Chapter 8

2.8K 252 21
                                    

*******

"KAITO!!"

Sebaik saja nama itu dilaungkan,terus orang dihadapan Halilintar jatuh disebelahnya.Warna merah scarlet mula kelihatan pada bahagian bawah dada kanannya.Dan ianya makin merebak.

"KAITO!!!"suara risau Tadashi menyentakkan Halilintar.Kemudian,suara lantang lelaki kedengaran.

Tadashi memulas tangan lelaki itu kebelakang dan tendang lututnya,membuatkannya terjatuh.Kemudian,dia mengikat tangannya menggunakan tali yang muncul entah dari mana dan menolak lelaki itu kuat sehingga tersembam di jalan.

Pihak polis dan perubatan baru tiba.Mereka membawa Taufan,Blaze dan Thorn masuk kedalam ambulans.Nampaknya tak siapa perasan Kaito dan Halilintar.

"T-T-Tak...K-Kaito..Tak...Tak mungkin..."nafas Halilintar mula tidak keruan apabila Kaito tidak memberinya sebarang respons.Dia menekan kesan tembakan itu untuk kurangkan pendarahan tapi tidak berjaya.

Halilintar mengangkat tangannya yang sekarang merah pekat akibat darah Kaito,tangannya mengigil apabila darah merah pekat itu mengalir dari tangannya.

"Abang!Jom main!"

"Hali,ianya berbaloi kalau dapat selamatkan korang semua."

"Saya bukannya dia."

"Saya akan sentiasa ada untuk awak sepertimana awak ada untuk kembar awak."

"Janji?"

"Janji."

"Kau gagal lindungi dia pada masa dulu."

"Sekarang kau gagal lindungi dia pada masa sekarang."

Halilintar tidak sedar bila dia menjerit,ataupun bila dia rebah ketanah,ataupun bila dia tak sedarkan diri.

"Selagi kita bersama,kita dapat atasi segalanya."

Dunia Halilintar terus gelap.

*******

Beberapa jam kemudian,cahaya terang diatas membuka mata Halilintar.Dia mengambil masa untuk membetulkan matanya.Badannya terasa sakit,berada di atas sesuatu yang lembut dan selesa.Matanya rasa berat tapi dia paksakan jugak untuk terbuka.

"Ergh...Sakitnya.."keluh Halilintar.Dia cuba bangun,sebelum sepasang tangan yang kuat menolaknya perlahan supaya dia kembali berbaring.

"Rehat Halilintar. Kau baru sedar dari pengsan."suara tegas dihadapannya membuat Halilintar memandangnya.

"A-Abang K-Kaizo.."tekak Halilintar terasa perit,Kaizo memberinya segelas air dan membantunya minum.

"M-Mana yang lain?Macam mana Taufan, Blaze dengan Thorn? Diaorang ok?Kejap..Kaito!Macam mana dengan dia?Dia selamat?Argh..."Halilintar memegang kepalanya.Kaizo menolak balik Halilintar supaya berbaring.

"Janganlah risau sangat.Kau tu perlu rehat.Taufan cuma ada lebam dimuka,Blaze luka kecil dikepala,Thorn pulak ada luka dekat kepala tapi semuanya ok.Diaorang tengah rehat.Kaito pulak...aku tak tahu lagi.Tadashi tak ada bagitahu apa²."suara Kaizo makin perlahan bila sebut nama Kaito.Halilintar cuba nak bangun.

Our Memories(BoBoiBoy)Where stories live. Discover now