chapter 17

2.1K 191 5
                                    

Jungkook termenung sendirian di makmal komputer, sesekali tersenyum kerana  teringatkan kejadian tempoh hari terutama sekali part ji hyo mabuk tu,fokusnya untuk mencari sedikit maklumat tergendala seketika kerana asyik memikirkan kejadian bersama ji hyo

Bogoshipeo....

kata2 ji hyo tempoh hari masih berlegar legar dalam ingatannya..kadang kala dia dia berasa pelik adakah perasaan gembira tersebut bila ji hyo ada bersamanya?entah la dia sendiri pun x pasti.

Sedang jungkook bermain dengan perasaannya entah dari mana muncul hyuna memeluknya dari arah belakang.

Hyuna-*gedik*oppa~buat apa tu..

Jungkook-*terkejut*ouh..emm oppa tengah buat search pasal something nie*blushing*

Hyuna-*makin kuat peluk*emmm oppa tak penat ke?

Jungkook-aniyo..oppa tak penat pun..*mula rasa tak selesa*apa kata kita jalan2 dekat kawasan  sekolah nak? Lagipun x ade bende menarik pn oppa search ni

Hyuna-jinja? Ok..oppa!!

(20 minit bersiar siar satu sekolah)

Bosan..itulah apa perasaan jungkook sekarang nie, bukan dia tak suka berbual bersama hyuna malah dia amat menyukainya.tetapi apa yang buat jungkook sedikit jengkel gadis itu tidak habis2 bercakap tentang kariernya sebagai model.

Boleh pengsan dibuatnya...Jungkook membiarkan hyuna bercakap sendirian.dia pulak jauh termenung memikirkan benda lain..namun, , panggilan hyuna mematikan lamunannya.

Hyuna-oppa!oppa dengar tak apa hyuna cakap nie*silang tangan*

Jungkook-huh?? Ouh..mianhae hyuna.oppa tengah fikir benda lain tadi..oppa betul2 mintak maaf...oppa janji oppa tak buat lagi dah*puppy eye*

Urrgghhhh dia ingat dia buat puppy eye tu.comel sangat ke??!!

Hyuna-ok..tapi..oppa janji tau*suara manja*

Jungkook-*senyum sambil angguk kepala*

Tanpa disangka hyuna telah memeluk pinggang jungkook dengan erat sekali, wajahnya dibenam ke dada jungkook. tergamam seketika jungkook dengan pelukan pantas hyuna sebentar tadi.

Dup..dap..dup..dap

Jantung jungkook berdegup dengan kencang.,inilah kali pertama hyuna memeluknya...tapi apa yang dia rasa berbeza sekali..dia berasa keliru,bukankah sepatutnya dia gembira dengan pelukan gadis cantik itu? Tapi.. entah kenapa dia merasakan pelukan hyuna tidak ikhlas malah dibuat buat.

Jungkook-errr hyuna?*kekok*

Hyuna-hmmm..

Jungkook-tak ada apa2 lah*blushing hard*

Hyuna-*senyum jahat*

Well good job hyuna..plan yang first dah berjaya..lepasni jungkook and harta dia akan jadi milik aku.lebih spesifik lagi harta dia je...muahahahaha*gelak jahat*

Melompat lompat ji hyo membawa bekal makanan yang khas disediakan untuk jungkook,disebabkan dia tahu yang si jeon tu tak berapa nak pandai masak lagi2 part peti sejuk dia tu..ji hyo dengan bangganya telah menyediakan kimchi kimbap hasil buatannya sendiri tau..

Kenapa terkejut?jangan ingat ji hyo ketua gengster tak pandai masak..dia handal tahu..

Ji hyo merayau rayau hampir keseluruh sekolah semata mata mahu berjumpa dengan jungkook.dia siap memeluk lagi bekalan tersebut,takut pulak terjatuh nanti.

Mana jungkook ni..aku ada something special nak tunjuk kat dia ni..

Namun, senyuman di bibirnya serta merta hilang apabila dia melihat jungkook sedang berpelukan dengan seorang gadis di hadapan taman bunga sekolah.

Sungguh indah pemandangan mereka,sehingga menyebabkan langkah ji hyo berhenti secara automatik.matanya terbuntang luas kerana tidak percaya apa yang dilihatnya.dan part paling penting sekali...hatinya..hancur berkecai..

Ji hyo-a...aku..tak nampak apa2..aku tak nampak apa2*terus pergi daripada situ*

Ji hyo melarikan diri sehingga ke belakang sekolah,dia menyandarkan dirinya ke dinding dan termenung seperti orang bodoh.dia lupa bahawa hati jungkook sudah terisi dengan orang lain dan inilah padahnya jika dia tidak mengawal perasaannya.

Ji hyo-kenapa aku ni bodoh sangat..sepatutnya aku sedar siapa diri aku! Patutnya aku cermin diri aku..pabo kau ni ji hyo..pabo...*bekalan jungkook tadi dibuang ke tanah dan setitik air mata mengalir ke pipi ji hyo*

Kelihatan hari sudah lewat malam, namun itu tidak menjadi halangan bagi ji hyo, dia perlu rehatkan otaknya sekejap selepas melihat kejadian tadi.

Gadis itu menghirup udara segar di tasik han river bagi menenangkan fikirannya yang bercelaru..inilah satu satunya tempat baginya untuk melepaskan stress dengan terbaik.

Tapi ketenangannya tidak lama dengan kehadiran kai yang tak jauh dari tempatnya.jejaka itu nampak kacak dengan memakai jaket putih dan seluar jean hitam, ringkas tapi bergaya..sayangnye bagi ji hyo, kai ialah penganggu dalam hidupnya.

Kai-ji hyo apa kau buat dekat sini?

Ji hyo-lebih baik  kau bla dari sini kai..aku tak ada mood nie

Kai-is there something wrong?*risau*share lah dengan aku kalau kau ada masalah*berdiri sebelah ji hyo*

Ji hyo-*mengeluh*dengar kai..aku mals nak bertekak dengan kau..aku

Kai-*mencelah*tu je ke yang kau fikir pasal aku..bertekak? Ji hyo aku ni lelaki merangkap tunang kau.tak lama lagi kau dengan aku akan berkahwin..soo apa sahaja masalah kau ialah masalah aku...*pandang ke dalam mata ji hyo*

Ji hyo boleh rasa betapa ikhlasnya kata2 kai.nampaknya jejaka itu tidak bergurau seperti selalu.

Ji hyo-kai..kan aku dah yang aku takkan..

Kai-*mencelah lagi*cintakan aku?? I know ji hyo..i know you not love me..but i'm swear i will make you love me...you know why? ? because i'm really2 love you ji hyo.i love so much..

Ji hyo-*terkejut*

Kai perlahan lahan merapatkan tubuhnya ke tubuh ji hyo,dia memeluk erat gadis itu seperti tidak mahu melepaskannya dengan mudah..sesekali kai menggosok gosok lembut belakng ji hyo, hembusan nafas jejaka itu menerpa ke telinga ji hyo.

Untuk pertama kali,Ji hyo tidak menolak pelukan kai dek kerana terlalu penat melayan perasaannya tadi.

Kai-ji hyo..aku tak pernah sekali pun berhenti daripada mencintai kau...aku sanggup tunggu kau untuk balas cinta aku biarpun memakan masa.please ji hyo..accept my love.and then kita hidup bahagia..selamanya..aku akan buat kau bahagia tak kira apa pun cara..please ji hyo..please

Ji hyo keliru...dia tidak tahu apa yang perlu dia lakukan sekarang,perlu ke dia terima cinta kai dan melupakan jungkook?tapi bagaimana dengan perasaannya nanti?

Tbc..











[COMPLETED]My Guardian Is Song Ji Hyo?(jungkook♥ji Hyo Fanfics)✔✔Where stories live. Discover now