ㄞ ; First meet.

13K 597 22
                                    

"Class,memandangkan harini hari pertama class kita bermula,so kita ada pelajar baru,saya harap awak semua boleh bagi kerjasama " kata teacher Nanami ,nama pun 'teacher' of course la sekarang diorang tengah belajar subjek english,subjek killer bagi yang tak reti englishhh

Belum sempat percakapan teacher itu habis, kelas 4-01 itu sudah menjadi pasar borong jual sayur, bising

"Ekhem" hanya dengan satu deheman sahaja kelas 4-01 itu mula menutup mulut,dah masak dengan perangai teacher,sekali dia cakap diam,kalau tak diam alamatnya kena berdiri dekat court lahh sampai habis class.

" Okay,perkenalkan diri awak " teacher dari Japan itu tersenyum sinis lalu memberi pelajar barunya itu masuk ke kelas.

"Annyeong, naeneun Lee mi joo imnida im from korea Daegu saya baru berpindah ke sini , saya harap awak semua boleh tunjuk ajar memandangkan saya masih baru disini " lee mi Joo atau lebih dikenali oleh mijoo itu menundukkan dirinya 90° sambil tersenyum.

"Wahhh!" Tanya kihyun gedik ,dari tadi dia memandang perempuan comel itu atas bawah.

"Ehem" teacher Nanami berdehem membuatkan kihyun tergelak kecil,mana taknya,dia sorang sahaja yang excited terlebih,yang lain okay aje.

"Im sorry" haish makin gedik si kihyun ini senyum,Mijoo hanya mampu mengetap bibirnya,sambil bermain dengan hujung uniformnya,dia bukan malu,tapi rasa janggal.

"Okay then,you can sit beside him " teacher Nanami menunjal jarinya ke arah pelajar lelaki itu, jaraknya selang dua meja dari hadapan.

****

"Annyeong" mijoo menundukkan dirnya 90° darjah kepada namja iti sebelum mengambil tempat.

Sudah 15 minit ,mijoo masuk ke kelas ini dan belajar seperti biasa,namun namja disebelahnya langsung tidak menegurnya sombong betul , bukan nak cakap hai ke apa,dia hanya buat selamba badak, nak kata hensem tak da la hensem mana pun ,poyo je lebih.

Mijoo mengetuk-getuk pennya sambil memandang teacher Nanami sedang mengajar.

Bush!

Mijoo terkejut , dia pandang kebawah cepat sahaja tangannya mencapai buku yang jatuh dari meja namja disebelahnya.

"Park Jimin" itu yang terdetik di hati mijoo,sedap jugak nama dia

"Buku aku " namja yang disebelah mijoo yang dikenali sebagai jimin itu mendengus kasar terus merampas buku notanya itu.

"Heol ? cakap terima kasih pun tidak,dasar sombong ! " monolog hati mijoo geram, matanya dari tadi tidak henti-henti memandang muka namja itu.

"Kau pandang-pandang apa ? Tak pernah tengok lelaki?  " jimin memandang mijoo dengan muka bengisnya,habis berkerut dahi gadis itu apabila dipandang sebegitu.

"Ani" mijoo menjawab malas sambil menarik tepi bibirnya memberi sepasang senyuman pahit.

" Sabar mijoo! You can do it! Alah budak bengis macam dia ni petik jari je!" Monolog hati mijoo.

****

"Annyeong!" sapa sekumpulan yeoja kepada mijoo

"Annyeong!" mijoo tersenyum

"Awak cari apa?" Tanya Kei lembut

"Emm,kantin dekat mana?" Mijoo mengaru-garu belakng tengkoknya yang tidak gatal,dia rasa sediki janggal,mereka semua hanya tersenggih.

"Nae ? Kitorang pun nak pergi kantn,jomlah rehat sekali dengan kitorang,nak?" Kata kei lagi ,dari tadi senyuman dibibirnya tidak lekang-lekang.

"Gumawo" mijoo sedikit malu, tak pernah dia merasa macam ni , ingatkan sekolah 'Seoul Highschool' ini yang dikatakan oleh kawan-kawannya di sekolah lama itu pelajar-pelajar disini semua anak orang kaya dan kebanyakkan mereka sombong, tapi salah pelajar di sekolah ini baik

YES,IM VAMPIRE | PJMWhere stories live. Discover now