||Chapter.26.||

993 48 11
                                    

Pagi yang cerah tidak dapat membuat para pengguna kuasa untuk menjalankan aktiviti harian mereka seperti biasa . Sama juga pada Alice , dia menjalankan tanggungjawabnya sebagai seorang pelajar . Cuma mungkin ia akan berubah sedikit jika Pengetua Dylan tidak datang ke sekolah untuk tanggungjawabnya . Seperti biasa perhimpunan pasti akan diadakan jika cuaca mengizinkan . Mrs.Didi mencapai microfon untuk menyampaikan ucapan yang seperti biasa tentang displin segelintir murid di Sekolah Elit Kristal Biru yang semakin berkurang selepas menberhentikan pelajar nakal untuk merosak nama sekolah . Kemudian Miss Diana pula menyanpaikan ucapan .

"Selamat pagi seperti kamu lihat Pengetua Dylan tidak dapat hadir ke sekolah atas sebab tertentu selama sehari . Tetapi tentang ahli sarthyia yang terpilih seramai 20 orang . Sir Brandon akan memberitahu hal tersebut "

Mata Diana tepat bertentang dengan Annabelle . Hatinya sakit apabila melihat bekas teman lelakinya lebih memilih budak mentah itu berbanding dirinya yang matang dan sangat sesuai dengannya . Annabelle hanya memandang Diana tanpa sebarang riak wajahnya .

"Hem hem"

Brandon pula mengambil alih microfon itu . Deringan microfon itu menyakitkan telinga segelintir pelajar yang berada disitu .

"Seperti Miss Diana kata saya akan memberitahu tentang ahli sartyia tersebut . Saya akan mengumunkannya dan kamu perlu berdiri dihadapan supaya pelajar lain tahu siapa yang berjuang untuk Kerajaan Emsa ketika ini . "

"Eidan George"

"Vivien Megat"

"Asuka Jellal"

"Alice Reyuoyi"

"Annabell William"

"Evelyn Reyuto"

"Derina Smith"

"Anastalia Joshua "

"Caroline Nick"

"Niel Red "

"Lyon Dark"

"Scarlet Green"

"Levissa Feridico"

"Bryan Light"

"Johny Jack"

"Charlie Charm"

"Oliver Blue"

"Sebastian Lord"

"Nina Ryan"

"Jack Crystal"

Brandon memandang mereka satu persatu . Muka yang bakal menghapuskan kegelapan yang makin berleluasa di Kerajaan Emsa .

"Saya ingin mengucapkan semoga berjaya kepada kamu semua . "

Selasai ucapan antara pengajar dan ahli sartyia . Mereka semua bersurai dan 20 ahli sartyia yang terpilih berkumpul di bilik mesyuarat mereka . Rondaan untuk mengawasi kawasan Kerajaan Emsa akan diadakan esok keran Pengetuan Dylan tidak hadir ke sekolah .

"Serius ahh aku terpilih . Siapa yang aturkan semua ni ?"

Levissa merungut pada Charlie. Gadis ulat buku itu sambil menghempas buku dihadapan Jejaka Tecno . Charlie sedikit terkejut dengan bunyi hempasan buku itu .

"Haha , tu lah kau siapa suruh memandai kaji pasal 'DEMON'yang tengah buat kacau dekat Emsa ni ."

"Bisinglah kau ."

"WHYY MEEEE ???????"

Perbualan Si Ulat Buku dan Jejaka Tekno itu terhenti apabila mendengar ringikan Gadis Buih itu . Di satu ruang di 'Kelas Khas Ahli Sartyia Yang Terpilih' sunyi dan tidak berkata-kata seperti boneka hidup . Dia memakai mask berwarna hitam yang hanya menampakkan matanya yang merah itu . Sangat menggerunkan . Ya itu , Johny . Dia memandang tepat pada satu figura . Figura itu sangat malu dan teman baiknya memujuk untuk masuk bersama di kelasnya . Si Pemalu dan Si Tomboy . Dua personaliti yang sangat jauh untuk berkomunikasi tetapi tidak mustahil jika mereka saling memerlukan .

||BOOK 1||Story to Ice Girl  [COMPLETED]√|EDITING|Where stories live. Discover now