Chapter 47: Cousins miss Cousin

9.3K 718 93
                                    

Darah yang berwarna merah mengalir ke dalam gelas yang diperbuat daripada perak. Aydan mengetap gigi kuat apabila merasa kesakitan yang amat dahsyat di bahagian perutnya akibat ditikam oleh Nemesis. Dia kehilangan banyak darah kerana saat Nemesis mencabut pedang yang dibenam ke dalam perutnya banyak darah yang mengalir keluar. Biarpun perutnya ditusuk oleh pedang milik Nemesis, tusukan yang dilakukan tidak terlalu dalam tetapi melemahkan tubuhnya kerana banyak kehilangan darah.

"The Sacred Blood... Keres will rise again with this blood..." balas Nemesis setelah mendapatkan darah Aydan.

"What you gonna do after this?" balas Aydan dengan suara yang agak lemah.

"Kenapa kau tanya soalan yang kau sudah tahu jawapannya?"

"Because I see my blood is not extraordinary like you said. It just red liquid come from my vein. Nothing special... Are you sure my blood is The Sacred Blood?" provok Aydan.

"You see by your ownself..." balas Nemesis.

Darah Aydan yang berada di dalam gelas perak diletakkan di atas meja yang terdedah oleh sinaran bulan. Cahaya bulan yang memancar terang bergerak ke arah gelas yang mengandungi darah milik Aydan. Saat sinaran cahaya bulan mengenai gelas tersebut, darah Aydan bercahaya terang sehingga menyilaukan mata sesiapa yang memandang. Aydan agak terkejut melihat darahnya sendiri bercahaya sehingga menghasilkan tekanan kuasa yang hebat. Namun, cahaya yang menerangi tempat tersebut tidak lama apabila sinaran cahaya bulan semakin pudar.

"Thats a proof your blood is The Sacred Blood. When the moonlight reach into your blood, the blood will glow a white light. Thats mean its The Sacred Blood."

"So, how its can awake Keres?"

"If you know, what you gonna to do?"

"Stopping from evoke Keres perhaps..."

"We'll see..."

"Aku akan carinya untuk kau..." kata Aydan cuba untuk membuat perjanjian.

"Jangan bermain kata... Aku serik dengan janji semua manusia."

"Unfortunately, I'm not a human. I'm a Lvanian," balas Aydan.

Nemesis merengkuh kolar baju Aydan. Dia merenung tajam ke arah sang putera tersebut. Setiap perjanjian dilaksanakan dia tidak akan percaya. Baginya, janji yang dimeterai hanya untuk dimungkiri bukan dipatuhi. Dia sudah lali dengan satu ikatan janji. Sepanjang hidupnya terlalu banyak janji yang belum dilaksanakan.

"I see pain in your eyes... I see suffering in your eyes... I see misery in your eyes..."

"Throw them to dungeon!" arah Nemesis setelah melepaskan kolar baju Aydan yang dicengkam tadi.

"Yes, master!" balas dua ekor Minotaur yang berdiri di muka pintu sejak dari tadi.

Aydan dan Nea dibawa ke penjara bawah tanah. Penjara yang ditempatkan Nea dan Darwin sebelum ini. Bilik yang gelap-gelita sebelum ini diterangi oleh cahaya yang datang dari simbol naga milik Aydan masih belum hilang. Sedikit sebanyak cahaya dari simbol tersebut dapat menerangi penjara yang gelap gelita sebelum ini. Suasana sunyi menyelubungi mereka. Tiada kata-kata yang mampu terluah di antara mereka.

"Why you come here?" Nea memecah suasana sunyi di antara mereka.

"So, you expect me sleeping comfortably on the bed when I know you're kidnap in front of my eyes?" soal Aydan kembali.

Book 2: Aydan the Angele [✓]Where stories live. Discover now