Bab 25

6.2K 316 3
                                    

Aku seperti biasa masuk ke kelasku . Tiada siapa lagi dalam kelas ni , cuma aku seorang je . Ulang suara ! Aku seorang je ! Hahaha , benda biasa sehinggalah aku tengok bawah meja aku...

"AHHHHHH!!!!,"aku menjerit . Tiba - tiba Azrul masuk ke dalam kelas dengan cemas .

"Kenapa menjerit tiba - tiba ?!,"tanya Azrul dengan prihatin . Aku memandangnya dengan riak wajah tak percaya .

"Iphone 7!!!,"aku terjerit sambil menunjukkan kotak yang mengandungi smartphone itu .

"Relaxlah , aku pakai smartphone jenis tu juga ,"kata Azrul sambil membelek iphone 7 yang berada di dalam kotak hadiah .

"Eh ! Dalam ni ada surat .. Dari ... Mr . H ? Kau kenal ke ?,"dia memegang sepucuk surat . Aku memandang surat di tangan Azrul . Aku merampas surat itu dengan segera .

"Aku..,"aku kelu . Surat itu aku baca ,

'Kepada Si Jelita , Dian .

Awak mesti tertanya - tanya kenapa saya hadiahkan iphone tiba - tiba kan? Sebenarnya mama saya beli iphone ni kat saya tapi dalam masa yang sama datuk dan papa saya beri benda yang sama jadi saya sambil satu , satu lagi saya beri dekat abang saya , Tapi masih ada satu lagi , dahlah warna pink jadi saya berilah kat awak . Btw , pasal kawan awak yang kata awak cantik tu , jangan risau . Dia cuma suka awak , jadi mungkin dia janggal sikit nak bercakap dengan awak . Gunalah iphone tu baik - baik. Kalau nak apa - apa , letak je kat peti surat hari tu .

From Mr . H '

Aku membaca surat itu dengan penuh teliti . Macam tak maksud akal je bila ada tiga orang beri hadiah yang sama dalam masa yang sama . Takpelah , cuma pasal Aliff suka aku ? Betul ke ? Tapi sekarang aku dah tak terkejut sebab dah dua , tak tiga orang luahkan perasaannya kat aku .

Tiba - tiba Azrul menyampuk , "Mr . H tu siapa ? Mr . Handsome ?,"tanyanya dengan riak wajah ingin tahu .

"Entah ,"kataku . Aku membelek telefon itu . Comel !

Aku berat hati nak terima jadi aku letak semula dalam kotak dan masuk dan beg sekolahku

Oops! Această imagine nu respectă Ghidul de Conținut. Pentru a continua publicarea, te rugăm să înlături imaginea sau să încarci o altă imagine.

Aku berat hati nak terima jadi aku letak semula dalam kotak dan masuk dan beg sekolahku . Aku tak tahu nak buat apa , biarlah .

"Oh , Arul hujung minggu ni Dian tak dapat join ," kataku lemah . Aku nak sangat ikut Azrul , Adira dan Amalia tapi abang aku tak bagi .

"Takpe aku faham , "katanya dengan senyuman . Aku dah melting dengan dia ni .

"Aku tahu aku ni hot tapi jangan tengok aku macam tu , boleh tak?,"tanya Azrul dengan gelakkan yang comel .

Sekarang baru aku perasan yang aku tengah tenung dia . Aku malu gila . Cepat - cepat aku mengalihkan pandangan aku dari dia . Muka aku yang merah diletakkan di atas meja .

Malu!!! Aku boleh dengar Azrul gelakkanku . Tiba - tiba Wiliam datang , aku pandang mukanya yang sudah tersengih - sengih dari tadi . Aku teringat kejadian semalam , kejadian Wiliam meluahka perasaan kepadaku . Walaupu jawapannya bukan ya tapi Wiliam masih boleh tersenyum .

"Dian,"tegur Wiliam mesra .

"Wiliam,"aku melemparkan senyuman manis kepada Wiliam . Inilah Wiliam yang aku kenal sentiasa tersenyum .

Bila Nerd Seorang Jelita (D's #1)Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum