chapter 21 (part 1)

1.8K 171 2
                                    

Ji hyo sedang mengibas ngibas baju dress hitamnya sambil berdiri di hadapan cermin.pakaian inilah paling dibencinya..kalau bukan sebab malam ni ada dinner bersama keluarga kai jangan harap dress ni disarungkan ke badannya.

Ji hyo-urrggggghh!! Aku benci baju nie..

Jiwanya memberontak,gadis itu sudah terbiasa memakai t-shirt biasa dan seluar jean..itulah gaya song ji hyo.tapi malam ni dia bukan lagi song ji hyo dah macam madam ji hyo..

Ji hyo-*jerit*oh god!!!!! Kill me now!!!!!!*frust*

Kwangsoo&lay-(0_0)huh??

Ji hyo nampak 2 orang idiot tu memerhatikan gelagatnya...dia memandang tajam ke arah mereka lalu berdiri di hadapan mereka dengan gah.

Ji hyo-apa pandang2!!!aku bagi karang*pura2 nak tampar kwangsoo&lay*

Kwangsoo&lay-*tutup mata sebab takut*

Ji hyo-dah la..jangan nak over sangat..pergi sediakan kereta aku..lagi cepat kita sampai lagi bagus tak payah aku nak berhipokrit ayu lagi macam ni..

Kwangsoo&lay-baik cik puan*cepat2 ikut arahan*



Kai menunggu kehadiran ji hyo dengan gelisah,pandangannya silih berganti kepada jam dan pagar rumahnya..harapannya untuk melihat ji hyo feminin akhirnya tercapai jua.

<15 minit kemudian>

Penantian kai membuahkan hasil,kelihatan ji hyo sedang keluar daripada keretanya..entah mengapa kai tertawan melihat ji hyo malam nie...wajahnya...badannya..aumm benar2 seksi dimata jejaka itu..

Kai-*gulp*

Tidak sedarkah kai kini ji hyo sedang berdiri betul2 dihadapanya.

Ji hyo-*angkat kening*kau ni..apasal?hidup ke tak ni?

Kai-*tergamam*errkkk...

Aishhh man sejak bila pulak suara ji hyo lunak macam nie?? But..seriusly dia nampak hot gile kot!!^3^

Ji hyo-heh..apa2 je la malas aku nak layan kau..

Belum sempat ji hyo pergi daripada situ kai menarik tangannya dengan lembut.jejaka itu menscan seluruh tubuh ji hyo dari atas sampai bawah.dress hitam itu benar2 nampak seksi dengannya walaupun hakikatnya tidaklah sesksi mana..rambutnya dilepaskan buat kali pertama...dan kasut tumit tinggi putih mengayakan lagi cara pemakaiannya..

Yes..inilah ji hyo yang aku nak..

Ji hyo-lepaskan akulah!jangan sentuh aku!.*terus masuk dalam rumah*

Kai-*smirk&gigit bibir*at least dia akn jadi hot wife aku x lama lagi..


Sejak daripada tadi, , suasana di meja makan di rumah keluarga kim bertukar kekok dan janggal.jika seorang bertanya seorang jawab sepatah..keadaan ini jauh beza daripada apa yang encik kim rancang.

Dia dapat membaca air muka bakal menantunya dengan jelas..raut wajah ji hyo memberitahu segala galanya bahawa dia terpaksa datang ke makan malam ini.

Encik kim-*mengeluh*cukup la tu..this condition make me suck..how about we talk about you ji hyo?*senyum pada ji hyo*

Ji hyo-*terkejut*huh?? Saya..??

Encik kim-ya..kamu...ada banyak benda saya nak tanya pada kamu sebenarnya. Rasanya dah tiba masa saya berlaku jujur pada kamu kan?

Ji hyo-ba..baiklah..*gementar*

Aduh..apalah encik kim nak tanya aku nie..aku ada buat salah ke??*fikir*

Seluruh ahli keluarga encik kim berasa terkejut,selalunya orang tua itu tidak begini..ini bukan sikap sebenar encik kim..seolah olah soalan yang dituju kepada ji hyo sebentar lagi,  telah menganggu fikiran orang tua itu.

Encik kim meletakkan garpu di sisi pinggan kemudian dia beralih pandangan kepada ji hyo yang berada di hadapannya.

Encik kim-pak cik..sebenarnya...dah lama nak tanya kamu sesuatu ni..cuma..masa je tak sesuai...pak cik harap kamu jujur dengan pak cik ye ji hyo.*senyum*

Ji hyo-encik kim..nak tanya saya apa ye?*senyum kekok*

Serentak dengan itu kesemua ahli keluarga kim termasuklah ji hyo mengalihkan perhatian mereka kepada encik kim, semuanya ingin tahu apa yang difikirkannya.

Encik kim-*tarik nafas&hembus*kamu..terima pertunangan dengan kai ni sebab cinta ataupun ayah kamu..?

Berpeluh dahi ji hyo mendengar soalan daripada encik kim..dia merasakan makam malam ini sudah bertukar menjadi sesi temu duga lah pulak.

Ji hyo memberanikan diri merenung ke dalm mata encik kim,jika kejujuran yang encik kim mahukan dia perlu tunaikan..tiada gunanya ji hyo menipu kerana encik kim ini seolah olah mempunyai kuasa yang dapat membaca fikiran orang lain.

Ji hyo-saya...saya*takut*saya..terima...semua...ni sebab ayah saya..saya minta maaf encik kim..saya tak ada langsung...pe..perasaan pada kai ni..*tunduk kepala*

Encik kim-*masih tersenyum*saya dah agak dah itu jawapannya..hahaha..jangan risaulah ji hyo.i'm not angry at you..boleh tak kalau pak cik nak tahu..kamu sekarang sukakan seseorang ke? I know that guy is not kai? So..who that lucky guy?

Kini..semua mata tertumpu ke arah ji hyo pulak, ini menambahkan lagi rasa gugup di jantung gadis itu..kalau boleh nak tercabut pun ada.ji hyo sempat lagi menjeling ke arah min jun..ternyata sahabatnya itu sekadar tersenyum sinis kearahnya..manakala kai pulak..wajahnya kelihatan tegang menahan marah.

So what kalau dia nak marah aku..ayah dia yang suruh aku jujur..aku jujur je la..

Ji hyo-saya sebenarnya tak boleh cakap yang saya suka dia..saya hanya boleh katakan dia seseorang yang penting dalam hidup saya..saya betul2 minta maaf encik kim..saya tahu encik kim marahkan saya sekarang...saya memang tak..

Encik kim-*mencelah*aniyo..pak cik baik2 saje..kan pak cik dah cakap pak cik tak marahkan kamu..biasalah tu..perasaan cinta tidak boleh dipaksa kan?*senyum*

Ji hyo-*terkejut dengan jawapan encik kim*

Encik kim-aigoo suasana kat sini jadi makin kekok lah pulak..hahaha...

Dalam diam,Ji hyo kagum dengan orang tua itu..gadis itu menyangka bahawa encik kim akan memarahinya kerana anak lelakinya bukan pilihan hatinya ternyata sangkaan ji hyo meleset..encik kim nampaknya seorang yang tenang dan berfikiran terbuka.

Song ji hyo...kau dah malukan aku...kau dah buat silap besar cakap macam tu..

Pada waktu itu ji hyo tidak sedar bahawa kai sedang merenung ke arahnya seolah olah mahu menerkam gadis itu pada bile2 masa..apalah yang akan terjadi ye?

Tbc→part 2






[COMPLETED]My Guardian Is Song Ji Hyo?(jungkook♥ji Hyo Fanfics)✔✔Where stories live. Discover now