♛27♛

1.8K 187 101
                                    

Song:
♪ Mic Drop full remix
♪ Tokyo Drift remix

______◇______

Kenderaan yang dinaiki kami sudah masuk ke dalam lebuhraya. Terpaksa teruskan misi walaupun agak sukar dengan kesesakan kenderaan yang lain.

BBANG!
Tembakan tepat daripada Jimin mengenakan tayar kereta di hadapan itu. Bukannya butir peluru membunuh, namun satu peluru di mana ia merupakan satu alat kecil di mana akan mematikan sistem kenderaan tersebut.

Tayar zaman kini sudah dipakaikan dengan litar, bukan 100% getah lagi. Secara automatik kereta itu kurang seimbang. Ia akan rosak dalam masa seminit sahaja, kemudian akan berbaik pulih semula.

Ini sebab kereta itu agak canggih. Kereta yang lain pun rasanya–
Chill kami sekarang berada di era kecanggihan.

Pada masa yang sama, kereta itu menuju ke arah jambatan. Cantek!

Segera Taehyung melompat dan mendarat di atas bumbung kereta tersebut dengan selamat dan cuba untuk melepaskan peluru dari atas.

Satu das dilepaskan, ia mengenakan kepala si pemandu. Termasuk seorang lagi di sebelah, hanya selama 30 saat sahaja bagi Taehyung bagi menumpaskan musuh. Akhirnya kereta itu hilang kawalan, dengan pantas Taehyung melompat semula ke atas van. Akhirnya kereta itu terbabas jatuh dari atas jambatan. Renyuk.

Taehyung masuk semula ke dalam van sambil memasang wajah puas hati. Tali leher dilonggarkan bagi menghilangkan rasa rimas.

"Done~"

"Maybe not.", balas Yoongi dan membuka skrin yang memaparkan koordinat musuh yang mendekati mereka. Ada sebuah lagi kereta termasuk dua buah motosikal berkuasa tinggi yang mengejar. Aku menelan air liur pahit menahan rasa gugup.

"Tu mesti geng diorang tu!", jerit Taehyung.

"Yes. Aku tahu, kita ikut plan C. Kita kena berpecah! 03, 04 and 06, korang Team 1. 05 and 07, ikut aku! Team 1 bereskan tenuk tu dan terus ke hospital. Aku akan bawa berlian tu terus ke King Black Ares! ", arah Namjoon. Yoongi yang menerima arahan segera menekan satu butang yang tersembunyi disebalik skrin televisyen van itu.




Click!
Van yang dinaiki aku secara automatik bertukar rupa kepada yang lebih kecil. Maksud aku...kereta? Ia terbelah kepada dua di mana satu stereng lagi akan dikawal oleh Namjoon. Aku terpisah dengan Yoongi, Jin dan Jimin saat bertemu dengan persimpangan jalan. Aku terpegun.

Tetapi, kereta aku masih dikejar dengan dua buah motosikal itu. Aku cuak dan menarik hujung lengan Namjoon. "Apa kita nak buat ni? Nak Jae bantu?", soal aku. Namjoon be like ouh! Dia menghulurkan aku sepucuk pistol Kolibri edisi ketujuh yang bersaiz 2.7 mm.

Aku tergamam.




"Comelnya~", puji aku sambil membelek pistol cute itu. Boleh la main tembak-tembak manja dengan si betrayer hidup. Namjoon merengus nafas kecil dan mengetuk kecil kepala aku bagi menumpukan perhatian.

"Saiz peluru tu boleh tembusi cermin helmet diorang. Aku nak kau tembak salah seorang, agak jarak dulu so dia akan tertimpa juga dengan kawan dia seorang lagi. Taehyung akan backup kau. Simpan berlian tu dalam peti yang aku sediakan di hadapan kau.", arah Namjoon. Aku mengangguk laju dan laksanakan tugas.

Taehyung kembali memasang wall di pistol dan membuka semula bumbung kereta. Dia mengacukan pistol ke arah penunggang motosikal itu dan melepaskan beberapa das tembakan. Aku juga mengacukan pistol dari arah dalam, peluru aku akan menembusi cermin kereta dan seterusnya ke arah kepala mereka.



°•SIBLINGS 3•°[-◈BTS◈-]✔Where stories live. Discover now