45🌟

276 40 12
                                    

-----

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

-----

"Sudah tiba masanya untuk upacara dimulakan. Yoongi, bawakan aku jasad Angela kemari.." arah Leon Javier setelah dia melangkah ke dalam sebuah bilik yang gelap dan hanya ditemani dengan beberapa batang lilin yang bercahaya malap. Yoongi yang berada disisinya mengangguk lalu melangkah keluar dari bilik itu untuk mendapatkan Angela yang berada di tingkat atas.

"T—tuan..Lucifer tidak memberi kebenaran kepada kita untuk melakukan upacara ini tanpa kehadiranny—"

"Diam! Dia tu menyusahkan hidup aku saja. Kalau dia takde disini pun tidak mengapa. Aku akan tetap teruskan upacara ini tanpa memerlukan bantuan dari dia lagi sebab aku sudah cukup berkuasa!" Potong Leon tanpa menoleh ke arah Namjoon. Fia berkata dengan nada penuh riak dan bangga diri. Namjoon terus mendiamkan diri dari bersuara lagi agar kemarahan iblis tersebut tidak tercetus. Kepalanya ditundukkan memandang lantai.

Leon menatap ke arah dinding yang terlihatkan sebuah simbol bintang di dalam bulatan yang berwarna merah. Dia menarik senyuman sinis.

Pakaian yang melekat pada tubuh atasnya dilepaskan sehingga menampakkan tubuh atasnya yang penuh tatto

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Pakaian yang melekat pada tubuh atasnya dilepaskan sehingga menampakkan tubuh atasnya yang penuh tatto. Helaian rambutnya yang serabai dikuak kebelakang lalu dia melangkah beberapa tapak ke depan sebelum dia berhenti tepat di tengah-tengah ruangan bilik gelap tersebut.

Leon duduk bersila di depan simbol merah yang terukir di dinding itu kemudian memejamkan mata. Namjoon menelan liurnya kelat. Dia tahu bahawa majikannya itu amat berkuasa namun apa yang ditakutinya adalah adakah semuanya akan berjalan dengan lancar? Jika apa yang dirancang mereka tidak berjaya maka majikannya, dia, Yoongi dan pengikut-pengikut Leon Javier yang lain akan mati rentung serta mereka tidak akan dapat hidup lagi di kehidupan seterusnya.

Dan..sampai bila-bila mereka akan terkurung di dalam neraka yang paling panas azabnya tanpa dapat melangkah keluar lagi untuk ke dunia manusia..

💟


Jimin menarik nafas sedalamnya sebelum dihembuskan. Dia sudah berehat selama beberapa jam di dalam hutan agar hatinya yang gemuruh dapat ditenangkan. Dan kali ini, dia sudah bersiap sedia untuk bertempur dengan Sang Penguasa Dunia, Leon Javier.

[C] SIXTH SENSE | 박지민Where stories live. Discover now