Chapter 7

3K 272 31
                                    

*******

"HA!KITAORANG TAHU!!"jerit Trio Huru Hara keriangan.Alah,diaorang bila jer tak gembira?

"Adoi...Kot ya pun,tak yah lah jerit.Rosak telinga aku yang swag ni.."kata Solar sambil menutup telinganya.

"Hali~Petang ni kita pergi taman jom?Pweaty pwease~?"Trio Huru Hara buat mata cute but deathly diaorang.Dengan sparkles,muka comel yang tak ada seorang manusia atau alien sekalipun yang boleh kata tidak.

Halilintar mengangkat tangannya untuk elak daripada cahaya sinar khayalan dari diaorang,itu ataupun Solar yang pergi main lampu suluh belakang Trio Huru Hara.

"Boleh Hali-niichan~Bolehlah..Bolehlah.."Halilintar makin menyampah pulak dengan betapa mengadanya Trio Huru Hara sekarang.Ice dan Solar hanya tersengih dan memberinya thumbs up.

"Yalah!Yalah!Kita pergi taman harini!Tapi ajak yang lain sekali!Tok Aba tak kasik kita pergi mana² tanpa diaorang!"akhirnya,Halilintar mengalah.Trio Huru Hara menjerit keriangan sebelum menarik mereka semua dalam pelukan.

"TWINS HUG!!"

*******

Pada petang itu,kembar BoBoiBoy,Yaya dan Ying,Gopal dan Fang+Kaizo berada di taman.Kaizo kena heret sebab dia yang kena pantau budak² kecil (Trio Huru Hara) dari buat benda bukan².

Halilintar duduk di bangku sambil memerhatikan Trio Huru Hara yang tengah seronok bermain.Ice tidur disebelahnya manakala Solar pergi duduk dekat buaian.Kaizo dan Fang pergi beli aiskrim. (Fang bayar,Kaizo lari),Gopal makan roti dekat buaian manakala Yaya dan Ying berborak dekat bangku lebih disitu.

Suasana petang itu sungguh damai.Halilintar menutup matanya,cuba menikmati suasana tenang itu.Ice yang tidur terlentok tu,dia tarik kepala Ice supaya bersandar pada bahunya agar Ice tak sakit leher bila bangun nanti.

"Apa yang tengah kau fikir Hali?"Solar tiba² ada dibelakang Halilintar, membuatkannya terkejut dan terjatuhkan kepala Ice,yang merengek tidurnya diganggu.

"Reti bagi salam tak?Aku sorok phone kau baru tau.Kesian Ice,elok² dia tidur dah terjaga."bebel Halilintar.Ice disebelahnya berpeluk tubuh,mulut muncung,mengangguk,mengiyakan cakap Halilintar.

"Sorry,assalamualaikum.Ni ha,aku tanya tadi.Apa yang kau fikirkan?Deep jer aku tengok tadi."tanya Solar sambil membetulkan cermin mata kuningnya.Halilintar menggeleng.

"Tak adalah.Aku tak fikirkan apa².Aku cuma-"

"TOLONG!PENCULIK!!"

Halilintar dan yang lain terus memandang punca suara itu sebelum berlari kearahnya.Ada ramai orang disekeliling tapi tak siapa yang berani tolong dengan budak kecil sebagai tebusan ditangan penculik.Halilintar menyelit diantara orang dewasa
dan akhirnya mendapat gambaran yang jelas.

Nak tercabut jantungnya apabila budak yang dijadikan tebusan itu,adalah Taufan,Blaze dan Thorn.Kemarahan mula menjalar disegenap badan Halilintar.Mode overprotective mula terpasang.

"Solar,pergi panggil abang Kaizo.
Ice,telefon polis.Aku akan selamatkan diaorang."Ice dan Solar kelihatan ragu,tapi dengar juga arahan Halilintar.Yaya dan Ying menyuruh orang ramai pergi untuk selamatkan diri,tapi ada saja yang duduk disitu.

Our Memories(BoBoiBoy)Where stories live. Discover now