Kelas baru

8K 519 10
                                    

Faris Pov

Daniel memberhentikan langkahnya betul betul didepan pintu kelas 4 M. "Kau tunggu jap."katanya sambil memasuki ke kelas tersebut..mungkin hendak menjelaskan kenapa dia lewat masuk ke kelas kepada guru yang sedang mengajar

"Weh Faris masuk ah"panggil Daniel..

Faris memasuki kelas itu ,kebetulan pula guru yang mengajar Chemist itu merupakan guru kelas ,jadinya Faris dikehendaki untuk memperkenalkan dirinya...apalah nasiibb..

"Hello my name is Faris Hadwan,i hope we can be friend and get along together..."kata Faris sambil memerhatikan seluruh bahagian kelas....

"Woaaahh budak baruuu....sot set sot settt sot sett ssoott seett"macam macam bunyi yang dihasilkan selepas Faris memperkenalkan dirinya..tapi ada seseorang yang menangkap matanya.. Seorang perempuan berambut berwarna coklat kehitaman yang sedang tidur mungkin...yang duduk dibahagian betul betul belakang kelas...bagaikan dia tak mahu dan malas nak ambik hal ...pakaianya juga sedikit berbeza dengan yang lain,dia memakai kemeja putih berlengan panjang dan skirt tartan merah,pada bahagian kanan lengan kemejanya pula ada dua garis tebal berwarna hitam,dan kalau di perhatikan dia seorang sahaja yang memakai pakaian sebegitu ..

"Class be quiet please,show some manners....Faris you may sit with Daniel.."Kata guru yang bernama Amira itu..

Aku pun mengambil tempat duduk di sebelah Daniel..yang berada di bahagian belakang kedua terakhir...anehnya..selalu nya pengawas pengawas seperti Daniel ini akan duduk dibahagian depan,seperti seboleh bolehnya mahu duduk bersama di meja guru..hmmm aneh aneh budak sekolah ni..

"So class,harini saya akan bagi semula kertas ujian kamu dan saya kita cek dan kaji semula kesalahan yang kamu lakukan okey"kata Cikgu Amira sambil menghulurkan kertas kertas ujian chemistry untuk di past past kan kepada murid murid yang lain

Apabila sampai beberapa kertas ujian ketangan Daniel ,Daniel cepat cepat mencari kertas yang mempunyai namanya.

"Aha!! Yesss !! Yassss bitchh yasss!"Kata Daniel sambil menjerit perlahan....lalu dia pass ke orang belakang,budak berambut ciklat kehitaman itu tadi..Aku melihat Daniel...94..bapak gila dia ni,ni mesti masa belajar ni dia minum semua jenis asid ni..takpun mesti dia buat nasi goreng USA guna buku dia ni..gila budak ni!

"okey class so kita akan start dekat soalan 23 which is most of you can't answered it...so..."

Aku pandang pula ke arah perempuan tadi ,kelihatan dia sedang meronyok ronyok kan kertas peperiksaan nya sambil kepalanya terletak dia atas meja..lalu di di capai blazernya yang disangkut di bucu kerusi dan terus bangun,dia pergi ke arah guru sambil menundukkan kepalanya tanpa berkata apa apa dan terus berlalu peri..poof just like that..she's gone..

Aku pandang ke arah Daniel..

"Weh awat biadap sangat minah tu"tanya aku kepada Daniel dengan nada yang tak puas .

"Queen,panggil dia Queen.."jawab Daniel dengan bersahaja tapi sirius.

"Queen?? Memang nama dia Queen ke apa?And kenapa dia ronyokkan kertas dia..frust ke apa minah tu?"

"Nama dia Iris Azalea ,bapak dia pemilik sekolah ni,sebab tu orang panggil dia Queen..dia ronyokkan kertas dia tu bukannya apa pun,kalau kau tengok meja dia ,penuh dengan kertas peperiksaan yang kalau tak dikoyakkan,akan dironyokkan...dia bukannya frust ke apa,kau nak tahu range markah dia berapa?"

"Berapa?"tanya aku dengan nada yang betul betul ingin tahu ...aku bet budak ni mesti dapat markah 20 ke bawah nih! hahhahahahah ntah ntah 'Queen' ni dapat masuk kelas ni sebab bapak dia nii..aku bet dengan hati aku yang suci mulus nih!

Daniel memalingkan badannya ke arah meja 'Queen',lalu mengambil kertas chemistnya

dan menghulurkanya kepada aku.

Aku lihat markah yang tertera di bahagian atas kertas itu..ternyata semua sangkaan aku meleset sama sekali..kau nak tahu range marks si Queen ni berapa?

Kau nak tahu? Tak nak tahu? Ahh sukahatilah,tapi aku tetap nak bagitahu kau..nak tahu berapa??

Drum rolls sikittt!!! trat trat trat taaapppp

Chrennng!! 97 gaiiiisssss!!!

Kepala hotak dia biar aku eja kalau korang rasa macam ada kabus lagi dalam kepala otak korang..SEMBILAN PULUH TUJUH!

INI SUNGGUH LUAR BIASA,KAU CUBA BAYANGKAN RANGE MARKS DIA 97 ,MAKSUDNYA ADDMATH DIA MUNGKIN LEBIH DARI 95 !! GOD DAMMIT .

☁ ☁ ☁ ☁ ☁ ☁ ☁ ☁ ☁
  ☁ ☁ ☁ ☁ ☁ ☁ ☁
hey guys!! I rlly hope that you guys enjoys this chappy!! HAHAHHAHAAHA *VOMENT PLEASE!
(*VOTE +COMMENT)

QUEENWhere stories live. Discover now