||Chapter.23.||

818 55 2
                                    

"Baguslah anakda akan sebab bonda mahu anakda cari calon pemaisuri untuk anakda dan abang anakda juga begitu "

Gelas lemon ais itu terlepas dari genggamannya . Muka Eidan berkerut seribu lalu dia berkata .

"Masam nya air ni "

"Ingat apa tadi anakda ni suka takut kan bonda nasib baik binda tak ada penyakit jantung"marah Quen Yiara sambil mengosok dadanya bagi melegakan hati .

"Sorry bonda ... Oklah bonda nak pergi sekolah ni . Adios bonda "

Queen Yiara mampu mengelengkan kepala nya dan tanpa berkata apa apa . Eidan sudah terbang ke luar balkoni istana dengan gahnya . Eidan berpusing pusing dengan sayapnya yang hitam itu .

Sementara itu Alice pula terkial kial hendak menunggang Ezli . Dia cuba mengimbangi dirinya di atas kuda itu dan ia jatuh . Andrew hanya mentertawakannya sahaja tiada niat untuk membantunya . Alice cuba dan mencuba dan akhirnya dia berjaya .

"Aku tahu yang aku boleh . Ingat ni USAHA ITU TANGGAN KEJAYAAN "

"Hah yelah dah pegi sekolah nanti kena denda padan muka kau ."

"Haah aku dah lambat ... Bye Andrew nabti aku balik masak untuk makan malam jangan balik lambat tau "

"Ok , bye ... Eh tadi dia cakap masak ... Makan malam sejak dia hilang dia pandai masak "

Bayangan Alice hilang dari pandangan . Alice pula berusaha mengawal Ezli . Nasib baik Ezli haiwan peliharaannya jadi mudah untuk dia mengawal Ezli . Dengan bergaya dia mengnunggang Ezli . Rambutnya yang panjang berikal itu berterbangan diudara . Ia berkilat apabila cahaya matahari mengenainya . Alice sudah menjadi gadis yang cantik pada masa itu .

"Maju maju maju Ezli lagi beberapa saat pagar sekolah nak tutup "

Tekaan Alice betul pagar Sekolah Elit Kristal Biru hampir tutup .

"Maju maju Ezli aku tau apa nak buat"

Semakin galak Alice mengarahkannya laju semakin pantas Ezli berlari . Lagi beberapa meter lagi Alice mahu merempuh pagar itu

Dan

Ais dibina dari tangan dijadikan sebagai tangga untuk dia melompat melepasi pagar itu . Dengan selamat mereka mendarat dab dia berada dikawasan Sekolah Elit Kristal Biru . Semua pelajar di sekolah itu memandang dia . Dia menjadi malu . Tetapi pelajar menepuk tangan dengan gemuruh . Mereka kagum dengan tindakan yang bijak yang Alice lakukan tadi .

"Err dia orang ni kenapa tetibe nak tepuk . Bengong. "

Tepukan gemuruh mereka terhenti apabila mereka melihat sesuatu diatas langit . Alice pun memandang mereka dengan pelik . Tiba tiba sahaja Ezli merengek tidak henti .

"Ezli kenapa ni . Kenapa kau tak reti diam ni "

Angin mula meniup rambutnya dengan kuat . Alice memandang ke atas satu sayap gah di atas . Mamat burung itu angkuh dengan sayapnya itu . Alice sungguh meluat dengan perangai mamat burung itu ada sahaja yang hendak dibanggakan itu . Alice berlari pantas jika tidak dia akan diterbangkan oleh angin yang dihasilkan oleh mamat burung itu tetapi dia tidak sempat lari dia diterbangkan dan dia mengeluarkan kuasanya iaitu rantai ais . Rantai dibelitkan pada Ezli yang teguh berdiri di situ tidak hirau kekuatan angin itu . Mamat burung itu hanya diam sahaja dan dia pum mendarat di atas tanah Sekolah Elit Kristal Biru .

"Oii tak ada mata ke hah!! Tau lah sayap kau besar dan kau boleh terbang tapi lain kali kalau nak mendarat tengok dulu kat mana kau nak mendarat . Kalau ada orang yang tak bersalah tercedera atau mati kau nak bertanggungjawab ke "

Mamat burung itu hanya beredar dan tidak mempedulikan gadis itu . Andrew yang baru tiba mentinjau keadaan Alice . Andrew hanya mengeleng kepalanya . Dia berlari kearah Alice .

"Kau ni satu hari tak cari pasal dengan Eidan memang tak sah ehh "

"Hah Eidan , Eidan ni tipulah bukan rambut dia pendek ke tapi yang asal rambut dia panjang "

"Tulah kau hilang lagi . Tu 7 tahun kau menghilang . Semua dah berubah . Kau pon berubah fizikal jelah mental tak sangat "

Eidan hanya berdiam dengan perbualan Andrew dengan gadis misteri baginya . Kebiadadan gadis seperti kenalan yang dia selalu rindu .Dia hanya terus beredar dari situ dan menuju ke kelasnya

Krin....Kringg....Kringg....

Alice pergi ke kelas nya yang lama dia tinggalkan . Firmanisium Sartyia Emsa . Bisikan demi bisikan didalam kelas itu mula menanahkan telinga Alice . Sekumpulan gadis acah acah diva datang je tempat Alice . Yass Puteri Caroline yanf durjana itu .

"Oii budak baru asal kau duduk dekat sini . Kau tak layak duduk dekat ini untuk The Choosen One je yang boleh ."

"Ermm ou yeke ? Ouu macam tu setahu aku The Choosen One tu nama Alice Reyouyi sebab dia pewaris tunggal and kau siapa nak mengarahkan aku untuk pergi dari tempat ni "

"Berani betul kau meningikan suara dekat aku kau tahu tak siapa aku "

"Kalau aku tak tahu pun aku tak nak tahu pun bukan masuk periksaan pun "

"Oi sudah cukup tu "

Eidan sudah naik angin . Semua pelajar terdiam . Ini seperti satu malapetaka bagi mereka . Eidan memandang kedua gadis itu .

"Tengok ada orang backup aku . Kau jangan perasan yang Eidan akan sukakan kau perumpuan murahan "

"Haish selama 7 tahun aku hilang kau masih tak berubah perangai .... Mulut still macam puaka"

Puteri Caroline terkejut . Dia sepertu tidak percaya bahawa Alice masih hidup . Eidan memandang Alice . Dia mengenggam tangan cuba menahan amarah rindu itu jika boleh dia ingat memeluk gadis ais itu sekarang tetapi egonya terlalu tinggu menghalang .

"Terima kasih kepada kau juga Eidan Evelyn and Annabelle korang salah satu lah cara untuk aku teruskan hidup"

Alice mengesat air matanya . Dia cuba menabahkan dirinya . Dia menghembus nafas .

"Ok sekarang aku dah ok . Aku dah ada kuasa dan aku boleh berdikari sekarang .Ehh wei woi apa yang kau buat ni Eidan "

Eidan mengalahkan egonya akhirnya dia memeluk Alice dengan seerat erat yang boleh . Alice membawanya ketempat yang kurang didatangi pelajar iaitu di Tasik Merah .

"Kemana kau pergi selama ni . Aku ingat kau dah ...."

"Oii jaga sikit ehh mulut tu aku adakan sekarang so kau jangan risau sebab aku dah kuat "

"Heh , kuat . Perumpuan tetap perumpuan . Tu je yang kau kena ingat . Kau tak boleh kalahkan lelaki kuat macam aku "

"Eiii geramnya lah aku dengan mamat burung ni jugakan aku sepak sat lagi "

"Besok birthday abang aku . Hope kau datang tema birthday tu errmm entahlah bonda aku buat macam mana and masa tu kau akan jadi pemaisuri aku "

"Pfft hahaha siapa dok yang nak jadi permaisuri kau . Aku rasa tak sampai setengah jam dia dah minta cerai hahhhhhhaaahahhhhhaaaahagagaghahahha"

"Perempuan ni memang nak kena dengan tunggu kau masa jamuan tu"

"Ok aku datang kalau aku ajak Andrew sekali boleh "

"Boleh"

||BOOK 1||Story to Ice Girl  [COMPLETED]√|EDITING|Where stories live. Discover now