9 | D e s i r e

18.3K 424 13
                                    

Dentingan jam dinding membuatku mataku terjaga sendiri. Kesejukan kian melanda diri membuatkan tubuh semakin menggigil. Aku kembali memejamkan mata sambil memeluk erat bantal peluk ini. Empuknya. Saat aku memeluk bantal peluk ini, aku merasakan 'bantal peluk' ini hangat.

Pelik. aku meraba raba 'bantal peluk' ini. Setelah merasakan 'bantal peluk' ini bernafas. Serta merta aku melompat dari katil dan menjerit.

"Argh!"

Rupa rupanya 'bantal peluk' itu tadi ialah Aiden. Kufikirkan pencuri tadi. Terus kuhembus nafas lega. Mataku sedikit terbeliak melihatkan keadaannya  yang tidak berbaju itu.

Hot.

Dia terpisat pisat bangun dengan mamai lalu menarikku sehingga terjatuh menghempapnya. Aiden dengan pantas menukar posisi membuatkan aku berada dibawahnya. Dia memeluk pinggangku dengan erat. Aku terkebil kebil menentang mata hazel itu. Dia kelihatan masih lagi mamai.

"What are you doing.. here, Aiden?"  Tergagap gagap aku menyoalnya.

"I just wanna sleep. That's all." Dia lalu melepaskan tubuhku dan terus memejamkan mata menghadapku. Aku memerhatikan wajahnya yang polos sedang tidur itu. Dari  rambut hitam yang  lebat itu, alis yang terbentuk cantik, bulu mata yang melentik, mata bundar yang seringkali memberikan renungan yang  tajam, hidung mancung yang terletak elok dan akhir sekali jatuh ke bibirnya yang merah yang acapkali memberikan senyuman sinis kepadaku.  Dia nampak sangat polos apabila ketiduran begini.

"Stop staring at me, muñeca bonita." Katanya yang masih memejamkan mata menghentikan lamunanku terhadapnya.

Aku tersentak  hanya mendiamkan diri lalu mengambil keputusan untuk melelapkan mata yang mulai kuyu. Aiden perlahan lahan menarik tubuhku rapat kearahnya.

Dengan serta merta aku membuka mata dan memandang kearahnya dan ternyata dia juga sedang merenungku. Tepat.

"You're so warm. I just want to hug you. Jangan risau, aku takkan buat apa apa dekat kau." Dia mengetatkan pelukannya seraya menepuk nepuk punggungku seolah olah ingin mendodoiku.

Leka.  Perlahan lahan aku melabuhkan kepalaku didada bidangnya. Telingaku menangkap detak jantungnya yang tenang berdegup itu dan tidak lama kemudian itu aku mulai lena dalam kepekatan malam.

                                     ●●●

Pengering rambut yang berada diatas meja solek diambil lalu aku mengeringkan rambut yang basah sambil merenung wajahku yang kelihatan pucat didalam cermin. Serta merta mindaku mengimbas hal malam tadi yang bikin pipiku merah. Wajah polos Aiden yang ketiduran malam tadi berulang ulang kali bermain  didalam fikiranku. Pelukan hangatnya dipinggangku.

Ketika aku bangun pagi tadi, kelibatnya sudah tiada diatas katil. Masih terasa lagi haba tubuhnya di atas katil King itu. Saat aku hendak ke bilik air, aku terpandangkan sekeping sticky note yang terletak elok diatas meja solek.

'Wear it.' Ringkas nota itu.

Aku mengalihkan pandangan kearah sehelai gaun labuh beserta kardigan yang berada di atas meja solek bersebelahan sticky note tadi. Aku ambil lalu membelek belek gaun itu. Ia sungguh cantik berlabuci di hujung kain. Aku memegang price tag yang tergantung di gaun itu.

RM 1599

Mataku membesar melihat harga gaun itu. Mahalnya. Serba salah aku dibuatnya untuk memakai gaun ini. Tetapi, Aiden sudah menyuruhku. Pakai jela. Suara hatiku bergema lalu aku ambil gaun dan kardigan itu dan segera berlalu ke bilik air.

Ketukan di pintu mematikan lamunanku. Siti, pembantu rumah agam ini melangkah masuk dan menunduk hormat kearahku.

"Cik Rose,  Tuan Xaivier sudah menunggu  cik dibawah." Selesai menuturkan kata kata itu, dia menunduk sekali lagi dan keluar dari bilik.

My Saviour, AidenWhere stories live. Discover now