chapter 27(part 1)

1.8K 171 2
                                    

Seperti biasa ji hyo masih lagi menyamar sebagai pelajar sekolah..dia tidak boleh berhenti daripada melakukannya, seolah olah ianya sudah sebati dengan rutin hariannya.Sudah banyak kali dia cuba tidak mengikuti jungkook tapi dia tidak boleh...

setiap hari dia akan intip di rumah jungkook melihat kalau2 jejaka itu masih ada di situ ataupun tidak..kadang kala apabila di kelas jika jungkook  sedang mengajar ji hyo akan berpura pura tidur padahal dia memerhatikan gerak geri jejaka itu melalui pantulan cermin.jika jungkook ada di perpustakaan ji hyo akan cuba berlakon seolah olah dia mahu membaca buku padahal sebaliknya.

(Di sekolah )

Ji hyo-*merayau rayau*aishhh bosan betul la..

Tibe2...bam!! Tanpa disengajakan ji hyo terlanggar seseorang yang sedang  membawa timbunan kotak..habis berteraburan kotak2 itu di atas lantai..aduhai..mata letak kat manalah ji hyo ni?

Ji hyo-*tolong angkat kotak tu*oh man..alamak...Sorry bro..aku tak nampak tadi..kau...

Kata kata ji hyo terhenti sebaik sahaja dia sedar orang yang dilanggarnya itu ialah jeon jungkook.

Jungkook-*terkejut*ji..hyo..?

Ji hyo-kau rupanya*campak kotak tu atas lantai*

Jungkook-terima kasih sebab tolong saya tadi*senyum*

Ji hyo-*sepak kotak sampai bersepah*kau ingat aku nak tolong kau ke??in your dream lah..

Jungkook-ji hyo nanti!!*tarik baju ji hyo*kenapa awak layan saya macam ni? Dah 2 minggu awak buat saya macam ni.saya ada buat salah ke?cuba awak cakap dekat saya?

Ji hyo-perlu ke..aku jelaskan lagi..*tempis tangan jungkook*kalau kau teruskan macam ni..aku mungkin bencikan kau..jeon jungkook

Aniyo..Aku rasa aku makin cintakan kau jungkook.

Jungkook-ji hyo..*suara sedih*

Ji hyo-bla la kau!!menyampah pulak aku hadap muka kau ni lama2.!!*terus berjalan tinggalkan jungkook*

Jungkook-*kutip kotak2 yang ji hyo jatuhkan tadi..*apelah salah aku..sampai dia layan aku macam nie..*mengeluh*

Namun apa yang jungkook tidak tahu, ji hyo kini sedang menyorok di sebalik dinding sambil memerhatikan tingkah lakunya...

Ji hyo-mianhae jungkook...mian..*berbisik*




(Di bilik stor sekolah)

Jungkook bertungkus lumus menyusun kotak2  tersebut dengan kemas, sesekali dia batuk dek kerana habuk dan debu2 di situ menusuk di rongga hidungnya.

Jungkook-uhuk! Uhuk!banyaknya habuk..berapa lama bilik stor ni tak berkemas...uishh sejuk betul kat dalam nie..*menggeletar*

Selepas selesai menyusun kotak2 itu,jungkook bersiap untuk keluar daripada bilik itu namun,belum pun sempat dia mencapai pintu bilik stor itu tiba2 dia terdengar ada seseorang yang sengaja menguncinya dari luar.

Klik..klik..

Tanpa membuang masa jungkook cepat2 berlari ke arah pintu..dia kegelisahan.

Jungkook-hey!!!!buka pintu ni!!! Ada orang lah kat dalam ni!!!! ! tolong!!!ada sesiapa tak kat luar tu!!!tolong!!!*jerit sambil ketuk pintu*

Tiada sahutan daripada sesiapa pun,malang sungguh nasib jungkook nampaknya jejaka itu ditinggalkan bersendirian sahaja di situ..

Jungkook-macam mana nie?? Baik aku call jimin. *keluarkan handset*

Malangnye tiada isyarat telefon pula di dalam itu..kenapalah semua nasib malang ni terjadi pada jungkook ya?

Jungkook-*mengeluh*ottoke? Aku terperangkap kat dalam nie?tolong ada sesiapa kat luar tu tak!!!!

Tidak kiralah sekuat mana sekalipun jungkook menjerit tiada seorang pun yang akan mendengar.jungkook terperangkap sendirian di dalam bilik stor yang kecil dan sejuk itu..

(3 jam kemudian)

Keadaan Jungkook semakin lemah..seluruh tubuhnya menggigil kesejukan.jejaka itu tidak mampu menjerit meminta pertolongan lagi..kesejukan dalam bilik stor ini boleh membunuhnya.

Jungkook-to..to..tolong...ada..ada..sape...sape..kat..kat..lu..luar t..t..tak..

jungkook tidak dapat bertahan lagi..dia rebah jatuh ke lantai..matanya berpinar pinar seolah olah sekelilingnya berpusing tanpa henti..akhirnya segala galanya bertukar gelap....tiada sesiapa tahu yang jeon jungkook terperangkap dalam bilik stor tersebut..Adakah semua ni berakhir macam tu je?

Tbc..part 2

[COMPLETED]My Guardian Is Song Ji Hyo?(jungkook♥ji Hyo Fanfics)✔✔Where stories live. Discover now