13 | L u s t

22.3K 502 34
                                    

Riak wajah Aiden yang bengis dan garang membuatkan aku bertambah kecut perut jadinya. Dia menentang mata jejaka misteri itu sedalam dalamnya. Dia menggenggam buku limanya. Urat urat lehernya timbul. Tidak pernah aku lihat wajah Aiden sebengis ini.

"Stay away from her, Asshole." Aiden masih memegang erat pinggangku bagaikan tidak mahu melepaskan aku.

"What? I do nothing to her." Sinis suara jejaka misteri itu.

"Aku baru nak berkenalan dengan dia." Tambahnya lagi. Kemudian dia tersenyum.

Evil smirk.

"Don't ever think about it, Zane." Keras nada suara Aiden petanda dia tidak main main dengan kata katanya.

Aura tegang seperti menyelubungi mereka yang beradu mata. Aku perasan kelihatan ramai tetamu sudah memberi perhatian kepada kami. Ada juga yang berbisik bisik dan memandang pelik kearah kami.

Sungguh aku bencikan perhatian sebegini. Aku tersentak apabila secara tiba tiba sahaja Zane mengelus lembut pipiku. Aiden pantas menepis tangan Zane dan mengetap rahang.

"Fuck you." Dia cuba untuk menumbuk Zane tetapi dengan pantas aku menahan tubuhnya. Tidak mahu bikin kecoh disini. Lebih lebih lagi di majlis sebegini.

"She's mine." Seraya itu, Aiden menarik lenganku keluar dari rumah agam itu.

Aku tidak berani menegurnya lebih lebih lagi melihatkan raut wajahnya yang masih tegang itu. Sudahnya, aku hanya mengekori langkahnya dengan kasut tumit tinggi Eden Pump by Ralph and Russo di kaki. Ia benar benar memperlahankan langkahku.

That damn heels!

Melihatkan langkahku yang semakin lama semakin perlahan, Aiden bertindak mencempung tubuhku. Aku sedikit terjerit dan terus memeluk erat lehernya bimbang terjatuh.

"Turunkan saya. Saya boleh jalan sendiri." Aku sedikit malu kerana ada tetamu yang berada di luar rumah agam ini melihat adegan Aiden mendukung tubuhku.

"Its okay, Kitten. Kau lembab sangat." Aiden menurunkan tubuhku perlahan lahan.

Dia menyandarkan tubuhku di kereta mewah miliknya. Aiden membelek belek wajah dan tubuhku. Mungkin mencari kesan kesan luka atau lebam.

"Dia ada buat apa apa dengan kau?" Terpancar riak wajah kerisauan Aiden.

Aiden memegang pipiku dan merenung tepat ke dalam anak mataku.

"I'm fine. Dia tak buat apa apa pun dekat saya." Aku menyentuh perlahan jemari sasa itu dan mengusapnya lembut.

Dia menghembus nafas lega.

"I shouldn't leave you." Aiden menanggalkan masquerade masknya dan mencampakkannya.

Aku tertanya siapakah Zane sebenarnya? Mengapa seperti ada sesuatu diantara mereka? Yang pasti sesuatu yang buruk. Kusut fikiranku tika ini.

"Jom balik." Dia menggenggam erat tanganku.

Tidak semena mena perutku berkeriuk berbunyi. Serta merta mataku membulat besar. Ish, waktu waktu ini juga lah perutku nak berbunyi. Aku menutup mukaku dengan tapak tangan. Malu! Aiden mengalihkan tanganku dari terus menutup muka.

"Jom pergi makan." Aku hanya diam melihat ke arah Aiden yang membuka kot hitamnya. Dia menyingsing lengan baju kemeja putihnya hingga menampakkan urat urat kekarnya sehingga paras siku. Dia membuka dua butang atas baju kemejanya sehingga menampakkan dada bidangnya. Jujur aku katakan, dia nampak sangat..

Hot and intimidating

Aiden membukakan pintu kereta untukku. Baru sahaja aku ingin melangkah masuk ke dalam kereta, dia memanggilku. Lantas aku melihat ke arahnya dengan pandangan pelik.

My Saviour, AidenWhere stories live. Discover now