Chapter 23

3K 253 83
                                    

Kaito gasped apabila terasa benda tajam halus menembusi lehernya.Bila dilihat,Kitsu menyuntiknya dengan drug yang ditunjukkannya tadi.Hampir separuh kandungannya telah masuk dalam sistem badannya.

"LEPASKAN DIA PEREMPUAN GILA TAK WARAS!!"

"Korang!Tunggu!"

Bunyi tapak kaki kedengaran sebelum badannya ditarik dari pelukan maut Kitsu.Jarum yang ada dilehernya dicabut keluar tapi drug tu aja dah buat dia lemah.

"BERANI KAU!BERANI KAU BUAT MACAM TU DEKAT ABANG KITAORANG KAU PEREMPUAN TUA TAK GUNA!!"

Badan Kaito diletakkan perlahan-lahan diatas jalan.Matanya samar² dapat lihat kembar BoBoiBoy berlawan dengan Kitsu.

"HahahahahHahahahah!!!Kalau aku tak dapat balik anak aku,korang tak kan dapat abang kau balik!Hahahaha!!"Kitsu ketawa gila sebelum mencampak Taufan yang ada atas badan dia.

"Dan dia tak kan ingat korang lagi..."

Kata² Kitsu membuatkan darah Halilintar mendidih.

"Korang,pegang dia."kata Halilintar dingin.Blaze,Ice,Thorn dan Taufan memegang kuat badan Kitsu.Halilintar memgambil pistol yang Kaito pegang tadi.

"H-Hali!Jangan buat kerja gila!"jerit Kaizo.Halilintar tidak menghiraukannya malah memandang Kitsu dengan mata merahnya.Solar disebelahnya mula takut dengan kelakuan Halilintar.Dahlah pistol yang dia pegang tu ada peluru.

"Aku nak kau dengar sini baik²!Budak yang kau kata tu BUKAN anak kau!Dia ABANG aku.Abang kitaorang.Dan selagi kitaorang masih hidup,jangan harap kau akan dapat jumpa dia lagi.Kalau kau still fikirkan dia,aku akan pastikan kau enam kaki dalam tanah.BOBOIBOY GEMPA adalah kembar kitaorang.Dan tak ada apa akan pisahkan kami."

Sebaik sahaja Halilintar habis bercakap,dia menghayunkan pistol ditangannya mengenai muka Kitsu,membuatkan dia pengsan.

Kembar BoBoiBoy yang lain melepaskan Kitsu.Halilintar menarik nafas dalam sebelum melepaskan pistol tu.Polis mendekati mereka dan mengari tangan Kitsu.

"Gempa?Gempa.Hey,bangunlah!
Jangan buat aku takut!"suara Solar dibelakang membuatkan fokus kembar BoBoiBoy mula terarah pada Solar.

Solar memangku badan Kaito.Tangannya yang dibaluti sarung tangan menepuk² muka Kaito untuk buat dia sedar.Kembar BoBoiBoy dan Kaizo mula pergi kearah mereka berdua.

"H-H-hey..."

Mata mereka terarah pada Kaito.Mata kuningnya kelihatan malap dan redup.

"Kau tak kan apa²!Bertahan jer!Doktor akan keluarkan drug tu dari badan kau."kata Solar.Matanya mula berair.

"S-Solar...k-kan?A-Aku..t-tak r-rasa y-yang-"

"Abang Gempa jangan cakap macam tu!Abang Gempa kena bertahan!Ambulans dalam perjalanan."kata Thorn sambil air matanya mengalir dipipi.Dia duduk disebelah Solar.

Kaito mengangkat tangannya dan menyapu air mata dari muka Thorn.Thorn memegang erat tangannya.

"T-Thorn..kan?K-Kalau a-abang t-tak i-ingat Thorn l-lagi...A-Abang n-nak Thorn dan y-yang lain...t-tolong abang i-ingat..b-balik..o-k?"kata Kaito sambil tersenyum..Esakan Thorn makin kuat dan makin kuat dia mengenggam tangan Kaito.

Our Memories(BoBoiBoy)Where stories live. Discover now