43🌟

261 41 17
                                    

-----

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

-----

"Tuan! Semuanya sudah siap!" Jungkook menganggukkan kepalanya. Dia berpaling ke belakang memandang ke arah sekujur tubuh Naura yang semakin lemah. Eyebag-nya juga jelas kelihatan serta tubuh badannya yang semakin susut.

Jungkook mengeluarkan kunci dari dalam poket seluarnya lalu membuka mangga besi agar dia dapat masuk ke dalam bilik kurungan isterinya. Kemudian, dia melutut menggunakan satu kaki.

Kepala ditundukkan sedikit untuk melihat wajah Naura. Keadaan isterinya amatlah teruk dan serabai. Cis! Baru 2 minggu tak mandi, dah melantung bau badan?

"Oi bangun. Kita nak gerak sekarang ke kau nak mati dekat sini?" Soal Jungkook dingin tanpa emosi. Dahi Naura ditonjolnya sedikit membuatkan mata yang terpejam tercelik perlahan-lahan. Naura menggumam sesuatu untuk mengeluarkan suara tapi keadaannya cukup lemah dan tidak bertenaga. Jungkook menggulingkan biji matanya ke atas.

"Kalau nak bercakap dengan aku pastikan suara tu keluar! Baru beberapa hari tak makan dah lemau macam ni? Dasar manusia lemah!" Ujar Jungkook seraya mencengkam rambut isterinya lalu ditarik kuat sehingga gadis itu terbangun dari perbaringan.

Naura meringis kesakitan. Sudahlah. Dia sudah penat untuk teruskan hidup lagi. Dia lebih rela mati daripada diseksa teruk oleh suami sendiri.

"Aku tahu kau sanggup mati. Jangan risau, permintaan kau akan aku tunaikan nanti. Tapi sekarang, aku nak bawa kau ke Europe untuk melihat macam mana orang-orang yang kau sayang mati depan mata kau especially your beloved family.." sambung Jungkook lagi seraya menekankan ayat hujungnya. Jungkook tersenyum sinis apabila riak wajah gadis itu sudah bertukar.

Naura terpempan. Air mata jernihnya mula menitis ke pipi buat kali keseribu.

"Kook..tolong jangan apa-apakan family saya..saya merayu pada awak Kook..tolonglah.." pinta Naura lirih dan perlahan. Sepasang matanya yang berkaca-kaca menatap simpati ke dalam sepasang mata merah saga milik lelaki itu. Dia kemudiannya, menundukkan kepala seperti bersujud sehingga dahinya mengenai kaki kanan lelaki itu.

Tuan Kim dan Puan Kim adalah nyawanya. Sudah lama dia tidak bertemu dengan sepasang suami isteri tersebut sejak dia menjejakkan kaki ke dalam istana yang penuh dengan kekejaman ini. Walaupun semuanya mewah dan berharga, namun ia tidak pada tuan empunya istana yang merupakan seekor iblis yang bersifat tamak dan begitu kejam.

Bak kata peribahasa, don't judge a book by its cover.

Jungkook menarik senyuman sinis sambil menatap Naura yang sedang bersujud di kakinya.

"Wow..manusia macam kau melutut pada seekor iblis macam aku? I'm speechless. Hebat betul aku sampaikan manusia yang sepatutnya minta bantuan dari Tuhan dia,  sebaliknya meminta bantuan dari seekor iblis macam aku—" Jungkook menayang riak wajah terkejut yang dibuat-buat dalam masa yang sama menyindir dalam setiap kata-kata yang dilontarkan.

[C] SIXTH SENSE | 박지민Where stories live. Discover now