Mylove Syahera [C]

Door erianaroselle

256K 5.9K 62

hanya kerana hutang , Syahera Azurien gadis yang manja terperangkap dalam dunia gelap Danish Raykal yang meru... Meer

BAB 1🗻
BAB 2 🗻
BAB 3 🗻
BAB 4🗻
BAB 5 🗻
BAB 6 🗻
BAB 7 🗻
BAB 8 🗻
BAB 9 🗻
BAB 10 🗻
BAB 11 🗻
BAB 12 🗻
BAB 13 🗻
BAB 14 🗻
BAB 15 🗻
BAB 16 🗻
BAB 17 🗻
BAB 18 🗻
BAB 19 🗻
BAB 20 🗻
BAB 21 🗻
BAB 22 🗻
BAB 23 🗻
BAB 24 🗻
CAST 🗻
BAB 25 🗻
BAB 26 🗻
BAB 27 🗻
BAB 29 🗻
BAB 30 🗻
BAB 31 🗻
BAB 32 🗻
BAB 33 🗻
BAB 34 🗻
BAB 35 🗻
BAB 36 "End" 🗻

BAB 28 🗻

5.1K 113 1
Door erianaroselle

Aku melihat syhera yang sedang berdiri di hadapan kolam renang yang berada di tepi rumahku .

Sudah masuk dua bulan dia mengelak dariku , apabila aku bertanya tentang bayi yang dikandungkan . Dia akan bagi jawapan yang sama sahaja . Puas aku cuba berbaik dengan dirinya tapi syhera tetap ego .

Perlahan lahan aku menuju ke arahnya dengan langkah kaki yang berbunyi perlahan . Sebab takut dia lari lagi dari aku . Sebaiknya aku di belakangnya . Aku terus memeluknya ia dari belakang dengan erat . Sungguh aku rindukan syhera .

" Awak , Apa ni ? Lepaslah Nish ."- kata syhera yang sudah bergelut untuk dilepaskan .

" Please Don't Move Sayang , imiss you ."

Lepas aku berkata begitu , syhera sudah berhenti meronta dan membiarkan saja aku memelukanya .mungkin dia juga rindu denganku .

" Kenapa Nish tipu syhera pasal arwah aria ".

Aku tersentak dengan syhera , seakan dia tahu saja mukanya seiras arwah aria .

" bukan nish tipu , nish buat semua ini untuk kebahagian kita , masa lalu nish sudah lama pergi .nish cuma takut kehilangan syhera macam arwah aria ."

" syhera tahu nish sebenarnya tak cintakan syhera . Dalam hati nish cuma ada arwah aria saja . Dan nish cuma gunakan syhera untuk hilangkan rasa rindu nish pada arwah aria ."sebab arwah aria seiras dengan syhera kan ".

" nish tak bermaksud nak tipu pasal arwah aria , yes memang nish mula mula rancang nak dapatkan anak yang sama muka seperti arwah aria . Tapi bila syhera dah bersama nish , nish rasa nish dahmula cintkan syhera sehinggakan dalam fikiran nish cuma ada syhera . Jujur nish kata arwah aria sudah tiada dalam hati nish lagi sebab adanya syhera ."

" betul apa yang nish cakapkan ni ? Syhera takut ni cuma sandiwara nish untuk berlembut dengan syhera "

" betul syhera sayang , dalam hati nish sudah ada seorang perempuan bernama syhera ".

Syhera mula tersenyum manis ,dari mata danish menunjukkan dia ikhlas bersamanya . Ya Allah dia suamiku , janganlah kau ego sebab orang yang dah tiada di dunia ni .

Maafkan Aku Aria Syahirah , aku gagal jaga Danish macam mana kau jaga . Aku dapat rasakan yang danish bahagia bersama kau , Danish adalah lelaki bertuah yang dapat perempuan yang baik seperti kau .

Aku melihat danish masih melingkarkan tangannya di pinggangku . Sungguh aku bahagia mendengar kata kata danish tadi .

...........

Puan Asilah Terkejut dengan sikap sarah yang tiba tiba membaling barang dia dalam biliknya . Berserta muka dingin dan bengis sarah . Amalia dan Puan Asilah takut untuk berjumpa dengannya . Kenapa Sarah macam ni ?

" Aku Benci Kau Izzat Ahmadi , kenapa kau datang semula dalam hidup aku ah , aku dah tak perlukan kau lagi . Cukuplah aku sakit dengan apa yang kau buat dulu ."

Kecurangan Izzat terhadap Sarah semakin berlegar legar di kepalanya . Justeru itu semua barang di bilik semua dijatuhkanya . Sikap memberontak  sarah datang kembali "

Jujur dia kata , Izzat sahajalah yang masih bertaktha di hatinya , semua kata kata lelaki itu masih dingatnya . Janji untuk bersama pun masih belum dilupakan . Sungguh Sarah mencintainya tapi semua hancur apabila Izzat curang di belakangnya .

Terjumpa lelaki itu di taman memang membuatkan sarah bengang , Izzat memandang sarah tanpa henti dengan riak wajah muka selamba . Kenapalah lelaki seperti ini wujud di dunia ni . AH SERABUT LAH .

Selepas Sarah mula rehda  , Puan Asilah hanya meninggalkan sarah dahulu untuk menenangkan dia , dia tahu sarah takkan ceritakan apa yang dia hadapi tadi .

................

"Kurang Ajar kau Syahera , macam mana kau boleh baik kembali dengan Danish , kau tu sama je macam kakak kau lah perempuan ! Perampas !."

" buat penat je aku upah orang untuk bocorkan rahsia tentang arwah aria untuk musnahkan rumahtangga kau ".

" takpe kau tunggu Syahera Azurien , kau pikir aku akan duduk diam ke ah . Kakak kau pun aku boleh bunuh apatahlagi kau yang lembik nak mampus ".

" ouh lupa kau mengandung kan sekarang , mungkin aku bole hantar anak kau kat makcik dia yang tenang saja di sana " takpe syhera kau pun akan ikut juga jejak kakak kau juga nanti "

" Kau enjoy jelah dulu , mungkin hari lain kau takkn dapat sebab aku akan bunuh kau taklama lagi ".

" HAHAHHAHAHHAHAHHAHAHAHHAH"

anak buah karlisa hanya mengelengkan kepala sahaja melihat karlisa memegang gambar isteri Danish Raykal dengan pisau . Sungguh dia Desperate nak hancurkan rumah tangga Danish Raykal . Dendamnya terhadap danish masih belum terpadam .

Dulu arwah aria sudah dibunuhnya , tapi kali ni takkan adik pun dia nak bunuh juga .

Ga verder met lezen

Dit interesseert je vast

Mr. Nobody Door qy

Tienerfictie

498K 24.1K 62
Aryka Sofea. Secantik nama, secantik itu jugalah tuan empunya nama. Namun, adakah perangainya secantik itu jua? Hahahaha Menjadi seorang pengurus kep...
5.6K 246 29
Status : Completed ✔✔ Disebabkan satu insiden yang terjadi di taman, Hannah telah berdendam dengan seorang jejaka yg telah melanggar bahunya hingga m...
27.8K 1.4K 30
Hi guys ! this is my first story writing . Hope you guys like it ! SITI LISYA HUSNA - its me yow ! Seorang perempuan biasa yang datang dari family...
74.1K 4.1K 33
Memegang status sebagai anak yatim piatu langsung tidak memberi kesan kepada Nur Qistina Humairaa'. Namun, dia berubah setelah pertemuannya dengan se...