Falsafah

6.6K 264 35
                                    

Falsafah tentang taik dan kawan.

'Prooootttt..pulpp..pulppulppulpulpulp..prooottt..'

Faris memegang perutnya yang sedang memulas itu,dia mengintai ke dalam mangkuk tandas yang sedang dia cangkung,ternyata terdapat lebih dari lima ketul taik yang berwarna coklat pekat.

Dan waktu itu dia terfikir sesuatu...dia teringatkan tentang kawan-kawan lamanya..huh semuanya backstabber belaka,semuanya kawan berpaksikan 'friends for benefits'...semuanya talam dua muka..

Dia masih ingat lagi kisah tentang kawan backstabbernya,tentang kawan yang paling dia percayai yang memfitnah nya,kawan yang memburukkannya..jaja cerita tentang dirinya yang di anggap gay sebab dalam enam belas tahun hidup di atas muka bumi ini ,dia belum ada teman wanita..

Tentulah mereka sebenarnya cemburu,cemburu dengan kehensemannya,siapa tak kenal Faris Hadwan,jika di sekolah dahulunya,locker Faris Hadwan lah paling banyak menerima surat-surat cinta,di sebabkan Faris juga lah,ramai awek-awek memutuskan hubungan mereka kerana ingin mengejar satu satunta buah hati chenta mereka.Ya Faris Hadwan.

Setiap kali Faris menerima surat,cinta,setiap kali itu juga dia menolaknya dengan cara yang mudah,alasannya cuma satu ,ingin fokus dalam pelajaran.

Tetapi lelaki lelaki dan wanita wanita yang mencumburui dan memendam dendam kepadanya mula menjaja cerita,cerita tentang,dirinya seorang gay,pada awalnya Faris hanya mendiamkan diri.

Sehingga pada suatu hari,apabila berita tentang dirinya tersebar luas ke satu sekolah,semua yang dahulunya berebut rebut mendekatinya,kini sedaya upaya meninggalkannya..ah manusia memang begitu bukan ?kau pernah dengar selalu mak mak kau suruh kawan dengan yang baik baik sahaja..jangan kawan dengan yang jahat..habistu yang jahat ni nak kawan dengan siapa? Habistu siapa yang nak betulkan si jahat ni kalau si baik tak berkawan dengan si jahat? Manusia memang pelik,yang mereka mahukan hanya keindahan..ah lupa manusia memang begitu..

Berbalik kepada falsafah yang sedang dicipta oleh Faris yang sedang mengeluarkan ketulan ketulan coklat panjang dari dubur nya,falsafah tentang kawan dan taik.

"Proottt..kelepuk kelepuk kelepuk.."Sekali lagi beberapa objek panjang berwarna coklat telah jatuh ke dalam mangkul tandas,Faris berasa lega sedikit.

Dan saat itu Faris benar benar mahu mengeluarkan falsafahnya itu.

Dia mula bermonolog.

Kau tahu,kawan yang backstabbers ,atau kawan yang mempergunakan kau ni sebenarnya serupa macam taik,

Kenapa? memang lah secara leksikal atau literal nya,kawan macam ni memang kau boleh panggil dia taik dah..bukan setakat taik tapi dah serupa macam tong taik..Hhahahaha..okey tak lawak.Tapi secara maksud harfiah atau kiasannya,kawan yang ibarat taik ni memudaratkan diri kita sendiri tau,macam taik,first first perut kau rasa sakit sangat,sampai terkentut,terbongkok bongkok nak tahan sakit nya,punyalah sakit,hanya tuhan yang tahu,sama jugak dengan situasi kau dapat tahu bahawa kawan kau tu seorang backstabber,ataupun dia just gunakan kau ja,sakit kan?lepastu masa kau nak pergi tandas,pulak dah tandas tu jauh,kau punya sakit perut tu, macam kalau terkentut tu dah boleh rasa panas,siap berpeluh peluh lagi ha..azabnya..sama jugak macam masa kau nak pulihkan diri kau,untuk terima kenyataan bahawa kawan kau tu memang tak guna,memang macam taik yang wajib dibuang..

Lepastu bila dah sampai dekat tandas,kau cepat cepat cangkung ,masa kau nak keluarkan taik tu pun sakit kan? masa kau tengah cangkung atau duudk tu kaki sampai boleh kram,perut dia punya lah sakit yang amat,sampai kau siap raup raup muka kau lagi,kau pulas pulas perut kau,then bila 'taik'tu keluar,kau mula rasa lega sikit,lepastu keluar banyak banyak..kau punya lega hanya tuhan je tahu...same goes to, bila kau lepaskan kawan kau yang macam bullshit tu,so kesimpulannya,kawan yang macam ni memang wajib di gelar taik,sebab taik ni makin disimpan makin menyakitkan,aku tanya kau,ada ke orang yang tahan taik dia lama lama? kalau ada ,macam macam jadinya,sembelitlah itu lah ini lah..

"proooiiootttt pott ...pott.kelepuk keluepuk kelepukk.."

Faris mengeluarkan taik itu dengan mudah sekali,seperti dia mengeluarkan mereka mereka yang tak guna dalam circle of friends dia,taik busuk yang keluar dari punggungnya,yang menghasilkan bau paling maha agung busuknya,itu dia tuju kepada kawannya yang tak guna itu,dengan rasa gembira,

DARI PUNGGUNGYA KE MUKA MEREKA..

Faris terus membuka pili paip dan terus membasuh punggungnya bersih bersih,taik tu kan najis,jadi kena lah bersih kan habis habis,lepastu Farish tekan butang flush sambil tersenyum..

Dia berlalu pergi dengan gembira sekali.

❎ ❎ ❎ ❎ ❎ ❎ ❎
Hey guys sorry for the late update..hahhaah okey,just nak bagitahu cerita ni mungkin akan lambat di update sebab keadaan author yang merupakan candidates SPM maha tak sedar diri,dan jadual sekolah dan tuisyen punyalah lah pact..okey itujelah nak bagitahu,

And thanks for the 4.7k you guys,im crying ni haaaa..hewhewhewhehewhew..

QUEENDove le storie prendono vita. Scoprilo ora