ㄞ ; White witch.

1.7K 164 9
                                    

Hwarang!! Hwaiting! Bwi hyung!

****

" Sekali lagi appa nak pesan,korang tolong tengok-tengokkan Mijoo,appa takut kuasa dia boleh tonjolkan diri bila-bila masa dan buat keadaan jadi teruk,Mijoo,ahjushi nak pesan,kamu jangan terlalu bertindak melulu dengan kuasa kamu,badan kamu masih tak serasi dengan kuasa tu walaupun kamu 'white witch' jangan cakap kuasa kamu tu tak boleh nak bertindak agresif" nasihat Baekhyun panjang lebar,sesungguhnya dia terasa tertekan dengan apa yang akan jadi mengikut bayangan otaknya tentang benda yang akan berlaku,dia takut,dia takut,ya takut,takut kehilangan Mijoo,gadis yang penuh dengan rahsia yang belum dia ungkapkan.

"Iya appa iya,appa ni,berapa kali nak pesan? Kitorang boleh jagakan dan tengokkan mijoo lah" kata Jin,tanganya dibawa merangkul dadanya,satu senyuman manis dilemparkan ke arah Baekhyun,jelas riak wajah yang penuh dengan ketakutan dan risau di wajah gerun baekhyun.

" Jimin pun,kamu pun sama,ingat,kamu baru sihat,kamu ingat kamu putarkan masa luka-luka dalam badan kamu tu boleh hilang ? Tak jimin,luka kamu masih belum pulih,appa harap kamu dapat kawal sisi vampire kamu tu walaupun appa tahu kamu cukup kuat" seloroh Baekhyun persis seorang ayah sedang memberi 'ceramah' kepada 8 orang anak kecil,yelah kan? Sepersis!

Jimin mengeleng sambil mengemam bibirnya,tanganya bermain-main dengan hujung bajunya.

"Baik appa,jimin paham" kata Jimin,bibir bawahnya digigit supaya dapat menghilangkan getaran jiwanya melihat muka cemberut baekhyun.

"Yang korang buat muka minta kasut dah kenapa? Apa? Tak cukup ke kasut yang appa beli dekat korang ?" Tanya Baekhyun,satu persatu muka mereka berlapan ditilik baekhyun,mereka cepat-cepat menunjukkan barisan gigi putih kecuali Mijoo yang dari tadi hanya bersahaja,sesungguhnya dia juga tak paham,kenapa diorang bertujuh ni takut sangat bila berdepan dengan baekhyun? Maybe sebab muka baekhyun yang tak ubah seperti kerang basi,iyelah,tak pernahnya nak senyum! Herr,boleh putus kepala bila fikirkan king Baekhyun,kadang-kadang tertanya jugak,dia tak pernah senyum atau tak pernah orang buat lawak dengan dia,atau memang dia dah hilang akal dan kewarasan untuk gelak? Opps,macam terlebih kutuk je.

" Apa appa ni,loyar buruk pulak" balas V selamba,matanya dikedip-kedipkan meminta simpati supaya Baekhyun tidak membalas dengan pandangan tajam yang mampu membuatkan matanya boleh terbalik ke belakang,seram!

"Well" balas baekhyun,satu senggihan terbit di bibir merah merekah baekhyun,tercedul mata mereka.

" wehh! Like seriously ?! Appa senyum ke weh?!" Kata V di dalam kuasa telepati,matanya terbuntang luas,air liurnya ditelan kelat,ahh!

"Hyung tak salah tengokkan?" Jin mentup matanya kemudian dibuka semula,rasa macam tak percaya!

"Appa! You got yes jams!" Jerit rapmon,mahu saja dia menjerit sambil menepuk tangan,gila kau,dah bertahun lepas dia berumur 10 tahun,baekhyun langsung tidak pernah senyum,apatah lagi melayan telatah mereka.

"Appa got my swaeg" kata suga,satu senyuman sinis diherotkan di bibirnya.

"Appa seksi doh bila senyum" kata-kata yang keluar dari mulut Jimin membuatkan mereka semua tersedak,benda yang jadi sebentar seperti berlaku perlahan.

****

"Mijoo sayang,kamu tak sihat ke?" Tanya Mrs Lee selepas punggungnya dihenyak di atas kerusi  itu disebelah mijoo,gadis itu berperangai agak pelik sejak kebelakangan ni membuatkan Mrs Lee agak pelik.

"Sihat lah omma" balas Mijoo,screen laptopnya ditutup,headphone yang melekat di kedua belah telinganya dibawa tarik ke bwah dah dirangkul di lehernya.

"Omma rasa tak" balas mrs Lee,bibirnya dikemam.

"Omma,waegurae? Kenapa omma nangis ni?" Tanya Mijoo kelam kabut,agak lama wanita itu memandangnya sebelum air matanya gugur,Mijoo menekan perit liurnya,cepat-cepat tangan tua itu dirangkulnya.

"Ommaa,kenapa omma nangis ni?" Tanya Mijoo lagi apabila mrs Lee tidak menjawab pertanyaannya,mukanya ditunduk kebawah memandang ke arah tangan Mijoo yang merangkul tanganya.

"Alohamora" bisik Mijoo,terus pintu dan tingkap yang terbuka tertutup tanpa pengetahuan Mrs Lee.

"Omma"

"Omma sayang kamu Mijoo,maybe dah sampai masanya untuk omma bagi tahu kamu satu benda yang dah lama omma dan appa simpan,kamu dah besar,kamu mesti boleh harungi semua ni" Mrs Lee mengangkat mukanya memandang tepat ke arah mata Bundar Mijoo,gadis itu sudah memuncungkan bibirnya sedepa.

"Bwoya? Macam serius je" balas Mijoo cuba berlagak selamba,fikiranya sudah membaca fikiran Mrs Lee terlebih dahulu,dia tahu,mrs Lee bakal mengungkapkan semuanya kepadanya,dia redha untuk mendengar semua tu walaupun pada mulanya agak susah.

"Kamu bukan anak kandung omma dan appa sayang,Omma minta maaf" tubuh gadis itu terus di dakap kuat oleh mrs Lee,teresak-esak wanita itu,mijoo mengoyakkan senyuman manis,matanya dipejamkan,giginya diketap.

"Omma,mijoo tahu,omma jangan lah rasa bersalah" gumam Mijoo lembut,belakang tubuh mrs Lee diusap-usapnya,sedih,bila melihat orang yang dia sayang menangis.

Tidak semena-mena tubuh mijoo dilepaskan oleh Mrs Lee.

"Mana Mijoo tahu? Appa bagi tahu?" Tanya mrs Lee serius,mijoo sekadar mengeleng,air mata mrs lee dikesatnya seketika.

"Keurom?"

"Mijoo tahu sendiri,tapikan ,macam mana omma dengan appa boleh jaga Mijoo?" Tanya Mijoo,Mrs Lee tersenyum.

"Jom ikut omma" terus tangan Mijoo ditarik oleh Mrs Lee.

"Eodiseo omma" balas mijoo,satu ketawa kecil terletus di mulut mereka.

YES,IM VAMPIRE | PJMWhere stories live. Discover now