36 ; Ottokhachi?

102 18 0
                                    

Oleh kerana kemalangan itu telah membuatkan berlaku gegar otak, Taehyung disahkan mengidap
Amnesia retrograde. Ianya adalah hilangnya ingatan atau bagian dari ingatan sebelum waktu tertentu.

Dari apa yang aku tahu pesakit yang mana penderitanya tidak bisa mengingat hal hal yang terjadi sebelum terjadinya kecelakaan. Berdasarkan penyebab dan beratnya cedera, amnesia retrograde tidak mampu mengingat hal hal yang menyebabkan terjadinya kecelakaan atau informasi lainnya jauh sebelum terjadinya kecelakaan.

Bahkan kalau dengarkan penjelasan doktor tadi, kes Taehyung ini adalah hilang ingatan dalam beberapa tahap. Dia langsung tidak mengingati hal sejak awal pekenalan denganku, tapi mampu mengingati hal yang sebelum itu.

"Kita dapat sembuhkannya dengan terapi. Yakinlah." Namjoon seakan memujukku. Aku hanya mampu tersenyum hambar.

"Entahlah, terkadang aku rasa lebih baik Taehyung tak perlu ingat tentang apa yang telah berlaku. Ianya akan menyakitkan. Tapi bila ingatkan dia langsung tak kenal aku, itu bahkan lebih menyakitkan. " Aku mulai sebak. Namjoon mengusap bahuku agar bertenang.

"Ottokhachi?" Aku menekapkan kedua tapak tanganku ke muka dan aku menangis hiba. Meskipun aku tahan sejak dari tadi, sekarang aku sudah tidak mampu. Aku tak kuat untuk hadapinya. Rasanya begitu menyakitkan.

"Dia benci aku. Dia marah aku. Dia pernah sayang aku. Bagaimana untuk aku mengharapkan dia untuk ingat semua itu jika ianya hanya memberikan luka dihatinya?"

"Hae ra, sebuah cinta itu tak ada yang hadirnya tanpa rasa marah, tanpa rasa kesal, tanpa rasa lelah. Cinta itu memerlukan syarat untuk sama-sama diperjuangankan. Jangan kerana marahnya Taehyung, membuatkan kau kesal, membuatkan kau rasa lelah untuk mempertahankan hubungan. Putus asa tanpa berusaha itu lebih menyakitkan. Berusahalah untuk hubungan korang. Letak ke tepi masalah tu dulu." Namjoon memberikan aku kata-kata semangat. 

Aku berhenti menangis dan menyeka air mataku. Aku mengiakan kata-katanya dan juga kata-kata Taehyung kepadaku sebelum ini, 

"Kerana hanya sebatas sayang, sudah cukup mengajar hati agar tetap bertahan."

Dan aku akan bertahan untuk hubungan ini. Aku akan kembalikan dia yang dulu.

My boyfriend it's you [KTH]Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang