ㄞ ; Instinct.

2.9K 230 6
                                    

Mereka semua mula berlari anak masuk ke dalam bilik jimin,sticky noted yang dikatakan jimin tadi dicari rakus oleh mereka semua,masing-masing terdesak untuk mendapatkan sticky noted itu.

"I got it!" Jerit mijoo

"Istana lama,kalau betul firasat aku,korang datang cari aku dekat situ"

"Istana lama?" Gumam mijoo,dia memandang atas memandang ke arah muka enam orang namja yang melihatnya,mereka semua berfikir sejenak.

"Istana yang berada 3000 kaki ke arah timur laut dari istana kita dan berada di tenggah-tenggah hutan tanpa nama,apa korang fikir?" Kata jungkook selepas otaknya mencari secara detail istana lama yang dikatakan di dalam kertas kecil itu.

"danger" gumam Jhope membuatkan mereka semua menakan perit liur masing-masing.

"Aku dengar cerita,dua tahun lepas,ahjushi tu masuk hutan tu,and sampai sekarang dia tak dijumpai" kata V seraya mengerutkan dahinya.

"And Appa cakap,hutan tu bahaya sebab kita tak dapat detect semua orang yang masuk kawasan tu,dia macam kawasan hitam" tambah jin pula.

"So macam mana kita nak selamatkan jimin macam ni?" Mijoo menongkat dagunya,semangatnya yang berkoba-koba tadi hilng sebegitu sahaja.

"So kita kena guna jalan jauh laa jadinya kan?" Kata rapmon sambil mengemam bibir.

"omo,V tanak!" V mengelengkan kepalanya berkali-kali.

"Aduhh,serabut la macam ni! Macam mana nak selamatkan Jimin hyung ni ? Nasib la dia punya short film da release sebelum dia hilang kalau tak,mau nya peminat the sexiest boy kita menangis" jungkook mencebik.

"Betul tu" suga mengeluh,masing-masing senyap membisu,memikirkan cara untuk menyelamatkan jimin.

Bushhhh!!!

Mereka semua tersentap,cepat-cepat mereka membuka langkah seribu mencari bunyi tadi.

"Aigoo! Jaemin! Kau ni!!"

"Yahh! Jisung! Omo! "

"Aduhhh,ommaaaa"

"Aigoo,kenapa dengan korang ni ? Ni tempat apa pula ? ni mesti salah fikir tempat kan? Tengok entah tempat apa yang kita sampai ni"

"Sorry lah hyung,kitorang mana tahu"

Mereka bertujuh masing-masing mengosok kepala,yela mana taknya mereka jatuh betul-betul di atas semak dan jatuh di atas satu sama lain,mana tak sakit ? Entah apa yang diorang fikirkan sehingga sampai ke tempat yang agak asing ini.

Untuk pengetahuan korang seekor vampire akan muncul ke tempat yang mereka ingin tuju dengan kuasa imaginasi Dan fikiran,jika tempat yang mereka ingin tuju itu di dunia manusia disana la mereka muncul,ni tak apa yang difikirkan oleh mereka sehingga sampai di sini tak tahu.

Mijoo mengedip-ngedipkan matanya ,ehh budak-budak mana pula yang sesat dekat semak ni pula ?

Mijoo memandang jungkook,jungkook memandang V,mereka bertujuh saling berpandangan sambil mengaru kepala.

"Korang ni dari mana ? Macam mana boleh sesat sini ?" Tanya jin,habis berkerut dahinya.

"Err,maaf,kitorang tersalah tempat la hyung" jawab mark merangkap kepada senior kepada mereka berenam.

YES,IM VAMPIRE | PJMWhere stories live. Discover now