ㄞ ; Two dimension.

1.2K 115 6
                                    

" No! Aku tak percaya! Arghh!"

Tiba-tiba ruangan ruang tamu tadi bertukar menjadi ruang sebuah bilik,ya bilik.

"Wae? Awak kenapa ni? " tegur mijoo risau,rambut lelaki itu ditolak ke atas menampakkan dahi licinnya.

Jimin menekan perit liurnya,terasa berhabuk dan kering di ruanh esofagusnya,giginya diketap,matanya ditutup dan dibuka semula,otaknya cuba menghantar impuls ke otak,ya mimpi,itu mimpi.

Jimin mendiamkan diri,sebelum matanya memandang anak mata gadis di hadapannya,mijoo mengetap giginya,menanti perkataan yang keluar dari mulut lelaki itu.

"Ani,saya mimpi buruk tadi,mianhae,awak terjaga sebab saya? I'm sorry" jimin menghadiahkan senyuman kelat sebelum bibir nipis gadis itu dikucup malas,dan rambut gadis itu digosok-gosok.

"Gwenchana? Awak okay ke ni? Bibir awak pucat" gumam mijoo perlahan,matanya memandang ke arah bibir jimin sebelum anak matanya lari memandang mata sepet itu,risau,ya risau.

"Okay jangan risau,dah awak nak pergi mana? Tidurlah" seloroh Jimin,dia tahu,gadis dihadapannya ini memang mijoo,matenya sendiri,tapi mimpi ngeri tadi mengatakan bahawa gadis dihadapannya ini bukan mijoo,tapi minjae,seperti ada maksud tersirat di dalam mimpi itu.

Tubuh gadis itu didakap erat sehingga dapat merasakan haba badan mengalir di antara satu sama lain,dahi gadis itu dikucup berkali-kali.

"Lee minjae" monolog Jimin lagi,fikirannya melayang memikirkan setiap saat mimpi yang baru sahaja dia lalui sebentar tadi.

Baru sahaja kelopak matanya mahu tutup,ruangan tadi terus bertukar menjadi ruangan mimpi ngerinya tadi,tapi ini bukan mimpi,tadi realiti.

Jimin mengedip-ngedipkan matanya berkali-kali,tidak percaya,matanya ditenyeh berkali-kali.

"Kamu pergi mana Jimin?" Tegur Jin membuatkan Jimin kembali ke alam nyata,usahanya untuk kembali di dalam biliknya gagal,ni bukan mimpi,permainan apakah ini?

"Bwo? Eodiseo? Jimin pergi mana?" Gumam Jimin perlahan,sesungguhnya dia juga tidak tahu kemana dia pergi tadi,rasa aneh,sangat aneh.

"Aishh,okay sambung" kata Jin,dia memberi satu anggukan ke arah gadis di hadapannya menyuruh gadis itu memberi penjelasan,sekelip mata muka jimin berubah kepada pandangan serius dan risau,untuk kali ketiga,ini bukan mimpi!

Mata mereka bertembung,rambut yang berjuntai menutupi muka gadis agak menggetarkan jiwa lelaki jimin,mana taknya dah persis ghost girl,pandangan mata yang tak boleh ditafsirkan.

Jimin berdehem,memberhentikan suasana janggal,gadis itu mengigit bibirnya,habis bergetar tubuh badannya.

"Percayakan aku jimin,aku mijoo" gumam gadis itu lagi,menimbulkkan banyak persoalan di dalam kotak fikirannya,muka jin dipandang silih berganti dengan muka jungkook,cuba meminta penjelasan,adakah ini benar ?

"A-aku tak percaya,apa semua ni? V ? Hyung? Korang ni kenapa?" Seloroh Jimin,suaranya ditahan supaya tidak terlalu jelas getaran suaranya yang sedang menahan perasaan risau.

"Kau nak aku buktikan?"

****

"Aku rasa ni tindakan bodoh,kau tak rasa ke ni sia-sia? Cuba bayangkan kalau dia betul-betul tipu? Dan dia lee minjae? Kau tak rasa ke? Lee mijoo sebenar memang betul-betul ada depan kau"

" aku rasa betul,perempuan depan kau ni memang lee minjae"

"Arghh!" Jimin menjerit di dalam hati,perasaannya memberontak,suara-suara kecil yang membisik di telinganya betul-betul memusingkan.

"Senang cerita,kau buat je dulu,kalau dia memang lee mijoo,isteri kau,kau putar masa dan semua benda akan jadi sediakala,see? Senang"

"Kalau ni semua pembohongan,aku takkan maafkan diri aku,kau memang gila park jimin,gila!" Monolog Jimin,giginya diketap kuat,nak taknak dia kena buktikan bahawa lee mijoo dihadapannya memang lee mijoo dan bukan lee minjae.

"I'm sorry, saya cuma nak bukti,awak lee mijoo kan? Lee mijoo saya?" Jimin menahan air matanya dari jatuh,dia tak sampai hati untuk menghiris kulit gadis itu hidup-hidup,kau tak rasa ke ni benda paling tak waras?

"B-bwo? Awak ni kenapa ? Wae,waegurae!" Jerit Mijoo,dadanya turun naik menahan debaran,jimin mendekatkan dirinya,sekelip mata tubuh gadis itu melekap di dinding,jimin memandang lembut mata bundar gadis itu.

"I'm sorry" gumam Jimin,tanganya terus dibekalkan dengan pisau, jimin mengetap giginya kuat,tidak sanggup!

"Je-jebalyo! Saya merayu! Awak nak buat apa ni! Park jimin!" Jerit Mijoo,dia cuba untuk meronta,tapi kudratnya sebagai seorang berbadan dua memang tak kuat! Badannya seperti dikunci oleh mentera yang dibaca jimin.

"I'm sorry" setitis cecair jernih itu membasahi pipi Jimin,mukanya ditunduk ke bawah,dan mata pisau itu dibawa ke pipi gebu gadis itu,dan perlahan-lahan ia menembusi isi dan ditarik kebawah perlahan-lahan.

"Arghh! Park jimin!"

YES,IM VAMPIRE | PJMWhere stories live. Discover now