seven

1.6K 90 6
                                    

Awal pagi lagi Alex kasi bangun saya "princess saya mau balik suda nih. Sleep well" Alex kiss my head and keluar dari bilik, saya berabis mau halang diri saya untuk kejar dia but guess what my love for him is more strong haha.

Saya bangun and kejar dia, "Alex ! Wait !" Alex pusing tingu saya "oh tida payah hantar saya ba, tidurla. Awal lg ko mau pigi kerja suda kan" dia senyum. Saya peluk dia erat betul. "I'm gonna miss you" Alex chuckle and peluk saya "its ok princess, nanti saya datang jumpa ko balik" he kiss my cheek and kasi lepas pelukan, for the last look dia bagi, saya rasa resah. Macam ada Yang tidak kena. Looking at his face, he is sad. There's so much emotions around him. Saya bagi dia senyuman saja. Come on Isabella, it just love.

-----------------------------------------------------

"Morning Bella" erine senyum sama saya, but seriously, saya teda mood. I still need space but guess what, I will never leave my job for something sesimple masalah saya yang saya hadap sekarang, like my mom said. Always.

Saya senyum saja sama si erine and limpas dia. Sorry bukan mau jadi rude but it just my bad day.

Saya masuk office and buat kerja saya. Saya kasi busy my self with this all damn work. Kerja kerja kerja itu ja dalam kepala saya. Until Mr Matthew panggil saya.

"Yes ?" Saya pandang dia, I don't feel anything daripada perasaan saya yang mau kasi siap kerja saya saja. "How's your dinner ?" Saya frowning "excuse me ?" Saya mula pelik, hello sir ? This is tempat kerja okay. He just looking at me with a smirk on his face. "Something bad happened miss bella ?" Dia tnya saya senyum-senyum. Tambah saya rasa annoying.

"Ok you're my boss but, kita tida dibenrkn bawa hal luar p d tempat kerja. Focus on your damn job ! Ish itupun mau sibuk" saya cakap saja apa yang sa mau cakap. Mood x bagus so jngn kasi tambah rusak mood saya.

Mr Matthew chuckles "feisty heh" dia bediri dari meja dia and slowly walk to me. "Miss Bella I like your behaviour well saya rasa kau patut dpat penghargaan untuk this damn mouth of your" dia pat my bahu and  keluar dari office. What a day !

Siap kerja ja sa terus mau pulang rumah but someone call me "erine ?" Yes. Its erine yang panggil saya. "I'm sorry but I really need to have a talk with you isabella" muka dia yang sedih saja ni, desperate. Saya angguk and ikut dia pigi di kereta dia.

"Okay Isabella, macam ni, sa tau yang rumor kita dua tersebar suda but trust me, saya mau rapat sama kau sebab—" perbualan kami terganggu dengan panggilan telefon saya.

Saya angkat tangan saya sama si erine tanda 'give me time to  answer my damn call' and erine angguk ja.

"Hello Mom ?" Saya jawab sambil keluar dari kereta erine. "Bella baby ! Mom have a surprise for you" mom saya nampak mcam telampau teruja nih, something happen ni kan. "What surprise mom ?" Saya tanya dengan frowning on my face. "Mom and dad is here !! Kami di rumah grandpa nih" okay that pelik. Saya tahu something must happen. Yalah sebab my dad would never come here for something yang kita bole buat hujung tahun or bulan. My dad is a busy man. CEO of the collway company. Mesti ada something nih. "Okay. Mom saya tahu mesti ada yang berlaku nih kan ? Tell me" mom saya jadi senyap kejap "well bole dikatakan begitu la but please just meet us tomorrow okay. Nanti kami suruh orang kita singgah ko di apartment ko ah" mom sa cakap lembut saja. Saya fikir-fikir and decide to meet them tomorrow. Lepas siap call sa balik lagi pigi tempat erine.

"Your mother calling ?" Erine tanya saya with a smile. Saya angguk and balas senyuman dia. "So apa la yang ko mau kasitau saya tadi ?" Saya tanya dia balik pasal yang tadi dia mau kasi tau saya, lupa suda apa yang dia cakap. Erine tunduk and angkat muka dia balik tingu saya. "Er entahla, saya pun lupa suda hehe. Xpala Bella, lain kali saja saya kasi tau kau. Meh sa tolong hantar ko balik" erine pigang tangan saya and senyum, saya pun kasi 'oh' seja and senyum balik. Okay.

------------------------------------------------------

Saya siap ja makan terus sa baring di katil dengar lagu sambil online fb kejap. Senyum2 nampak post-post kawan fb.

Saya tefikir pula mau call si Alex. Then don't waste more time. Call punya call baru diaa angkat.

"Princess ssup ?" Dia sambut, lembut ja suara dia. Saya senyum "apa ko buat ?" Saya tanya dia sambil kasi main-main jari saya di rambut. "Ermm saya baca buku" dia bilang terus dia chuckle. Kami call dekat 3jam oh, mau dekat jam 2pagi suda.

Ok. Sy mengaku sa masi madly in love with this guy, sampai sa tefikir yang no one can have him kecuali saya. No one . klau ada pun orang Yang mau dia, I will make sure the person he still choose is me. Me and me. I can do what I want. Everything.

Lepas siap call saya online lagi kejap, gerak hati saya suruh-suruh pigi stalk si Alex punya fb. Masuk ja di fb dia, first-first saya pigi masuk album dia. Banyak betul gambar kami dua, sampai yang mengomen pun bikin lucu

Like,

- bila mau kasi jadi ?
-bah jangan kasi lama.
- wah sweet nya kamu

Bla bla bla banyak la lagi, sa senyum-senyum ja nampak. Hehe then tiba-tiba saya nampak one comment from kawan kerja dia di england

Benjamin Richard: don't make someone jealous buddy haha (tagging) Rachel victor
Reply from Alexson s. : haha so funny Ben.
Reply from Rachel Victor: Damn u Ben xD

Benjamin Richard : oh come on buddy ! Pass me this girl then go with your partner. Not fair *lol face* *wink-wink*

Reply from Rachel Victor : oh shut up Ben. Its our secret *wink* *love*

Hatii saya mula tida sedap, begegar tangan sy mau tekan ka tida nama ni perempuan. Well fuck that ! Saya tekan ja then keluar fb wall ni perempuan called Rachel Victor. Hampir terlepas sa nampak cover photo dia. Sa tida sedar air mata saya jatuh.

Gambar Alex with Rachel di pantai kissing , hugging with caption : Cannot wait to be his wife *love* . Cepat tangan saya pigi di album si Rachel and banyak gambr dorang. Dari Alex kerja sana lg ada suda gmbr dorang sama-sama. Saya keluar dari album dia and check about dia.

Tambah saya sakit hati. Kenapa ? Kenapa Alex buat saya begini. Dia tau ba kan sa ada hati sama dia. Last-last ini yang sa tau, lagi-lagi saya tau sendiri, bukan dari mulut dia. Lama suda dia dengan ni perempuan, I feel betrayed.

He call me his princess but he already have a queen. This world is really unfair to me. Stupid feelings ! Stupid love ! Stupid hope ! Stupid dreams !

Saya lap air mata saya, and laugh "aduh Bella, kenpa ko bgini. Bukannya kamu couple. Please la—" saya mula menangis lagi, bila tahu there's no one I can rely on tonight. I feel so alone. Broken. And lost. For the last look terus sa humban phone saya d dinding. I hate my self for being like this, like that and everything.

Saya tutup mata saya. Perkara Yang balik-balik ja berulang di minda saya, oh please god, I don't have strength right now. I just wanted to be gone and never come back.

Oh Alex I love you so much until it hurts me ..

Alexson s engaged to Rachel Victor - one year ago.

ISABELLA Where stories live. Discover now