Smile

4.9K 251 17
                                    

I wanna learn what its  like to wake up in the morning and not feeling sad- firzanana

Loceng berbunyi menandakan waktu sekolah telah berakhir untuk hari ini ,ya hari ini hari jumaat mengikut yang tertera di atas jam G-Shock berwarna hitam Faris,dia cepat cepat mengemaskan beg sekolah nya dan terus membawa dirinya ke locker miliknya ,sejerus dia membuka locker miliknya dia terus mencampakkan buku buku yang tidak perlu dibawa ke rumah.

Ya mudah bukan,tak perlu lah dia mematahkan tulang belulangnya untuk membawa beg sekolah yang beratnya seperti membawa batu besar.

Mirza dan Daniel sudah pulang ke rumah masing masing setengah jam lebih awal,sebab mereka berdua mampu menjawab quiz addmath dengan mudahnya,Iris pula seperti biasa memonteng kelas yang sebenarnya tak perlu baginya,tak perlu kerana dia sudah cukup pandai

I wonder where did she go after all these time? I mean i'm not being busy body here,but Im just curious where is her hideout?Like how did the teacher never find her..Faris bermonolog sendirian sambil membawa kakinya ke arah pintu gate sekolahnya. Dia sudah memberitahu pemandu peribadi nya untuk tidak mengambilnya.Mirza dan Daniel pula berkara mereka akan datang lebih awal bersama ke rumah Iris.Dah nak dijadikan jiran sebelah rumah kan.

Sebuah kereta Audi berwarna hitam sudah menunggunya,sejurus menapak keluar dari pintu sekolah ,cermin kereta Audi yang berada di bahagian penumpang diturunkan, menampakkan muka Iris yang memandang Faris sambil bibirnya bercakap 'come in'

Faris tanpa berlengah membuka pintu dan terus masuk ke dalam perut kereta tersebut.

Okay ini janggal,kau pernah tak masuk ke satu tempat yang kau kenal orang orang nya tapi tak lah kenal sampai deep sangat tapi kau cuba untuk cakap dengan diorang dan berakhir dengan situasi yang dipanggil janggal.

And yeah here we go.Situasi janggal yang menyelubungi dalam kereta ini.Faris cuba hendak berbual dengan Iris,tetapi tiada topik yang dapat dikeluarkan dari otaknya,takkan lah nak start 'Cerah kan cuaca hari ni' tsk so clichè.

Lagi pun Iris yang sedari dari tadi sudah menyumbatkan telinga nya dengan sepasang earplug.Menutup semua bunyi bunyi luar yang tidak diingini dan memnuhi telinga nya dengan nada nada lagu yang menyeronkkan.

Faris memandang Iris yang sedang khusyuk memandang ke luar tingkap,sekali sekala cahaya matahari membias ke arah nya,ternyata Iris begitu cantik sekali orangnya,rambutnya apabila terkena cahaya matahari bertukar menjadi coklat gelap yang sangat cantik.

Oh wow im being a creepy shit stalker right here .I guess I should stop right now.But somehow my heart beating faster than ever,am I sick?

"Cik Iris kita dah sampai"Kata pemandu kereta yang sedikit beruban itu sambil tersenyum ke arah Iris.

"Oh terima kasih pak Halim,nanti Iris call pak Halim"Jawab Iris dengan tenang

Wow,dia ada manners,she's not like the other girl that just being bitchytowards elder.You know those snobbish rich kid.Yeah she is not like the other,getus hati Faris.

"Shall we go?"Tanya Iris dengan resting bitch face nya

"Yeah hahahaha"Faris tersenyum

Iris Pov

Shall we go?"Tanya Iris dengan resting bitch face nya.Yup dia suka bermuka macam tu .Seperti dia dilahirkan dengan rupa yamg sebegitu,rupa yang tiada menyimpan perasaan.

"Yeah hahahaha"Faris tersenyum manis

Iris terkaku seketika,sudah lama dia tidak melihat orang yang bukan kenalanyya tersenyum begitu .Jarang sekali strangers seperti Faris akan tersenyum kepadanya.

Senyuman yang penuh ikhlas.Sehingga tanpa sedar mebawa dirinya hampir hampir kepada tersenyum,tapi cepat cepat dia batalkan perbuatannya,dia tidak suka senyum,lagi lagi sejak peristiwa yang membawa kegelapan kepada dirinya.

Iris cepat cepat menggelengkan kepalanya,membawanya ke alam realiti.

Dia mengeluarkan sekeping nota yang bertulis barang yang perlu dibeli oleh Faris dan dirinya.Sebahagian dari barang barang yang ditulis itu pula telah ditugaskan kepada Mirza dan Daniel untuk dibeli.

"Weh Faris jom kita cari barang,and kalau kau nak beli apa apa benda lain kau beli je lah ok..kau jangan risau aku bayar.." Kata Iris sambil menolak trolley .

Thud! Iris terjatuh disebabkan seorang budak lelaki kecil yang sedari tadi sedang berlari lari telah melanggarnya .

"Ya Allah !!Afif!! tulah akak kata jangan lari lari.kan dah kena orang!"Jerit seorang wanita dari belakang arah Iris .Sungguh Iris sebenarnya tidak suka budak kecil yang nakal.Faris cepat cepat menolong nya untuk bangun.

"Awak!Awak okey tak?"Tanya wanita tadi.

Iris diam seketika sambil memandang tepat ke arah wanita itu

"Ni adik kau ke?"tanya Iris sambil menunjukkan ke arah budak lelaki yang sedang membangunkan dirinya.

"Err ya,urm sorry tau"Jawab wanita tadi acuh tidak acuh

"Kau dengar sini betul betul,LAIN KALI JAGA ADIK KAU NI BETUL BETUL,INGAT HIDUP NI JANGAN NAK MENYUSAHKAN ORANG JA,KALAU YA PUN KERJA KAU NAK MENYUSAHKAN ORANG JA,SIMPAN SIMPAN LAH UNTUK ANAK CUCU KAU TU HA BITCH!"Marah Iris yang sebenarnya hanya berlaku didalam otaknya,sedikit pun tifak terkeluar dari bibirnya.Iris cepat cepat bangun,tapi sayang kakinya terseliuh..sakit yang amat.

"Ouchhh.."ering Iris kesakitan.

"Awak ,awak ok tak,saya betul betul mintak maaf,Afif meh sini mintak maaf dengan akak ni"Kata wanita tersebut.

Lalu dengan pantasnya budak kecil tadi mendapatkan Iris,tangannya yang kecil itu memegang buku lali Iris yang sedikit kelebaman.

"Akaaaaaakk..saya mintak maaf,akak punya kaki sakit ke???Soghi lah akaaakk.."pinta anak kecil itu sambil tangan mulusnya memicit micit buku lali Iris.

Entah mengapa dia tidak rasa seperti mahu marah,entah mengapa anak kecil didepannya membawa semula memori dulu yang pernah hilang didalam memorinya,memori bersama orang yamg paling di sayangi.

Iris cepat cepat menyedarkan dirinya,dia tidak mahu lagi mengingati memori tersebut,dia tidak mahu memori itu kembali lagi.Lantas dia cuba bangun,tapi sekali lagi dia hampir terjatuh.

"Iris,jangan bangun,nanti makin sakit lagi kaki tu!"Faris menyuarakan kebimbangannya.

"Ok why not kita balik dulu,barang barang semua ni Mirza dengan Daniel boleh tolong belikan."sambung Faris

"Nah its okay, I can do this"perlahan lahan Iris cuba bangun,dia tidak mahu nampak lemah di depan sesiapa pun.

"Up to you sunshine"Jawab Faris bersahaja lalu mengangkat Iris yang ringan itu kedalam troley.

Sunshine?

--- ----
-okay tahu part ni bosan jangan kecam hahahahahhahaha

ps/:SPM DAH HABIS GUYSS!

QUEENWhere stories live. Discover now