish, sabo jelah tuan putri.

"Abang..esk..esk..Is..jahat..esk..esk..cakap..little..bau..ikan..esk..esk..abang..esk..is..selalu..buli.......esk..little..esk." tangis Putri kepada abangnya. Panggilan little memang dia selalu gunakan apabila bersama dengan abangnya.

Iskandar hanya mendengar sahaja sahaja sambil bibirnya mengukirkan senyuman kecil. Asal manja sangat ni dik. Dia mengusap belakang adiknya untuk meredakan tangisan adiknya.

Putri meleraikan pelukannya lalu membersihkan hingus dan airmatanya dengan menarik hujung baju lengan abangnya tanpa rasa bersalah.

Memang Putri tak salahpun yang salah Iskandar, siapa suruh buat orang nangis, jadi tanggunglah.

Membulat mata Iskandar melihat tindakan luar jangkaan yang dilakukan oleh adiknya. Dia hanya mampu tersenyum lalu kepala digelengkan melihat perangai adiknya.

Nasiblah adik tersayang kalau perempuan lain, dah lama aku dah aku sepak.

Puan Nurhuda dan suaminya Encik Mahmud sudah pun melepaskan tawa mereka melihat tingkah laku anak bongsu mereka.

Setelah memastikan semuanya bersih, Putri memandang wajah abangnya sambil tersengih.

"Jangan sedih lagi tau, abang is janji nanti ada masa abang bawa putri pergi shooping. Putri ambil je apa yang putri nak, abang Is belanja." pujuk Iskandar kepada adiknya.

" Okey, Putri tak sedih dah. Sebab kalau Putri sedih, abang Is tak jadi bawa Putri jalan," jawab Putri sambil membuat muka comel. Iskandar tersenyum dan menggangukkan kepalanya.

"Em, habis baju abang oleh Putri. Tak apalah, demi ADIK TERCINTA AND MY LITTLE GIRL ni abang tak kisah."  ujar Iskandar sambil mengusap lembut pipi adiknya.

"Little tahu abang sayangggggg sangat dekat Putri. Tapi jangan fikir putri tak ingat janji abang Is tau untuk belanja putri. Kalau abang Is mungkir janji, putri hempuk kepala abang." Amaran Putri kepada abangnya.

"Mestilah ingat sayang, abang Is tak pernah lagi mungkir janji tau dengan putri. Abang janji ye sayang," jawab Iskandar.

Iskandar tidak pernah mungkir janji terhadap adiknya. Sekiranya dia ada berjanji pasti dia akan tunaikan walau apa cara sekalipun, kerana adiknya sangat berharga baginya.

"Terima kasih abangku sayang, little sayang sangat dekat abang tau." lalu Putri mengucup pipi Iskandar bertalu-talu.

Iskandar hanya membiarkan sahaja adiknya menciumnya. Kerana dia suka diperlakukam sebegitu kerana dia berasa disayangi.

Selesai mencium abangnya, Putri menarik pergelangan tangan Is untuk duduk dan menjamu sarapan semula.

"Abang Is makanlah semula, kasihan abang kita ni terpaksa pujuk little. Tapi itu memang salah abang Is tau, sebab cakap little bau. Tapi sekarang little tak merajuk lagi dah, sebab abang Is kan nak bawa little pergi shooping." kata Putri dengan nada kebudak-budakkan.

Amboi, cakap pasal shooping je laju je dia. HAHAHA rezeki jangan ditolak.

"Eh, tak apalah sayang. Putri makanlah dulu. Abang is nak tukar baju dulu, sebab baju abang kan kotor," balas Iskandar.

"Haah lah! Baju abang kotor. Little tahu siapa yang kotorkan baju abang, semestinyalah little HAHAHA. Tapi, abang Is tak marahkan little kan?, kalau abang Is nak marah, marahlah, sebab memang salah little." lalu kepala ditundukkan menghadap lantai.

"Taklah, abang Is tak marah pun. Takkan lah abang is nak marah little princess abang ni, silap-silap Putri sumpah abang jadi katak." kata Iskandar sambil tergelak kecil.

"Ish, tak nak lah sumpah abang Is. Abang Is dahlah kacak tau, rasa bersalah pula kalau jadikan katak, kasihan nanti abang Is, dah tak boleh guna baju lawa, kasut lawa, kereta lawa, sebab dah jadi katak, ish, ish, ish." sambil kepala digelengkan.

Iskandar tergelak mendengar jawapan adiknya. Haih! Adik ni banyak sangat tengok cerita dongeng. Macam je ada kuasa nak tukar jadi katak HAHAHAHA.

"Em yelah, abang is naik atas dulu, nak salin baju."  Iskandar mengucup kedua belah pipi adiknya dan beredar dari meja tersebut.

"Em, nampaknya bukan masa yang sesuai kot nak kongsi cerita nenek tua. Tak apalah, nanti kalau ada masa, Putri cerita dekat abang Is." gumam Putri secara perlahan.

Puan Nurhuda dan Encik Mahmud tersenyum bahagia melihat kemesraan anak mereka. Semoga kebahagian mereka akan berkekalan. AMIN!

Pokraฤovat ve ฤtenรญ

Mohlo by se ti lรญbit

1.1M 56K 128
Segalanya adalah sebuah kebetulan.Takdir mereka telah pun bermula dengan pertemuan pertama tanpa sengaja antara mereka. Sejak pertemuan tragis itu...
MY GREY GUY Od adawiie

Akฤnรญ

139K 7K 41
MY GREY GUY ( NEW VERSION ) -everyone can't touch you, or death will overtake them- ... LUTH AELDEN EVRARD seorang lelaki yang mampu membuatkan gadi...
21.3K 1.1K 62
ENDYNA DAISHA atau lebih dikenali sebagai Dyna, merupakan gadis berumur 24 tahun, bekerja sebagai secret agent untuk Secret Police Agency JR (SPAJR)...
[C] MRS ARYAN ISKANDAR Od naa

Nezaล™aditelnรฉ

575K 19.9K 54
Completedโˆš Disebalik kemanisan lelaki ini, terselit kedinginan dan kekejaman. "Rose is red, ocean is blue, everyday I want to say I love you"...