L A U R A [โœ“]

By hanileeya

295K 12.2K 619

Laura Hannaniah seorang gadis yang agak ceria, berumur 23 tahun tetapi memiliki sebuah kedai bunga peninggala... More

MY INTRO UNTUK YOU!
๐“ฉ๐“ช๐“ฌ๐“ฑ ๐” ๐“›๐“ช๐“พ๐“ป๐“ช
BAB 1
BAB 2
BAB 3
BAB 4
BAB 5
BAB 6
BAB 7
BAB 8
BAB 9
BAB 10
BAB 11
BAB 12
BAB 13
BAB 14
BAB 15
BAB 16
BAB 17
BAB 18
BAB 19
BAB 20
BAB 21
BAB 22
BAB 23
BAB 24
BAB 25
BAB 26
BAB 27
BAB 28
BAB 29
BAB 30
BAB 31
BAB 32
BAB 33
BAB 34
BAB 35
BAB 36
BAB 37
BAB 38
BAB 39
BAB 40
BAB 41
BAB 43
BAB 44
BAB 45
BAB 46
BAB 47
BAB 48
BAB 49
BAB 50
BAB 51
BAB 52
BAB 53
BAB 54
BAB 55
BAB 56
BAB 57
BAB 58
BAB 59
BAB 60
BAB 61
BAB 62
BAB 63
BAB 64
๐”ธ๐•Ÿ๐•Ÿ๐• ๐•ฆ๐•Ÿ๐•”๐•–๐•ž๐•–๐•Ÿ๐•ฅ !

BAB 42

3.5K 194 9
By hanileeya

Sebulan telah berlalu sejak kejadian Zach kemalangan. Laura kini seperti sudah terbiasa dengan ketiadaan Zach walaupun kadang kadang dia berasa rindu dengan suaminya.

"Ha termenung!" Zayn duduk sedikit jauh di sebelah Laura yang sedang duduk di atas sofa itu.

"Biasalah tu termenung waktu sorang sorang. Tak kerja ke?" Laura memandang wajah Zayn.

"Kejap lagi nak main lukis lukis. Nak ikut ke?" Zayn yang pada mula matanya tertumpu ke arah tv kini memandang wajah Laura.

"Nak!" Dengan semangatnya Laura menjawab. Yalah, dia bosan duduk di rumah tak buat apa apa.

"Oh bao." Suasana yang sebentar tadi sunyi dipecahkan oleh Zayn.

"Hm?"

"Yang pasal kemelangan Zach tu kan, polis siasat kan kes tu. Tapi diaorang cakap itu bukan kemalangan biasa." Zayn berkata serius.

"Maksud awak?" Laura memandang Zayn dengan dahi yang berkerut.

"Itu kes langgar lari."

"Langgar lari? Maknanya memang ada orang yang plan untuk buat Zach kemalangan malam tu?" Kini tubuh Laura sepenuhnya menghadap Zayn. Drama di tv dah tak menarik perhatiannya.

"I think so. Tapi Zach ada musuh ke? Kau ada tahu apa apa tak?"

"Tak, setahu saya Zach tak ada musuh dengan siapa siapa." Zayn dan Laura sama sama terdiam memikirkan kemungkinan tentang kemalangan yang menimpa Zach.

"Kau?" Zayn memandang Laura.

"Saya? Kenapa dengan saya?" Laura bertanya pelik.

"Kau tak ada musuh ke? Orang yang tak puas hati dengan kau ke?" Zayn bertanya untuk memastikan.

"Ish muka comel saya ni ada nampak macam muka orang yang suka bermusuhan dengan orang eh. Mana ada lah, saya tak ada musuh. Lagipun saya ni bukan mafia ke apa nak kena ada musuh." Laura menekup kedua belah pipinya menggunakan tapak tangan bagi meyakinkan Zayn bahawa dia tidak memasang musuh.

"Mana lah tahu kan. Orang yang suka kau tapi kau reject pun boleh jadi musuh kau tahu." Laura tersentak dengan apa yang dikatakan oleh Zayn. Pertemuannya dengan Tengku Adam pada pagi itu diimbas kembali.

'Takkan lah kot. Mamat tu nerd gila kot. Nak bagitahu Zayn ke tak eh? Nanti lah.'

"Eh pergi lah siap sekarang. Kita gerak sekarang."

"Okay." Laura segera berjalan menuju ke arah tangga.

"Lima minit je bao!" Zayn tersengih, saja hendak menyakat kakak iparnya itu.

"Okay!"

+++

"Duduk lah sini. Kau nak lukis juga ke macam mana?" Laura yang sudah duduk di atas sofa yang terdapat di dalam bilik kerja Zayn itu dipandang.

"Tak nak lukis. Saya tak ada bakat nak lukis lukis. Lukis orang lidi saya pandai lah. Erm, saya nak pergi tengok lukisan awak lah." Laura sudah berdiri, berkira untuk keluar.

"Alright. Pergi lah. Aku duduk dalam ni je." Zayn mula bergerak ke dalam sebuah bilik khas untuk dia melukis yang terdapat di dalam bilik kerjanya itu.

Laura terus melangkah keluar sambil melihat lihat lukisan yang dilukis oleh Zayn.

Beberapa minit selepas Laura keluar, seseorang telah menolak pintu bilik kerja Zayn.

"Hoi." Zach terus menuju ke arah sofa lalu duduk di situ.

"Oi. Tak kerja ke?" Zayn memandang sekilas ke arah Zach.

"Tak. Hari ni ahad, mama tak kasi aku kerja." Zach mengeluarkan telefonnya.

"Mama risau kan kau lah tu. Asal datang sini?"

"Saja. Bosan dekat rumah. Mama pula tak kasi aku pergi jauh jauh sorang. Aku gerak sini." Terang Zach ringkas. Zayn pula hanya menganggukan kepalanya. Zach memandang sekeliling bilik kerja milik adik kembarnya sehingga matanya tertumpu pada anak patung dino berwarna biru yang berada di atas kerusi Zayn.

"Sejak bila kau pandai kumpul patung comel ni? Kau ingat kau tu duduk dekat alam budak budak." Anak patung tersebut diambil.

"Jangan sentuh lah. Tu aku punya." Zayn mendekati Zach lalu merampas anak patung tersebut. Tidak suka apabila Zach menyentuh haknya.

"Aku bukan buat apa pun." Zach mengangkat kedua bahunya.

"Ni special. Untuk aku je, kau tak layak dapat benda ni. Ish pergi keluar lah sana! Hilang idea aku tengok muka kau." Zayn menolak badan Zach menyuruh lelaki itu keluar.

"Aku tahu lah tak payah tolak." Zach menjeling Zayn. Apabila Zayn menutup pintu, Zach melihat telefonnya. Sejak dia keluar hospital ni, susah sangat dia nak contact Bella. Semua orang tak bagi dia call atau text Bella termasuk lah mama dan papanya.

Zach menyimpan telefonnya di dalam poket seluar. Dia melihat sekeliling sebelum ternampak seorang gadis sedang melihat lukisan sambil menggerakkan badannya ke kanan dan kiri. Zach menuju ke arah gadis itu.

"Hey miss. Kau ni girlfriend Zayn ke? Setahu aku studio ni tutup hari ni." Zach menegur. Laura yang seperti biasa mendengar suara itu terus menoleh ke belakang.

"Zach." Laura tergamam. Sudah sebulan dia tidak berjumpa dengan lelaki itu kerana Puan Hanna tidak mengizinkan dia melawat Zach.

"Huh, kau lagi. Kau ni memang kalau pergi mana mana mesti ada dengan Zayn kan. Kau girlfriend dia ke?" Zach bertanya kasar.

"Bu-bukan lah. Saya Laura lah, isteri awak." Laura berkata sambil memandang mata Zach.

"That words lagi. Eh berapa kali lah aku nak kena bagitahu kau yang aku dah ada girlfriend. And my girl is Bella not you." Zach berkata selamba. Riak wajah Laura berubah.

"Tapi saya Laura Hannaniah! Isteri sah awak Zach Alexander! Awak selalu ada dengan saya! Tolong lah ingat! Saya dengan awak kita bukan orang luar! Awak sayang saya! I am your offical wife!" Laura melepaskan geramnya terhadap Zach. Nak je dia hantukkan kepala Zach dekat dinding bagi ingat.

"Pernah ke aku cakap aku cintakan kau? Did i ever said that i love you before?" Kata kata Zach membuat kan Laura tergamam. Zach tak pernah ucapkan kata kata itu dulu. Lelaki itu cuma cakap yang dia sayangkan dirinya.

"Asal diam. Tak pernah right. I am very sure Zach yang kau kenal tu tak pernah cintakan kau." Zach berkata sinis. "Ikut aku." Lengan Laura ditarik lalu dibawa ke arah suatu bilik. Dan entah mengapa Zach tiba tiba mengepung Laura di dinding di dalam bilik yang gelap itu.

"A-awak buat apa ni?" Laura berkata perlahan. Sudah sekian lama dia tidak serapat ini dengan Zach. Dan dengan tiba tiba kepala Zach sakit. Telinganya berdesing kuat.

"Kau rasa siapa orang ketiga tu? Hm?"

Zach memegang kepalanya apabila dia mendengar suaranya.

"Orang ketiga tu syaitan. Dia yang akan hasut aku untuk buat benda yang bukan bukan dekat kau. Jadi apa kata kau diam dan hanya ikut aku. Boleh?"

"Argh!" Zach terduduk sambil memegang kepalanya. Laura yang terkejut terus bertindak memeluk Zach erat.

"Shh, tak apa saya ada. Tak apa." Laura menggosok tubuh belakang Zach. Zach kembali tenang.

'Kenapa pelukan dia lagi selesa dan hangat dari pelukan Bella ni?'

Zach menekupkan wajahnya di leher Laura lalu membalas pelukan gadis itu, dan makin mengeratkan pelukan.

Continue Reading

You'll Also Like

554K 18.3K 53
Second romance by rosebiru12 Beautiful Cover by @ rosebiru12 Populariti?! Nahh, dia dah tak perlukannya lagi. Yang seorang Daleeya Arina perlu ialah...
397K 15.1K 70
๐€๐‘ - ๐‘๐€๐˜๐˜๐€๐ - "I'm looking for the right one, Nadra. Then, I'll straight off to propose her, marry her and treat her the way she deserves, an...
175K 8.6K 60
[ In editing process. ] "Aku nikahkan dikau dengan Tengku Ayda Mikayla binti Tengku Farhan dengan berwalikan aku dengan mas kahwinnya sebanyak lima r...
501K 19.5K 81
Kehilangan kedua ibu bapanya buatkan Razia rasa hidupnya sudah pun seperti di ambang neraka. Tapi siapa yang menyangka, tiga hari setelah pemergian o...