ending?

2K 35 8
                                    

"Abang betul cintakan mawae sepenuh hati abang?" Mawar menggenggam tangan syafiq kuat. Seakan ingin kepastian dari pernyataan syafiq di hadapan ayahnya tadi.

"Tak lah. Separuh je. Tak de lah penuh mana." Syafiq menjawab selamba.

"Ish abang ni benci lah." Mawar berjauh hati.

Syafiq terus memeluk mawar erat.

"Sayang tak percayakan abang ke?"
Mawar mengangguk.

"Kalau percaya, sayang takkan ragu ragu dengan apa yang abang cakap."

"I'm sorry." Mawar menjawab kesal.

"Sayang. Saling percaya tu lah yang penting dalam rumah tangga ni. Kalau ada ragu ragu buat apa nak bercinta. Asyik salah sangka. Cemburu tak tentu pasal. Akhirnya diri sendiri merana. Abang tak nak merana lagi. Cukuplah waktu rumah tangga kita goyah dulu."

"Mawar dah tak nak dah macam dulu. Sedih tau."

"Haaa tau pun. Abang minta maaf pasal hal dulu. Patutnya abang siasat dulu. Pengalaman mengajar abang untuk lebih percaya."

"Tak pe bang. Yang penting sekarang kita dah okay. Baby pun sihat. Ibu ayah mama papa semua dah settle. Pe lagi. Jomlah tido. Sayang ngantuk."

"Ahahaha. Sebelum tido nak apa-apa? Abang ambikkan."

"Abang urutkan pinggang sayang kejap. Lenguh lah." Jari syafiq laju mengurut pinggang mawar. Rasa bersyukur kerana masalah besar yang menganggu rumah tangga nya selesai.

Sebelum tidur dahi isterinya dikucup syahdu. Syukurlah.

Liana juga sudah berputus asa terhadap dirinya. Katanya dah bertemu jodoh. Tah dari mana jodoh dia tu. Harap perangai gedik tu hilang lah lepas jumpa jodoh. Adam dan qaisara juga seperti mereka. Bahagia. Biarlah segala derita menjelma pasti ada cerita bahagianya. Buang yang keruh ambil yang jernih.





                            TAMAT

SetiaWhere stories live. Discover now