37🌟

256 46 13
                                    

-----

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

-----

Melian mengambil dua pasang baju yang disediakan Bailey kemudian memasukkannya ke dalam sebuah beg sandang milik Jimin. Seterusnya, dia mencapai sedikit makanan ringan serta tiga botol air mineral lalu dimasukkannya ke dalam beg tersebut.

Jimin yang berada di atas katil hanya memerhati tingkah laku Melian yang begitu ambil berat akan dirinya. Segala keperluan lelaki itu disediakan sehingga cukup.

"Kenapa pandang saya macamtu? Saya tak cantik ke hari ni?" Tegur Melian seraya tergelak kecil memandang ke arah kekasihnya. Jimin tersentak dari lamunan sebelum menggelengkan kepalanya. Sesekali, keluhan kecil dilepaskan.

"Berat hati aku nak tinggalkan kau, Melian. Aku sayang kau lebih dari nyawa aku sendiri." Ujar Jimin perlahan. Selesai saja kelengkapan Jimin disediakan, Melian melabuhkan punggungnya disisi lelaki itu lalu menatap wajah keruh milik Jimin. Kedua-dua tangan Jimin dicapai dan digenggam erat.

"Janganlah macamtu, awak. Saya pun sayangkan awak lebih dari nyawa saya sendiri. Tiada yang kurang kasih sayang saya terhadap awak. Saya janji kita akan berjumpa nanti setelah semuanya selesai. Yang penting, Angela diselamatkan. Kalau iblis tu dapat takluki dunia ni, alam bunian juga akan musnah dan menjadi kucar-kacir—" Melian berjeda. Wajah Jimin ditatapnya dalam sebelum menghadiahkan sebuah kucupan sekilas pada bibir lelaki itu.

"Jadi, semuanya ada pada tangan awak, Jimin. Jikalau awak berjaya, dunia ni akan aman dan damai tanpa berada di dalam ketakutan lagi. Semua orang bergantung pada awak termasuk saya. Sebabtulah saya pohon agar awak tidak menangguhkan tanggungjawab yang penting ini. Jangan risau. Saya sentiasa ada di dalam hati awak, sayang." Ujar Melian bersama senyuman manis buat Jimin.

Hati Jimin menjadi tenang sedikit demi sedikit setelah melihat senyuman indah yang dilemparkan Melian. Dia berharap dan berdoa agar mereka berdua dipertemukan kembali.

Beberapa minit kemudian, setelah semua kelengkapan Jimin siap, Melian dan Jimin beriringan melangkah keluar daripada bilik tetamu dan mendapatkan pakcik Callon dan Bailey yang berada di ruang tamu. Apabila melihat kemunculan mereka berdua, pakcik Callon dan Bailey terus mengangkat punggung dari kerusi kayu.

"Semuanya dah siap, Jimin?" Jimin mengangguk perlahan. Genggamannya pada tangan Melian dieratkan lagi seperti tiada hari esok buat mereka. Tingkah laku Jimin hanya dipandang Bailey melalui ekor mata.

Pakcik Callon mengarahkan Jimin untuk duduk di atas permaidani yang terdapat di ruang tamu rumah tersebut. Jimin hanya diam dan akur dengan arah itu. Genggamannya pada tangan Melian dileraikan.

Jimin duduk seraya melunjurkan sepasang kakinya seperti yang diarahkan pakcik Callon. Kemudian, pakcik Callon mencapai sehelai kain berwarna hitam lalu menutup tubuh Jimin. Mulutnya terkumat-kamit membacakan sesuatu untuk meniupkan semangat baru buat lelaki itu yang akan menghadapi level terakhir. Iblis yang akan lelaki tersebut berdepan adalah bukan calang-calang. Kuasanya amat kuat sekali.

[C] SIXTH SENSE | 박지민Where stories live. Discover now