98 : Gone

380 27 1
                                    

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

.
.
.

Keesokan pagi,

Heejin yang baru sahaja menyarung pakaiannya selepas mandi itu menerima panggilan telefon daripada Puan Hwang. Hyunjin baru sahaja naik ke tingkat atas sambil menatang dulang untuk sarapan pagi isterinya itu datang menghampiri.

Hyunjin sudah siap mengenakan suit kerjanya manakala Heejin pula mengambil cuti awal selama 2 bulan tanpa gaji disebabkan dirinya yang begitu sarat.

"Sayang."

Heejin menoleh memandang Hyunjin. Air matanya bertakung dan mengalir sebelum telefonnya jatuh terhempas ke lantai.

"Sayang, kenapa ni?" Gelabah Hyunjin memeluk bahu Heejin dan memapah gadis itu agar duduk di birai katil.

"Hyunjin...—tsk..appa..apa dah takde." Heejin memandang Hyunjin di sebelahnya.

"A-pa?" soal Hyunjin, yang mana dia berharap apa yang dikatakan isterinya itu sekadar mimpi. Mimpi ngeri yang paling dia takut untuk hadapi.

Heejin mengangguk dan menangis teresak-esak. Dia menarik Hyunjin agar masuk ke dalam pelukannya. Walaupun masing-masing sedang menangis namun Heejin tetap memujuk Hyunjin. Kehilangan appanya seakan dihimpap batu yang besar padanya.

Inilah antara detik yang paling menakutkan buat Hyunjin iaitu kehilangan appanya.

Mereka bersiap untuk terus ke upacara pengebumian Tuan Hwang di sebuah dewan. Hyunjin dan Heejin saling berpaut antara satu sama lain memberi sokongan pada diri masing-masing untuk terus kuat.

Keluarga Hwang kesemuanya sedang berkabung dan diam sahaja dihujani air mata.

Heejin semakin tidak mampu menangung kesedihannya sewaktu memberikan penghormatan terakhir buat Tuan Hwang

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Heejin semakin tidak mampu menangung kesedihannya sewaktu memberikan penghormatan terakhir buat Tuan Hwang. Tuan Hwang sudah seperti appanya sendiri. Dia banyak membantu mereka sewaktu susah dan sebagainya.

Hyunjin memegang bahu Heejin namun Heejin menyentuh lembut tangan suaminya itu.

"Hyunjinnie, gwenchana. Awak lebih perlukan sokongan berbanding saya." Heejin mengusap belakanh badan Hyunjin. Lelaki itu akhirnya menekup wajahnya dan menangis.

"Appa, jeongmal kamsahamnida." ucap mereka dalam tangisan. Puan Hwang membantu Heejin yang sarat mengandung itu untuk berdiri manakala Hyunjin dibantu oleh Yeji.

"Jangan terlalu sedih, Heejin-a. Bahaya untuk kesihatan kandungan kamu. Hyunjin  pun jangan terlalu bersedih. Kamu berdua dah berjanji dengan appa untuk jaga cucu-cucu dia sebaik mungkin. Itu permintaan terakhir dia. Nae?" Bahu Heejin dan Hyunjin diusap. Sedaya upaya memberikan semangat buat pasangan itu. Tahu sangat dia bertapa rapatnya mereka bertiga ini.

Hyunjin dan Heejin mengangguk lemah.

[ © ] Instant Wife | Hyunjin  ✓Where stories live. Discover now