17 ; somehow doesn't

94 16 0
                                    

Sekali lagi, Jungkook menawarkan diri untuk menghantarku pulang. Sekeras apapun aku menolak, seperti itulah dia memaksa. Jadi, aku turutkan saja.

Berkali-kali dia ucapkan terima kasih atas keperihatinan aku kepada mereka sebelum ini. Katanya, Taehyung sangat beruntung memiliki aku. 

"Tak perlulah awak nak puji lebih-lebih. Even kalau saya tak ada apa-apa hubungan dengan Taehyung, saya tetap akan layan korang dengan baik."

"Bercakap pasal tak ada hubungan. I'm just curious about something." Jungkook memandang aku sekejap kemudian menoleh ke arah pemanduannya. Kereta itu kemudiannya tiba ke destinasi.

"Curious pasal apa? " soalku sebaik saja keretanya berhenti kerana percakapannya tergantung. Jelas saja membuatkan fikiran aku juga penasaran.

"Pasal awak dengan Taehyung. Sebelum ni awak cakap, awak dengan dia dah tak ada apa-apa hubungan. But now, you guys look like a couple again but somehow doesn't." Jungkook menyuarakan pertanyaan yang sekaligus ada pendapatnya juga. Aku tersenyum kecil. 

somehow doesn't.

Ya, terkadang aku rasa juga tentang hubungan ini yang terlihatnya tidak seperti pasangan kekasih.

Jika dulu aku mahu Taehyung setiap masa mengabari aku dimana dia pergi, dengan siapa, dan Taehyung juga akan selalu cemburu denganku tak kira masa. Sekarang semuanya hilang.

Mungkin benar kata orang, masa itu boleh mengubah sikap seseorang.

Ya, sekeras apapun kita bertahan jika namanya bukan jodoh kita, perlahan-lahan akan terasa juga kehilangannya.

Adakah sekarang perlahan-lahan aku akan kehilangannya?

My boyfriend it's you [KTH]Where stories live. Discover now