ㄞ ; Strategy.

2.9K 227 1
                                    

"Dia tengah teringatkan Jimin hyung la tu,jisung pegi la tegur dia,mungkin mood dia akan okay?" Kata Jungkook seraya mengusap rambut Jisung yang agak curly itu.

"Kenapa Hyung tak tidur lagi?" tanya Jisung,headphone dilehernya diperbetulkan.

"Awal lagi lah" jawab Jungkook,jisung hanya mengangguk paham,terus dia melangkah meningalkan Jungkook.

****

"Noonaa!"

"Omo!"

"Aishh terkejut noona tau" kata Mijoo sambil mengurut dadanya,aduhh budak ni,kalau tiap hari kena macam ni maunya dia mati kejur.

"Noona buat apa ? Teringatkan Jimin hyung lah tu kan?" Jisung mengambil tempat di sebelah mijoo,lengan mijoo dilaga Oleh Lenganya.terletus tawa Mijoo sebelum gadis itu tersenyum sendiri.

"Jisung kenal ke Jimin hyung? Pernah tengok dia ? Apa la yang dia tengah buat sekarang,harap-harap dia selamat sampai esok,kalau nak ikutkan hati noona,dah lama noona redah hutan tu selamatkan Jimin hyung kamu tu" kata Mijoo sambil matanya Tertacap pada langit,malam itu agak tenang namun bukan hati gadis itu.

"kenal,kitorang selalu sembang dalam telapati je,last jumpa pun 3 tahun lepas" ujar jisung,seraya memasukkan chewing gum kedalam mulutnya.

"Yahh! Malam-malam makan chewing gum,rosak gigi tahu tak" marah Mijoo seraya menarik telinga Jisung manja.

"Sakit laa noonaaaaaa" aduu jisung sambil mencebik.

"Kenapa belum tidur ni?" Tanya Mijoo,saki baki gelaknya masih ada,geli hati memandang Jisung sebegitu,comel sangat,memandangkan dia tiada adik,dengan adanya Jisung dan yang lain dah cukup buat dia rasa bahagia.

"Bak kata kookie Hyung,awal lagi" jisung menunjukkan sebaris gigi putihnya kepada Mijoo,terus hidung mancung jisung dicuit oleh Mijoo.

****

Tokk! Tokk! Tokk!

Leo tersentak dari lamunannya,cawan kopi yang terapung berdekatan mulutnya dibawa turun dengan kuasanya,terganggu minumnya.

"Sapa pulak datang ni ?" fikir Leo sejenak,ada orang sesat ke ? Belum pernah dia menerima tetamu,lain macam aje,dengan keadaaan istana yang dari luar sudah nampak seramnya,mana mungkin ada orang yang berani menjejakkan kaki,walaupun dia seekor vampire ataupun werewolf

Tubuh Jimin yang terikat di dinding,di pandang sekilas sebelum leo membuka pintu istana itu dengan kuasanya.

"Ahjushi!! Ahjushii nak beli karpet tak ?! murah ni! Limited edition lagi!" Jerit Jaemin,sambil menunjukkan beberapa keping karpet yang dipegang oleh Jisung,jeno dan renjun,yang lain hanya terangguk-angguk mengIakannya.

Leo memandang tajam ke arah mereka semua,sudahlah leo menutar wajahnya,dari tidak memakai topeng kepada pakai,rupa parasnya cukup mengetarkan jiwa takut mereka, dengan umur yang sebegitu muda.

Masing-masing menekan perit liur apabila Leo menerbangkan dirinya mendekati pintu,mereka terhinjut kebelakang,namun riaksi mereka tetap dikawal.

"Aku tak perlukan karpet lah! Sini bukan tempat untuk berjual beli tahu!" Kata Leo tegas sambil mengerling mereka seorang demi seorang sebelum tersenyum sinis.

"Kalau macam tu,ahjushi nak beli manisan ?" Tanya Mark Berani sambil menghinjutkan Keningnya berkali-kali.

Terus leo mendekati Mark sekali gus menerkam leher jinjang mark,namun riaksi Mark hanya seperti tadi,relex sahaja,alah leo je pun bak kata mereka semalam.

"Hyung,ppaliwaaa!" Jerit Jaemin dalam kuasa telepati,nasiblah mereka sudah bersiap sedia,kuasa werewolf kalau nak dibandingkan dengan kuasa Vampire,kuasa Vampire lagi unik dan kuat dari kuasa Werewolf

Bts mula mengawal semua sudut tanpa menyedarkan Leo,masing-masing bersiap sedia dengan apa yang akan terjadi,Mijoo sudah siap-siap dengan rantai di lehernya yang mampu menghilangkan dirinya.

"Jimin shii,bangun,ereonaa!" Bisik mijoo perlahan,pipi lelaki itu dipegang erat,air matanya sudah mengalir apabila melihat jimin yang nyawanya  sudah seperti telur di hujung tanduk,kalau lambat membawa Jimin pulang ke istana untuk dirawat oleh Baekhyun gamaknya Jimin tidak akan selamat.

"Mij-!" Terus jari telunjuk mijoo dilekap ke bibir pucat jimin menyuruh dia senyap

"Shh,nanti leo perasan" kata Mijoo perlahan,walaupun dia dalam keadaan halimunan,namun bts,nct dan jimin masih boleh nampaknya kecuali Leo

"berhentikan masa Jungkook" ujar Mijoo,jungkook hanya mengangguk,terus masa berhenti seketika,semua orang membeku kecuali jungkook,mijoo dan Jimin.

"Kau okay tak ?" Mijoo menolak rambut depan Jimin kebelakang,rantai mentera itu sudah dibuka oleh V terlebih dahulu tadi

jimin hanya mampu mengangguk.

"Korang fikir aku bodoh!!" Jerit Leo,mereka bertiga masing-masing memandang Leo dengan riak wajah terkejut.

"korang ingat korang dah cukup bagus nak jatuhkan aku ? sorry korang yang bodoh sebenarnya!" Jerkah Leo,ahhh adegan ini lagi!pasti leo sudah menukar dirinya dengan orang-orangnya

Jungkook terus terbaring lemah,kalau jungkook dah pengsan ? Maknanya ? terpaksalah Jimin dan Mijoo menentang Leo sendiri ? Ahh!

Mereka semua sudah berada di alam masa yang berhenti,tanpa Jungkook masa tak akan berjalan.

"Kau nak apa lagi leo,cukupla kau dah dera aku" ujar Jimin,lehernya dicengkam oleh Leo tanpa belas kasihan.

"Kau sorang tak cukup" leo senyum sinis,terus tubuh jimin dilempar kasar ke bawah,kini leher gadis itu mula dicengkam Leo.

"Lepaskan aku la !" Jerit Mijoo,dia meronta-meronta,rantai di lehernya sudah direntap oleh leo.

"Never,dulu kau cakap apa dekat aku ? Shit ? Bitch ? Punishment ? Sekarang dah terbalas" leo ketawa suka.

"Errrr" mijoo meronta-ronta,nafasnya sudah hampir habis,air matanya sudah bercucuran di pipi,takkan harini hari last dia melihat dunia ?

Bushh!

"Jimin,saya cintakan awak" ujar Mijoo sebelum dia turut menutup mata di atas pangkuan jimin.

"Tak guna kau leo!" Marah baekhyun,dah tiba masanya untuk dia pula menunjukkan diri ke sana,leo akan mati ditangannya,seksaan leo memang kejam!

Baru sahaja baekhyun mahu memulakan kuasanya untuk kesana.

YES,IM VAMPIRE | PJMWhere stories live. Discover now