Kawad

6K 360 7
                                    

You will never knew how crazy am i..you will never knew..-Author

3:14 petang tapak Kawad Iris Secondary School

Faris memerhatikan pelajar pelajar yang sedang ditengking komander dan penolong komander yang bagai nak gila itu,Najmi berada di situ sedang memberi arahan sebagai Komander

" Bergerak ke kanan...Ke kanan pusing!"

Pelajar pelajar yang memakai baju berwarna hitam gelap berlengan panjang bersama tracksuit berwarna hitam dan memakai songkok itu melakukan seperti apa yang disuruh,tak tahulah apa sebab nya mereka memakai songkok ,sama ada mereka betul betul insaf ataupun dipaksa oleh sang gila yang mempunyai kedudukan kedua dalam carta kegilaan sekolah ini..

"Woi!!KORANG TAHU TAK KORANG NI MACAM PONDAN MASUK PADANG HUH TAHU TAK?!!KATA GENGSTER!KATA SETAN !! MANA DIA ??! BADAN TU TAK BOLEH KERAS LAGI KE? HAH? ASAL KONEK TAKDA KE APA?!"Tengking Najmi sambil menarik beberapa murid lelaki dan menjadikan satu kumpulan.

"Woi Bakar !!kau jaga budak budak ni,aku nak 'basuh' setan setan ni!"Suruh Najmi kepada penolong komander bernama Bakar itu ,dan Bakar pun menukar tempat Najmi.

Najmi menjerit lagi kepada kumpulan kawad yang lemah itu.

"Woii!! Aku nak korang bukak kasut korang sekarang,stoking pun aku tak nak nampak dekat kaki korang!"Najmi menjerit lagi.

Dan pelajar pelajar lelaki itu pun membuka kasut beserta stoking,tanpa membantah,mereka tahu kegilaan Najmi sudah sampai

Tampak kaki kaki putih yang sedang memerah,bagaikan udang lobster yang dipanggang yang disapu dengan butter,kaki platun platun itu memang merah..akibat jalan tar yang terlalu panas

Faris terkejut, biar betul Najmi ni,kau cuba bayangkan,tengah panas panas buta,ni,pergh jalan tar tu memang dari awal lagi panas..dia siap boleh suruh bukak kasut kau tahu?

Najmi memberi arahan dengan suaranya yang lantang

"DARI KIRI,CEPAT JALAN!!....."

"WOI LAKHANAT!! ORANG SURUH KAKI TU START DARI KIRI BUKAN KANAN!! AKU NAK KORANG MULA LAGI!"

"DARI KIRI ,CEPAT JALAN!"Najmi menjerit lagi,dan platun platun mula berjalan.

"BAAAARIIIS HENTI!!!"

Barisan platun itu berhenti,

"check satu dua"lemah saja platun platun itu mengucapkan ayat keramat itu..

"SUARA MANA SUARA???!! NAK AKU SUMBAT SATU SATU DENGAN PELIAQ KE BARU NAK KELUAR SUARA TU??!! NOKHAROM!"

Platun platun itu terdiam

"DAH..BERGERAK KE KIRI BERTIGA TIGA KE BELAKANG PUSING!!"

platun platun itu memusingkan badan mereka ..

Faris yang memerhatikan perbuatan itu naik seriau,kau cuba bayangkan kalau nak pusing dalam kawad,normaly akan gunakan belakang tumit,dan untuk kes ini,dengan bahagian bahagian kulit bawah jari pun ikut terkena.Dengan panas nya lagi,memang terkoyak lah kulit.

"TUKAR LANGKAH SEMASA JALAN TUKAR LANGKAH!" Najmi memberikan arahan

"tukar langkah..tukar langkah ...tukar langkah..."sekali lagi sekumpulan platun membuat hal

"WOI ANJING!!MANA SUARA BODOH SUARA TU KASI KUAT LAH ,KAU LELAKI KE POMPUAN?!WEH SIAL KAU TAHU SUARA BUDAK KAWAD RANGER PUTERI TU LAGI KUAT DARI KORANG TAHU?!WEH ITU POMPUAN,KORANG NI LAKI MANA SUARA SIAL?? HAH?! AKU TAK KIRA ,SEKARANG AKU NAK KORANG PERGI BANGUNAN BLOCK DAHLIA, AKU NAK KORANG NAIK TANGGA TU SAMBIL LARI,INGAT SIAPA LAMBAT DENGAN MAIN TIPU AKU DENDA!! DAH AKU BAGI LIMA MINIT JA!DAH LARI SEKARANG CEPAT!"Jerit Najmi sambil mengsetkan stopwatch pada jam G-Shock hitamnya,tepat 5 minit

QUEENWhere stories live. Discover now