chapter 12

2.4K 185 1
                                    

Pagi itu,ji hyo bergegas pergi ke rumah ayahnya sebaik sahaja dia menerima panggilan daripada orang tua itu.terpaksalah jugak dia 'ponteng sekolah hari ini'..dia dpat mengagak panggilan encik song ini pasti ada kene mengene dengan pertunangannya.

Encik song-*baca surat khabar*kamu dah sampai..duduklah duduk ada benda ayah nak bincang dengan kamu..

Sayangnya pelawaan encik song ditolak mentah2 oleh anak perempuannya..sungguh ji hyo benci dengan ayahnya sendiri..orang tua itu pasti ada muslihat tersembunyi menjemputnya ke rumah. .

Ji hyo-*muka bosan*wae?? Cepat sikit saya banyak keje nak buat nie*berdiri sambil masukkan tangan dalam poket seluar*

Encik song-*letak surat khabar kat tepi lepastu pandang ji hyo*baiklah ayah rasa lebih baik kita straight to the point je kan..

Heh..ayah??sejak bila dia bahasakan diri dia..'ayah' tak pernah2 pun sebelum ni

Ji hyo-apa dia?*dingin*

Encik song-kamu bergaduh dengan kai kan semalam?*smirk*

Ji hyo-*gelak mengejek*ouh sekarang nie dia dah pandai mengadu dekat ayah lah nie..so pengecut

Encik song-tch..tch..tch..song ji hyo ayah bagi amaran pada kamu jangan sesekali rosakkan rancangan ayah kalau tak kamu pun tahu apa akibatnya kan

Ji hyo-tak sangka betul la...*mengeluh*ayah masih tak berubah lagi kan..sikap tamak ayah tu makin menjadi jadi sekarang ni..ayah buat semua nie semata mata nak 'kawasan' taklukan encik kim tu je..how could you?

Encik song-hahahaha*gelak jahat*kau memang anak ayah..*muka serius*well memang aku ni tamak pun, aku tak ada pilihan lain ji hyo selain gunakan pertunangan kau dengan kai untuk dapatkan apa yang aku nak..so..lebih baik kau perbaiki balik hubungan kau dengan kai sebelum semuanya musnah..arra!!!*tengking*

Panas betul hatinya mendengar setiap kata kata yang terkeluar daripada mulut ayahnya..orang tua tu memang pentingkan diri..sanggup dia guna anaknya sendiri demi mendapatkan apa yang dia nak..

Ji hyo-urrggggghh...i hate you*terus keluar daripada rumah*

Encik song sekadar melihat anaknya keluar dengan pandangan yang kosong...jauh di sudut hatinya dia sayangkan anak perempuannya itu..sebenarnya dia terpaksa buat begitu kerana untuk melindungi ji hyo

Maafkan ayah ji hyo..maafkan ayah..ayah terpaksa buat semua ni sebab nak melindungi kamu..*sedih*




Selepas sahaja perjumpaan dengan ayahnya, ji hyo mengambil keputusan untuk duduk seketika di tasik han river..jauh dia termenung memikirkan nasibnya ini..dia mungkin seorang ketua gengster yang ganas dan menakutkan tapi hakikatnya dia mempunyai perasaan sensitif seperti seorang perempuan yang normal...

Kalaulah omma ada mesti semua nie tatkan berlaku..kalau omma ada aku mungkin takka jadi ketua gengster...omma*sedih*

Suasana yang aman, tenang dan menyedihkan itu tidak lama apabila kemunculan 2 ekor idiot tu kembali ke sisinya setelah mendaftar keluar daripada hospital..

Kwanglay-cik puan!!!!!!kami dah kembali*jerit sambil berlari ke arah ji hyo*

Ji hyo-*tak peduli*baru je nak feeling Hindustan sekejap..kacau betul la*bisik*

Heh..inilah dia malapetaka yang kedua dah sampai. .kenapalah tak duduk lama lagi kat hospital tu, aman sikit..tapi mana boleh lama2 pulak..sape nak tolong aku settlekan kerja2 aku nanti*mengeluh*

Sedar juga ji hyo kegunaan kwangsoo& lay tu rupanya. . Ish3 :-D

Kwangsoo&lay-cik puan! !!!*excited*

Ji hyo-aishhhhhh diam lah*marah*apa dia??

Kwangsoo-cik puan tak rindu kami ke? *berharap*

Ji hyo-(-_-*) tak..

Lay-*heart broken*sampai hati cik puan..
(:'()

Ji hyo-*still lagi tak peduli*alang2 korang ada kat sini pergi settlekan apa yang patut*halau*

Kwangsoo&lay-baiklah cik puan*sedih sebab tak dihargai*

Nampaknya keadaan kembali aman selepas kwangsoo dan lay pergi daripada situ, boleh lah ji hyo berehat rehat sekejap..agaknya dah berapa lama ji hyo tak hirup udara segar kat tasik ni..2 hari? 2 minggu? Atau 2 bulan..sudah terlalu lama dia tak rasa tenang macam nie.

Sedang leka dia menghirup udara segar, tibe2 matanya terpaku ke arah sepasang pasangan kekasih yang sedang berborak mesra...dia seolah olah mengenali salah seorang daripada mereka terutama sekali figure lelaki itu...keadaan mereka yang membelakanginya itu agak menyukarkan dia untuk mendapatkan kepastian.

Macam aku kenal je figure tu..apasal aku rasa tak sedap hati ni..

Semakin lama dia perhatikan pasangan kekasih tersebut semakin dia mahu mengetahuinya..tapi hatinya mengatakan jangan malangnya matanya tidak mahu berganjak ke tempat lain..

Sayang seribu kali sayang apabila lelaki itu berpaling ke tepi sambil tersenyum manis ke arah gadis di sebelahnya(pasangan yang dia perhatikan tadi), serta merta ji hyo rasakan jantungnya berhenti berdegup..hati dan perasaannya mendidih dengan tibe2 dan angin kencang diikuti dengan kilat yang sambar menyambar seakan akan berada di atas kepalanya...

Jung-jungkook? ???sia-siapa perempuan tu..de-dengan dia tu????*marah+terkejut*

Pada waktu itu jaga jagalah semua! mood ji hyo bertukar diingin+buruk+menakutkan 1000%.. >_<..

[COMPLETED]My Guardian Is Song Ji Hyo?(jungkook♥ji Hyo Fanfics)✔✔Where stories live. Discover now