65 : Yongguk

390 37 0
                                    

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

.
.
.

Beberapa minggu berlalu, Hyunjin dan Heejin juga sudah berpindah ke tempat kerja baharu. Petang itu, Hyunjin menghantar Heejin pulang ke rumah terlebih dahulu setelah tamat waktu bekerja. Katanya dia mempunyai urusan kerja yang belum selesai tapi tidak pula dimaklumkan ke mana.


Sebaik sahaja break tangan ditarik, Hyunjin menoleh ke arah Heejin disebelahnya. "Jaga diri nae? Saya ada urusan nak settlekan. Kunci pintu rumah, arrachi?" Pesan Hyunjin dan mengusap rambut Heejin membuatkan gadis itu tersenyum suka.

"Arraseo. Saaaya sukaaaa awak macamni Hyunjinnieee." Heejin menyanyi riang sewaktu turun dari kereta. Hyunjin tergelak kecil melihat telatah kebudakan isterinya itu dan memandu pergi ke tempat yang dirancang.

JALAN MYUNDEONG.

Hyunjin berjalan menuju ke sebuah tempat seperti kedai terbiar disitu untuk bertemu dengan seseorang.

"Hyunjin?" Lelaki itu menoleh.

"Yongguk?" soal Hyunjin mendapatkan kepastian.

Yongguk mengangguk. Lelaki ini bekerja dibawah bahagian pengurusan Projek Syarikat dan sudah dibuang kerja beberapa bulan lepas. Dia didapati menyeleweng wang syarikat untuk menguruskan projek. Sepatutnya dia menggunakan bahan-bahan binaan yang berkualiti namun dia menukar pembekal dan membeli bahan binaan yang murah.

Disebabkan itu dia sorokkan maklumat aduan daripada Hyunjin sebab dia taknak kerja kotornya diketahui. Dia merupakan satu-satunya pekerja yang memiliki akses untuk laman web tersebut namun tidak lagi.

"Kau nak apa jumpa aku?" soal Hyunjin dan menghadap Yongguk.

"Aku cuma nak bagitau yang semua duit seleweng bukan untuk aku je. Aku kerja dibawah orang."

Hyunjin diam mendengar maklumat Yongguk.

"Apa motif kau bagitau aku?"

"Aku cuma taknak kau nampak macam orang bodoh."

"Maksud kau?"

"Orang terdekat kau yang rancang semua benda ni. Dia nak kau jatuh."

Hyunjin terdiam lagi, memikirkan kemungkinan sesiapa yang bermain dalam fikirannya.

"Or what about your wife?"

Dahi Hyunjin berkerut memandang Yongguk.

"Dia pandai hack website aduan tu, dont you think? Kalau tak, dia tak dapat access website tu. Kenapa dia tak bagitahu kau dari awal yang aku sebenarnya dalang semua ni?" soal Yongguk.

"Ani-"

"Kau nak bukti lagi?"

Hyunjin mendongak memandang Yongguk.

"What if dia tahu kau jumpa aku, dan dia tahu aku sebenarnya bagitahu kau yang DIA, terlibat dengan semua ni. Dia akan larikan diri dia dari kau."

Hyunjin berundur beberapa tapak ke belakang.

"Andwae..Heejin takkan tinggalkan aku." tegas Hyunjin membuatkan Yongguk tersenyum sinis.

"Dont be so confident, Hwang Hyunjin. Go and check."

[ © ] Instant Wife | Hyunjin  ✓Where stories live. Discover now